Auteur |
Onderwerp  |
|
hanpaulen
Netherlands
13 berichten |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 10:58:18
|
Beste mensen. Mogelijk is dit onderwerp al eerder ter sprake geweest. Het gaat om het volgende:Ik heb `n kleine baan Bestaand uit 2 dubbelsporige eind stations daar tussen `n enkelsporig traject. Het volgende probleem doet zich voor:Er kunnen 3 treinen rijden dat werkt maar waarom stopt `n trein bij het ene station wel op tijd en op het andere station niet het maakt niet uit welke trein (treinstel getrokken trein)De stationssporen en de detectiestukken zijn van gelijke lengte.Ik heb al in de decoders zitten roeren on de afrem snelheid gelijk te krijgen dar helpt wel iets gaan tenminste niet meer door het stootblok heen,maar het is niet optimaal. Wie heeft hier `n antwoord op. Met vriendelijke spoor groet.Han |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
remunj
Netherlands
1123 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 12:35:08
|
Beetje lastig te zien zo van een afstand.  Heb je de bezetmelders in de juiste volgorde ingevoerd? Komen ze in de juiste volgorede binnen? Heb je gelijke snelheden bij de blokken? Etc.
Oftewel. Plaats je database hier ook even. Kijkt wat makkelijker mee.
Gr. Eric |
 |
|
hanpaulen
Netherlands
13 Posts |
|
hanpaulen
Netherlands
13 Posts |
|
hanpaulen
Netherlands
13 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 14:14:22
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door hanpaulen
Beste mensen. Mogelijk is dit onderwerp al eerder ter sprake geweest. Het gaat om het volgende:Ik heb `n kleine baan Bestaand uit 2 dubbelsporige eind stations daar tussen `n enkelsporig traject. Het volgende probleem doet zich voor:Er kunnen 3 treinen rijden dat werkt maar waarom stopt `n trein bij het ene station wel op tijd en op het andere station niet het maakt niet uit welke trein (treinstel getrokken trein)De stationssporen en de detectiestukken zijn van gelijke lengte.Ik heb al in de decoders zitten roeren on de afrem snelheid gelijk te krijgen dar helpt wel iets gaan tenminste niet meer door het stootblok heen,maar het is niet optimaal. Wie heeft hier `n antwoord op. Met vriendelijke spoor groet.Han
|
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 14:38:01
|
Han,
Onder de blauwe streep dus onder het laatste bericht staat Nieuw onderwerp en reageer op onderwerp,
Klik op reageer en plaats je antwoord.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 07 jan 2014 14:38:57 |
 |
|
hanpaulen
Netherlands
13 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 15:51:17
|
Oke Wim je had het al in de gaten bedankt. Het is 2 rail systeem en stroomdetectie. Mvg Han |
 |
|
hanpaulen
Netherlands
13 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 15:54:05
|
Eric.Jullie hebben wel in de gaten dat ik meer treintjes man ben dan computer man Wat bedoel je met welke data base? En hoe moet ik het opsturen Mvg Han |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 16:00:53
|
Beste Han,
En zit er dan voor de stopsectie een baandeel wat rechtstreeks is aangesloten op de spanning uit de centrale, of zit daar een deel voor wat ook is voorzien van een melder?
Ben je bekend met het gebruik van een diodeschakeling voor de delen zonder detectie? Zo niet dan zal daar de oorzaak van je onvoorspelbare stopgedrag te vinden zijn.
Mvg Wim.
 |
|
remunj
Netherlands
1123 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 16:46:11
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door hanpaulen
Wat bedoel je met welke data base? En hoe moet ik het opsturen
De database is wat je ingevoerd hebt in Koploper  Zie menu backup/restore. En die kan je hier als bijlage plaatsen.
Gr. Eric |
 |
|
hanpaulen
Netherlands
13 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 20:22:00
|
Hallo Wim,Inderdaad voor de detectie stukken van de stations liggen de wisselstraten, die niet gedetecteerd zijn. Je hebt het over diode`s dien die als detectie? en worden die dan tussen de railstaven gesoldeerd? M vr gr Han. |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
hanpaulen
Netherlands
13 Posts |
Geplaatst - 09 jan 2014 : 19:22:49
|
Eric,
hier de file van mijn baan.
Download Attachment: vernieuwde.bck 38,41 KB |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 09 jan 2014 : 20:12:26
|
Tja Han wat zou ik hier nu eens van zeggen?
Blokken hebben maar 1 melder, en dan geef je daar ook nog een alternatieve stopplaats bij op, zou niet weten hoe koploper dat voor elkaar zou moeten krijgen.
Blokken met 1 melder daar kan nooit een mooi en betrouwbaar rijgedrag mee worden bereikt, een blok bestaat uit minimaal 2 melders te weten een binnenkomstmelder en een stopmelder. ook hier geldt weer kijk eens wat er in de beginnerscursus geschreven staat, en hoe dat werkt, als je dat toepast alleen dan zal je het gewenste rijgedrag bereiken en zal alles netjes op tijd en op de juiste plaats stoppen.
Mvg Wim.
 |
|
hanpaulen
Netherlands
13 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2014 : 08:54:34
|
Oke Wim Dus als ik het goed begrijp zouden de sporen 9-10-11-12 zo niet werken . Ze zijn alleen bedoeld als als opstelspoor voor getrokken treinen on in mijn geval de dieselloks af re koppelen,Ergens had ik al het vermoeden dat het lastig zou zijn. Maar ik ga het geheel nog eens bekijken,met hulp van beginnerscursus ik denk nog te analoog In elk geval bedank voor de kennis en tijd die er aan besteed is. M vr gr Han
|
 |
|
|
Onderwerp  |
|