Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 224 / Bezoekers Vandaag: 1899
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 373
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wens: Kan koploper een backup maken tijdens "niet rijden (F6)" of "communicatie actief (F5)"
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MarcelC

19 berichten

Geplaatst - 01 feb 2014 :  18:03:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik weet dat innovatie op Koploper gestopt is, echter 1 grote wens heb ik wel, die mijn treinen hobby erg ten goede kan komen.

Mijn wens/vraag is of tijdens "communicatie (F5) aktief" of tijdens "treinen niet rijden (F6)" er een backup gemaakt kan worden; Nu kan dat alleen bij "communicatie gestopt".
(Alternatieve wens op bovenstaande: Dat de "geschiedenis treinenloop" ook tijdens de crash protectie meegenomen wordt.)

Achtergrond:
Voor mijn baan maak ik tot grote tevredenheid gebruik van variabele routes om de treinenloop in mijn kopstation te regelen.

Echter,als koploper niet juist afsluit of er een systeem crash is, dan gaat de "geschiedenis treinenloop" verloren.
Consequentie: Bij het (her-) opstarten is koploper het spoor bijster.....Hierdoor gaan treinen een "willekeurige" routen volgen, wat juist niet de bedoeling is.

Als mitigatie tegen "onjuiste afsluiting/systeem crash" zorg ik er nu voor, dat bij afsluiting alle treinen in het kopstation met loc "uitgaand kopstation" staan.;
Groot nadeel: dat kost aardig wat tijd, terwijl vrouw beneden zich druk maakt waar ik blijf.....Maakt de hobby er niet makkelijker op:-(

Weet niet of bovenstaande wens eenvoudig te realiseren is, of niet.
Als complex: Dan moet ik m'n vrouw wat vaker teleurstellen:-); Koploper is een fantastisch product, met heel veel mogelijkheden.

Bijgevoegd mijn baan.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Download Attachment: BaanV002.bck
375,22 KB

dentheo

Belgium
1759 Posts

Geplaatst - 01 feb 2014 :  18:29:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Als er bij mij geroepen wordt dat de koffie klaar is, duw ik op "S", dan reserveert koploper geen blokken meer en de treinen rijden hun gereserveerde blokken uit. Na het stoppen van de laatste trein komt de rode pannenkoek en ga ik koffie drinken, soms wacht ik niet zolang, de PC blijft dan opstaan met spanning van de baan omdat koploper centrale stopt.

Toch vind ik dat uw vraag wel "iets" heeft.

Als ik een paar loks ingeijkt heb, dan zou ik wel een back-up willen "forceren" zonder koploper te moeten stoppen. Soms ook vooraleer ik een vaste route of logische acties vervang....

Maar een back-up forceren net voor een crash lijkt mij sterk.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 01 feb 2014 18:31:08
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 04 feb 2014 :  21:15:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ik denk dat je beter voor kan zorgen dat je vrouw de stekker er niet uit trekt en dat er dus ook geen systeem crash kan voorkomen.
Maar zoals bekend worden er geen aanpassingen en aanpassings verzoeken meer ingewilligd. Weinig kans dat hier iets mee gedaan wordt, zover het al een nuttige aanvulling zou kunnen zijn.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1759 Posts

Geplaatst - 05 feb 2014 :  10:43:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik hoopte dat er misschien ergens nog een "verborgen" commando zat...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina