Auteur |
Onderwerp  |
|
tomprins
Netherlands
538 berichten |
Geplaatst - 21 dec 2016 : 23:49:38
|
Als we op het S-teken drukken, worden er geen blokken meer gereserveerd en stoppen de treinen dus vrij snel. Werkt prima. In één wat kort blok is een instelling van nog even extra doorrijden. Na het geven van het S-teken stopt de trein keurig, maar rijdt dan de ingestelde afstand niet door in dat geval. De pragmatische oplossing is wel helder maar heeft iemand hier een truc voor, zodanig dat hij wel doorrijdt? Ik stel deze vraag namens een medelid van onze modelspoorclub.
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale- en logische acties!
|
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2016 : 11:10:27
|
Als het doorrijden NIET gebeurd is dat meestal omdat de trein op te hoge snelheid op de stopsectie komt. Dan lost hij een noodstop.
Ik denk dat je de treinen geforceerd moet "leren" in dat blok te stoppen. Misschien gebeurt dat daar in normaal gebruik bijna nooit ? Dan kan hij remmen niet leren. Misschien is het blok wel te kort om mooi te stoppen, dan duurt het leren nog langer in mijn ondervinding. Hij gaat niet spontaan starten met remmen in het vorige blok.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
 |
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2016 : 11:21:08
|
Dank voor je reactie Theo.
Je geeft het terecht aan. Punt is dat ze hebben geleerd daar te stoppen, zij het met een kleine doorloop. Zelfs 'mooi' stoppen lukt, maar net iets te vroeg. De maximumsnelheid van het blok ervoor beperken, zou ik nog kunnen uitproberen, uiteraard begint het stoppen niet eerder. Het zou ook niet voor de hand liggen ;-)
Dank Theo, verder nog iemand?
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale- en logische acties!
|
 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2016 : 11:33:25
|
De massavertraging van dat treintype iets lager zetten helpt ook om scherper te remmen.
Ben je zeker dat het gebeurde bij een trein die daar mooi had leren remmen en bij die snelheid ? Leren remmen vereist minimum 3 stops tot stilstand voor dat treintype en verschillende inrijsnelheden
Ik heb ooit in een logging bij mij gezien dat koploper het remmen begon scherper te maken. 25% korter remmen of zoiets in de logging.
Kijken naar de logging bij het drukken op S kan veel duidelijk maken. Eventueel "bewust" op de S toets drukken als die trein er weer aankomt.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
 |
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2016 : 11:45:14
|
Ik ga even met je tips aan de gang!
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale- en logische acties!
|
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|