Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 134 / Bezoekers Vandaag: 672
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 382
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 bij station stoppen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

hanpaulen

Netherlands
13 berichten

Geplaatst - 07 jan 2014 :  10:58:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen. Mogelijk is dit onderwerp al eerder ter sprake geweest.
Het gaat om het volgende:Ik heb `n kleine baan Bestaand uit 2 dubbelsporige eind stations daar tussen `n enkelsporig traject.
Het volgende probleem doet zich voor:Er kunnen 3 treinen rijden dat werkt maar waarom stopt `n trein bij het ene station wel op tijd en op het andere station niet het maakt niet uit welke trein (treinstel getrokken trein)De stationssporen en de detectiestukken zijn van gelijke lengte.Ik heb al in de decoders zitten roeren on de afrem snelheid gelijk te krijgen dar helpt wel iets gaan tenminste niet meer door het stootblok heen,maar het is niet optimaal.
Wie heeft hier `n antwoord op.
Met vriendelijke spoor groet.Han

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  11:38:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Han,

Geen idee, is het een 2 rail baan of een 3 railbaan, maak je gebruik van stroomdetectie of massa detectie?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1123 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  12:35:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Beetje lastig te zien zo van een afstand.
Heb je de bezetmelders in de juiste volgorde ingevoerd?
Komen ze in de juiste volgorede binnen?
Heb je gelijke snelheden bij de blokken?
Etc.

Oftewel. Plaats je database hier ook even.
Kijkt wat makkelijker mee.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

hanpaulen

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  14:05:41  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Han,

Geen idee, is het een 2 rail baan of een 3 railbaan, maak je gebruik van stroomdetectie of massa detectie?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Ga naar bovenaan de pagina

hanpaulen

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  14:07:13  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Han,

Geen idee, is het een 2 rail baan of een 3 railbaan, maak je gebruik van stroomdetectie of massa detectie?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Ga naar bovenaan de pagina

hanpaulen

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  14:14:22  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door hanpaulen

Beste mensen. Mogelijk is dit onderwerp al eerder ter sprake geweest.
Het gaat om het volgende:Ik heb `n kleine baan Bestaand uit 2 dubbelsporige eind stations daar tussen `n enkelsporig traject.
Het volgende probleem doet zich voor:Er kunnen 3 treinen rijden dat werkt maar waarom stopt `n trein bij het ene station wel op tijd en op het andere station niet het maakt niet uit welke trein (treinstel getrokken trein)De stationssporen en de detectiestukken zijn van gelijke lengte.Ik heb al in de decoders zitten roeren on de afrem snelheid gelijk te krijgen dar helpt wel iets gaan tenminste niet meer door het stootblok heen,maar het is niet optimaal.
Wie heeft hier `n antwoord op.
Met vriendelijke spoor groet.Han

Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  14:38:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Han,

Onder de blauwe streep dus onder het laatste bericht staat
Nieuw onderwerp en reageer op onderwerp,

Klik op reageer en plaats je antwoord.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 07 jan 2014 14:38:57
Ga naar bovenaan de pagina

hanpaulen

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  15:51:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Oke Wim je had het al in de gaten bedankt.
Het is 2 rail systeem en stroomdetectie.
Mvg Han
Ga naar bovenaan de pagina

hanpaulen

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  15:54:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Eric.Jullie hebben wel in de gaten dat ik meer treintjes man ben dan computer man
Wat bedoel je met welke data base?
En hoe moet ik het opsturen
Mvg Han
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  16:00:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Han,

En zit er dan voor de stopsectie een baandeel wat rechtstreeks is aangesloten op de spanning uit de centrale, of zit daar een deel voor wat ook is voorzien van een melder?

Ben je bekend met het gebruik van een diodeschakeling voor de delen zonder detectie? Zo niet dan zal daar de oorzaak van je onvoorspelbare stopgedrag te vinden zijn.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1123 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  16:46:11  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door hanpaulen

Wat bedoel je met welke data base?
En hoe moet ik het opsturen


De database is wat je ingevoerd hebt in Koploper
Zie menu backup/restore.
En die kan je hier als bijlage plaatsen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

hanpaulen

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  20:22:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,Inderdaad voor de detectie stukken van de stations liggen de wisselstraten, die niet gedetecteerd zijn.
Je hebt het over diode`s dien die als detectie? en worden die dan tussen de railstaven gesoldeerd?
M vr gr Han.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  22:10:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Han,

Het verhaal omtrent de diodeschakeling staat hier http://rosoft.info/HandboekS88Sd16-n.html
uitgelegd. Alle onbewaakte secties dus de sectie die niet op de terug/bezetmelder zijn aangesloten worden via de diodeschakeling aangesloten.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

hanpaulen

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 09 jan 2014 :  19:22:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Eric,

hier de file van mijn baan.



Download Attachment: vernieuwde.bck
38,41 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 09 jan 2014 :  20:12:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja Han wat zou ik hier nu eens van zeggen?

Blokken hebben maar 1 melder, en dan geef je daar ook nog een alternatieve stopplaats bij op, zou niet weten hoe koploper dat voor elkaar zou moeten krijgen.

Blokken met 1 melder daar kan nooit een mooi en betrouwbaar rijgedrag mee worden bereikt, een blok bestaat uit minimaal 2 melders te weten een binnenkomstmelder en een stopmelder. ook hier geldt weer kijk eens wat er in de beginnerscursus geschreven staat, en hoe dat werkt, als je dat toepast alleen dan zal je het gewenste rijgedrag bereiken en zal alles netjes op tijd en op de juiste plaats stoppen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

hanpaulen

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 10 jan 2014 :  08:54:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Oke Wim
Dus als ik het goed begrijp zouden de sporen 9-10-11-12 zo niet werken .
Ze zijn alleen bedoeld als als opstelspoor voor getrokken treinen on in mijn geval de dieselloks af re koppelen,Ergens had ik al het vermoeden dat het lastig zou zijn.
Maar ik ga het geheel nog eens bekijken,met hulp van beginnerscursus ik denk nog te analoog
In elk geval bedank voor de kennis en tijd die er aan besteed is.
M vr gr Han

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina