Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 110 / Bezoekers Vandaag: 2664
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 652
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Gebruik Datasplitter i.c.m. HSI-88 van LDT
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Barry

Netherlands
126 berichten

Geplaatst - 04 aug 2017 :  22:10:26  Toon profiel  Reageer met citaat
L.S.

Heeft er iemand van jullie ervaring met het gebruik van de LDT Datasplitter DSW-8-N-G, in combinatie met de HSI-88, aangesloten op Koploper?

Gezien de vorm en lengte van de baan zou ik deze willen toepassen, maar ik heb geen flauw idee of KL dan nog weet waar het over gaat.

Onderstaande haal ik uit de beschrijving van LDT
"Bij iedere leeshandeling van de terugmeldinformatie, die door de digitaalcentrale wordt gestart, wordt de informatie van alle aangesloten terugmelders gemeld aan de centrale. Allereerst die van de linker leiding, aansluitend schakelt de datasplitter automatisch om naar de rechter terugmeldleiding en geeft de daar beschikbaar gestelde informatie verder."

Simpel geredeneerd maak het voor het uitlezen door KL van de HSI-88 niets uit wat achter de HSI-88 hangt.
Mijn vraag is dit ook zo?

Iemand, die licht in de duisternis kan brengen?

Groeten,

Barry



N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living

Bewerkt door Barry op 05 aug 2017 10:00:33

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 aug 2017 :  10:40:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
De eerste regel is bij het gebruik van een HSI88 niet van toepassing.
Bij gebruik van een HSI88 gaat de terugmeld info niet naar de centrale.
Misschien kun je beter overwegen de meldingen via het Loconet te doen, en de L.Net convertor va ESU te gebruiken, dan gaat de info wel naar de centrale.

Mvg
Wim


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 05 aug 2017 :  20:00:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hai Wim,

Correct gelezen dat in de 1e regel van de LDT-beschrijving de HSI-88 niet genoemd wordt.
Dat is eigenlijk de aanleiding voor mijn vraag.
Ik gebruik reeds een HSI-88 i.c.m. KL en dat werkt prima. Nu ben ik nieuwsgierig of het inzetten van de splitter consequenties heeft. Ik ben bezig met de bouw van een nieuwe baan en daarin kan de splitter een aardige oplossing zijn voor het vermindren van (lange) UTP-kabels.

Mijn gevoel zegt mij (als ik naar de beschrijving kijk), dat het voor KL niet uitmaakt wat achter de HSI-88 hangt.
Ik moet er zelf wel heel goed voor zorgen, dat de volgorde / nummering van de bezetmelders correct en consequent wordt ingevuld in KL. En of de HSI-88 en de Splitter het dan links of rechts van een string weghaalt, lijkt mij niet van invloed op KL.

Vooralsnog stap ik niet over op LocoNet o.i.d. Ik weet, dat dat een optie is.
Het is een hele bewuste keuze om de terugmelding niet via de centrale te doen.
Ik laat heel bewust alle terugmelding en commando's voor wissels, seinen, e.d. lopen via de PC. Alle DCC-datatransfer van de centrale is dan beschikbaar voor de loks.

Ik vraag eigenlijk of iemand kan bevestigen danwel ontkennen, dat het gaat werken i.c.m. KL.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 06 aug 2017 :  08:25:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Barry,

Even op de site van LDT gekeken, daar staat bij de DSW-88-N de volgende centrales vermeldt:
De Datasplitter DSW-88-N kan in combinatie met vele digitaalcentrales worden ingezet, die zijn uitgerust met een s88-terugmeldbus:

Digitaalcentrale / Interface

DSW-88-N

mogelijke bijzonderheden

Control Unit + Interface 6051 ja -
Control Unit + Memory ja -
Central Station 1 ja met ESU Upgrade Reloaded
Central Station 2 beperkt tot aan firmware 1.x
Central Station 3 nee -
S88 LINK L88 (60883) nee -
ECoS 1 (50000) ja -
ECoS 2 (50200) ja -
Intellibox 1 ja -
IB-COM ja -
Intellibox 2 ja -
TWIN-CENTER ja -
EasyControl ja -
Viessmann Commander ja -
HSI-88 ja -
HSI-88-USB ja -
DiCoStation ja -

De HSI -88 wordt beschouwd als een centrale die alleen S88 verwerkt.
Koploper maakt immers apart verbinding met deze "Centrale"
Alleen opletten dat je niet het aantal S88 war de HSI-88 aankan.
Ik hoop dat je hier wat aanhebt.
Mvg Ab Boezerooij

(Koploper met ECOS of IB met loconet,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
Intel core i7 met W10
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 06 aug 2017 :  10:56:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ab,

Bedankt voor je reactie.
Ik had dit stuk ook gelezen, maar zo snel niet de conclusie getrokken, dat de HSI-88 als centrale wordt beschouwd. In feite net zo iets als de OC32.
KL ziet dan in feite alleen 3 centrales: de ECoS, de HSI-88 en de OC32.

Mijn gevoel is dus toch juist: doordat KL de HSI-88 (en de OC32) als centrale ziet, is het voor KL dan niet meer interessant wat er achter die centrale gebeurt. KL stuurt alleen de opdrachten weg of ontvangt deze.

Dan ga ik een splitter bestellen. En dan maar kijken of het allemaal blijft werken.
Bedankt voor de input en het meedenken.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 aug 2017 :  16:18:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Barry,

Een HSI88 is een unit die zelfstanding s88 meldingen doorgeeft aan een PC, dus ongeacht en zelfs zonder een treinbesturings centrale.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina