Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 113 / Bezoekers Vandaag: 12684
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 op 2 plaatsen van automatisch naar handmatig?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

n-spoorder ed

Netherlands
44 berichten

Geplaatst - 21 jun 2017 :  15:37:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Koplopers,

Er is ergens een fout in geslopen ben al een week aan het zoeken en lezen ook op het forum maar kan niets vinden.

Bij de stations blokken 16 en 23 gaat het 1 blok langzaam verder en komt in het blok erna tot stilstand met de melding handmatig en de blauwe pijl in de rijwindows, klik op op de blauwe pijl gaat het rijden weer door tot het blok 16 en er na 23 bereikt begint het zelfde voorval.

baanplan na ge keken en ook verschillende menu's maar kan niets iets vreemd vinden en of verkeerd te hebben ingevuld. Ik voeg mijn database bij. Heb de trein ook in het test menu laten rijden en daar gebeurd het ook.

Alvast bedankt

Mvg
Ed


2017113165326_baaned.bck

Download Attachment: baaned.bck
58,32 KB

Download Attachment: baaned.bck
58,32 KB

Download Attachment: baaned.bck
58,32 KB

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 21 jun 2017 :  17:36:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bij blokeigenschappen op de onderliggende tabbladen (uit blok) invullen, het blok waar hij vandaan gekomen is heeft geen vervolg blok. 1 van de meest gemaakte beginnersfouten die er zijn binnen koploper.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 21 jun 2017 :  17:53:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bij blokeigenschappen voor de blokken 6 t/m 27 heb je een kortlang indicatie aangemaakt voor een lengte van 60 cm en daarbij stuur je bij allemaal hetzelfde wisseladres 1 aan. Een wisseladres welke je ook gebruikt voor een echt wissel in je baan. Het moge duidelijk zijn dat je geen idee hebt wat deze instelling doet. Dit allemaal maar eerst maar eens weghalen, en dit helemaal nooit meer gebruiken.
Lees vooral de uitleg in de helpfile.

Mvg
Wim.

Baanoverzicht

Bloknummer Omschrijving Bezetmeldpunt Bovenleiding Bloktype Tweerichtingsgroep Netwerkovergang Lengte Type functiedecoder Adres Fout aangesloten
1 opstelspoor - Ja opstelblok - Nee
2 opstelspoor - Ja opstelblok - Nee
3 opstelspoor - Ja opstelblok - Nee
4 opstelspoor - Ja opstelblok - Nee
5 opstelspoor - Ja opstelblok - Nee
6 normaalblok - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
7 normaalblok - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
8 normaalblok - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
9 normaalblok - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
10 Bloknummer: 10 - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
11 normaalb lok - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
12 normaalblok - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
13 stationsblok kort - Ja stationsblok kort - Nee 30 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
14 stationsblok - Ja stationsblok - Nee
15 stationsblok kort - Ja stationsblok kort - Nee 30 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
16 stationsblok - Ja stationsblok - Nee
17 normaalblok - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
18 normaalblok - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
19 Bloknummer: 19 - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
20 stationsblok kort - Ja stationsblok kort - Nee 30 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
21 stationsblok - Ja stationsblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
22 stationsblok kort - Ja stationsblok kort - Nee 30 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
23 stationsblok - Ja stationsblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
24 normaalblok - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
25 normaalblok - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
26 normaalblok - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee
27 normaalblok - Ja normaalblok - Nee 60 Wisseldecoder (Loconet) 1 Nee


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 21 jun 2017 17:59:53
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 21 jun 2017 :  18:36:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Misschien is het handiger als je maar 1 database upload, dan is het voor ons ook geen zoek plaatje.

In de laatste zijn niet alle tabbladen ingevuld bij blok 18, komende uit 16 mag hij nergens meer naar toe.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

n-spoorder ed

Netherlands
44 Posts

Geplaatst - 22 jun 2017 :  14:50:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Hartelijk dank voor je reactie, het laatste bericht wat je verstuurde dat was een draadje van 9 juni en dit is reeds opgelost met dank.

Bij blokeigenschappen heb ik net naar gekeken van blok 16 naar 18 uit blok 14-16-17 naar 19 eigenschap blok 18. de blokken 14 en 16 zijn het zelfde ingevuld. de trein heeft volgens blokeigenschappen een vervolg
Het zelfde bij de blokken 21-23-24 naar 25-26, alle tabbladen zijn ingevuld.

Het was een vergissing dat ik 3 x de database verstuurde ik kon niet zien of het goed was gegaan kreeg een Engelse tekst moest maar uitvissen wat er stond ik heb vroeger op school Esperanto gehad i.p.v. Engels dit zou de nieuwe wereld taal worden.

Mvg

Ed
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 jun 2017 :  16:37:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Ed, ik heb geen idee in welke van de 4 databases ik moet kijken, dus als je nu gewoon de juiste plaatst in je bericht dan kan er daadwerkelijk hulp geboden worden want nu is het zoiets aan een lot uit de loterij.
Je klacht wordt veroorzaakt door het niet invullen en aanvinken van naar blok in al je uit blok tabbladen.
Een vaak gemaakte beginnersfout.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

n-spoorder ed

Netherlands
44 Posts

Geplaatst - 22 jun 2017 :  17:01:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

De laatste 3 waren het zelfde een foutje van mij ik stuur er nog 1 van nu 16.50 uur. Zover ik kan zien zijn alle tabbladen ingevuld in de rij richting en zie geen verschil met de andere blokken. Probeer eens in de demo versie te rijden met een trein vanuit blok 16 en 23 deze zijn het zelfde ingevuld als blok 14 en 17 en ook als blok 21 en 24 waar het wel goed gaat.

Mvg

Ed

Download Attachment: baaned.bck
58,32 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 jun 2017 :  17:14:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Ed,

Precies zoals ik al in mijn vorige berichten aan heb gegeven.
Niet alle tabbladen ingevuld.
Uit blok 16 mag hij nu niet naar blok 19. Dus gaat hij knipperen en op handmatig.

Mvg
Wim.




Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 22 jun 2017 17:15:43
Ga naar bovenaan de pagina

n-spoorder ed

Netherlands
44 Posts

Geplaatst - 23 jun 2017 :  11:13:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Op jou bericht staat blok 18 zonder een v naar 19. Heb net koploper aan gezet en bij mij zowel de laptop voor koploper als mijn vaste pc en daar zijn ze wel aan gevinkt, dat is heel vreemd dat het niet bij jou opstaat.
Ik heb geprobeerd maar weet niet hoe ik blok 18 hier bij kan plaatsen via kopiëren en plakken lukt het niet.

Mvg

Ed
Ga naar bovenaan de pagina

n-spoorder ed

Netherlands
44 Posts

Geplaatst - 23 jun 2017 :  11:25:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

SORRY, heb het gevonden het waren de vinkjes heb onderin de 3 blokken aangeklikt toen ik op 16 klikte was er inderdaad geen vinkje en dit wist ik niet zag alleen met het openen van blok 18 het vinkje en dit is ook bij blok 25. Heel hartelijk dank

Mvg
Ed
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 23 jun 2017 :  12:33:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja, dat staat toch ook duidelijk op het plaatje wat ik je toon, daar hoef je helemaal geen taal voor te spreken, alleen maar plaatjes kijken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina