Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 90 / Bezoekers Vandaag: 5065
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 679
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Is dit mogelijk met de opgegeven maten in cm?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Prutsert

Netherlands
3 berichten

Geplaatst - 18 okt 2017 :  03:15:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Forum leden.

Ik heb een pendelbaan met 2 sporen en wil aan het eind van de pendelbaan een tram de loods binnen laten rijden, waarbinnen de tram van spoor wisselt.
Direct na het wissel wil ik via een 1 cm lang stukje rails laten melden dan een stukje rails om af te remmen en als laatste een stukje rails om te stoppen,
waarna het wissel moet worden omgezet en de tram via het andere spoor weer terug kan rijden.
Dit gebeurt ook aan het andere eind van de pendelbaan.
Is dit mogelijk met het aantal centimeters die ik heb opgegeven op de foto, of is dit niet mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet Hans

Download Attachment: uitleg.jpg
1301,06 KB

Bewerkt door Prutsert op 18 okt 2017 03:40:03

Jan Huchshorn

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 18 okt 2017 :  06:59:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hans,

Dat stukje van een centimeter zou ik niet apart detecteren, Koploper heeft genoeg aan twee bezetmelders in één blok.

Voor verdere uitleg, zie de help van Koploper. Als je daar bij de index zoekt op "Bezetmelders aansluiten in de blokken", dan krijg je een goede uitleg met plaatjes te zien.

Groeten,

Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 18 okt 2017 :  10:46:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Over het algemeen laat koploper de trein/tram stoppen op enkele centimeter na het begin van de stop sectie, dus de 16 cm van de stopsectie is een beetje aan de lange kant dat kun je best terugbrengen naar b.v. 10 cm.
verder kun je de aanmeldsectie 10 of zelfs door laten lopen tot het begin van de stopsectie, zodra de trein/tram de sectie in komt zal het remproces starten. de middelste sectie is nergens voor nodig.

Gewoon 2 melders per blok is voldoende en laat het geheel 'leren remmen' dan stop het binnen enkele cemtimeter op de stopmelder, en je kunt al minder snel binnen rijden als je gebruik maakt van een wisselstraat snelheids beperking.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Prutsert

Netherlands
3 Posts

Geplaatst - 18 okt 2017 :  20:38:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim en Jan,

Hartelijk dank voor jullie goede uitleg, hier kan ik wat mee.
Hiermee kunnen we starten om de bedrading op de juiste plaatsen aan te brengen aan de rails.

Groet Hans


Winterbaan in spoor N in opbouw, maar nog lang niet klaar
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina