Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 503 / Bezoekers Vandaag: 3150
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1498
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vaste route, waar zit ik fout
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dirk

Belgium
159 berichten

Geplaatst - 18 jan 2007 :  13:31:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Ik ben aan het stoeien met vaste route, maar het wil niet lukken. Ik heb volgens mij alles gedaan wat moest volgens de manual, maar het wil maar niet lukken. Ik heb mijn database bebackuped, indien er iemand eens naar zou willen kijken, ik zou hem zeer dankbaar zijn. Ik had eerst een vaste route gemaakt om tss 2 blokken te pendelen, en dat werkte, maar toen wilde ik die route uitbreiden en toen ging er niks meer van.

mvg

Dirk

Download Attachment: bovenok2.bck
67,22 KB

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 18 jan 2007 :  15:53:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Dirk,

Je database in testmode laten lopen, op het eind van de route komt de trein in blok 14 en gaat dan verder automatisch rijden totdat deze vanaf de andere kant in blok 14 komt.
In onderhouden blokken ben je vergeten aan te geven in de eigenschappen van blok 14, dat vanuit blok 8 naar blok 15 gereden mag worden.

In test mode blijft de trein nu rijden vanuit blok 15 via 1 t/m 8 weer naar 14 en restart de route bij blok 15.

Mels


Marklin HO, Koploper en IB
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 18 jan 2007 :  20:58:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Mels,

de verandering aangebracht, en nu gebeurt er al iets meer, het lijkt zelfs dat de lok doet wat ik vraag, alleen lijkt het me dat de lok soms pendelt tss 15 en 14. Maar ik zal dat eerst nog even in het oog houden. Maar tot nu toe lijkt het te lukken.
bedankt voor de info
Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 24 jan 2007 :  21:30:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
En Dirk, gaat het nu beter?

BTW in blok 16, 17 18 en 19 gebruik je vanuit blok 10 steeds dezelfe melder (5.06) voor binnenkomst. Als dit klopt moet je in het tab blad bezetmeldingen bij bezet bij, melder 5.06 nij alle blokken verwijderen.
Zoals het nu staat zullen de blokken 16,17,18 en 19 bezet zijn zodra er een trein op bezetmelder 5.06 komt.

Groetjes,
Mels
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 24 jan 2007 :  22:35:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Mels,

Ik maak dus de fout van de tevreden gebruiker, als het probleem is opgelost vergeet ik om dat te melden...Dus ja, dat probleem is opgelost.
Wat betreft de melder 5.06, dat is de gezamelijke binnenkomstmelder voor mijn schaduwstation. Dat werkt prima, alleen krijg ik steeds als ik de blokken bewerkt heb dat melder 5.06 in verschillende blokken voorkomt. Maar dat klik ik dan weg.

mvg

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 24 jan 2007 :  22:39:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Waarom geeft Koploper deze foutmelding dat 5.06 bij verschillende blokken voorkomt? Ik denk toch niet voor niets. Ik ga niet voor de lol meldingen in bouwen.

Als ik het lees is dit een gemeenschappelijk binnenkomstmelder. Hoe kan een gemeenschappelijke binnenkomstmelder nu precies weten bij welk blok deze hoort? Echt verwijderen zoals Mels ook reeds voorsteld.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 25 jan 2007 :  14:09:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Tiens, ik dacht dat dat mocht, ik heb dat op mijn vroegere baan ook zo gedaan en dat werkt toch. En bij de foutmelding staat toch de button "negeren" Dat heeft toch ook de bedoeling dat ik dat dan kan negeren?
Die melder weg halen dat lukt wel, maar dan moet ik 4 melders erbij zetten, en dat is andere koek. Paul, ik wil niet vervelend doen, maar als het werkt???? Of zouden er situaties kunnen ontstaan die ik nu nog niet erveren heb?

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 jan 2007 :  14:56:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Ik wil ook niet vervelend doen, maar je hoeft deze alleen weg te halen bij 'bezet bij' en verder kan je deze gewoon gebruiken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 25 jan 2007 :  16:23:11  Toon profiel  Reageer met citaat
OK, even nadenken.... neen, dat moet ik straks eens in koploper zelf nakijken, dat zie ik zo niet. OK, nu weet ik weer wat ik moet doen vanavond.

Bedankt.

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 jan 2007 :  16:30:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Misschien nog even kleine uitleg. Het rijden maakt eigenlijk alleen gebruik van de te verwachten bezetmelders die in het bovenste deel worden ingevuld.

De bezetmeldpunten die in het onderste deel staan (bezet bij) zorgen ervoor dat een blok bezet is als er 'iets' wordt gedetecteerd. Als 1 punt hier dus is gekoppeld aan 4 verschillende blokken is dat volgens Koploper (en dus ook volgens mij) een beetje vreemd. Een 1 bezetmeldpunt kan fysiek maar in 1 blok liggen.
Gemeenschappelijke bezetmeldpunten kunnen nooit worden gebruikt bij de optie 'bezet bij'.

Hopelijk zo ook de achtergrond iets duidelijker.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 26 jan 2007 :  11:00:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Het licht gaat aan...weliswaar met een dimmer, maar het begint te klaren... Ik was gisteravond aan het zoeken, maar duidelijk op de verkeerde plaats.

Bedankt

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina