Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 57 / Bezoekers Vandaag: 1630
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 156
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Maximale snelhied
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

WOLFGANG

Netherlands
50 berichten

Geplaatst - 02 jan 2014 :  12:57:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen

Wij willen de maximale snelheid naar b.v. 120 verhogen Er wordt met geijkte snelheid gereden. Echter, hoger dan 100 km gaat ie niet. Waarschijnlijk zien we wat over het hoofd. Wie kan ons helpen?

Vriendelijke groet

Wiet

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 02 jan 2014 :  13:32:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wiet,

Dat denk ik ook dat je iets over het hoofd ziet.

Maar als de topsnelheid van de decoder/loc combinatie 100 km/u is zal hij nooit sneller kunnen.
Maar misschien kun je iets met de instellingen van CV6 CV5 doen. zodat de max snelheid van de loc iets hoger wordt, als deze al op zijn max staat dan houd het verder op.
Oftwel eerst de max snelheid van de decoder instellen, dan stap 28 ijken en zo verder, al meerdere keren alhier besproken en uitgelegd.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1759 Posts

Geplaatst - 02 jan 2014 :  14:06:46  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Echter, hoger dan 100 km gaat ie niet. Waarschijnlijk zien we wat over het hoofd.

Hoe hoog staat maximale snelheid van treintype ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

phdirk

Netherlands
2618 Posts

Geplaatst - 03 jan 2014 :  15:35:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wiet,

Als de decoder zo is ingesteld dat de lok niet sneller wil, dan moet eerst de decoder goed worden ingesteld. Dat kan zoals Wim aangeeft met CV5. ALs daarmee ook niet de maximum snelheid te halen is, moet de tuning van de motor worden aangepast. Bij een ESU LokPilot 4.0 wordt via CV53 het maximum toerental van de motor aangepast.

Als de loc op de hand wel met de gewenste snelheid rijdt staat er in Koploper een beperking, bijvoorbeeld bij de eigenschappen van de loc, het treintype, het blok of een combinatie daarvan, zoals bij de tip van Theo is beschreven.

Eerst dus nagaan of de loc op de hand de juiste snelheden haalt. Zo niet dan de decoderinstellingen aanpassen en anders je database hier eens plaatsen, zodat we daarover een advies kunnen geven.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

WOLFGANG

Netherlands
50 Posts

Geplaatst - 03 jan 2014 :  18:08:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hartelijk dank heren. HIer kan ik wel wat mee.

Dat Wim soms moe wordt van steeds dezelfde vragen, daar heb ik het volste begrip voor. Maar hij reageert toch altijd wel zeer snel dus wat mij betreft alle lof voor hem!

Nog een heel klein vraagje. Als ik in een blok b.v. de laagste stap ( 1 dus ) instel zie ik op het schermh et getal 4 staan. Dat geldt eigenlijk voor alle stappen, er zit altijd een kleine afwijking in. Is helemaal geen probleem hoor maar het valt me op. DE mogelijkheid om per blok en per trein in te stellen is gewwldig. Dat geldt ook voor de mogelijkgeden bij vaste routes.

Nognaals dank allemaal.

phdirk

Netherlands
2618 Posts

Geplaatst - 04 jan 2014 :  19:46:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wiet,

Koploper zoekt bij het instellen van een snelheid in een blok de snelheid die daar het dichtstbij ligt. Vandaar dat er vaak een kleine afwijking is. Als je bijvoorbeeld als minimumsnelheid in een blok 25 km/uur is ingesteld en de lok heeft als stappen bijvoorbeeld 23 en 26 km/uur, dan zal Koploper kiezen voor 26 km/uur.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 04 jan 2014 19:48:42

dentheo

Belgium
1759 Posts

Geplaatst - 04 jan 2014 :  23:19:31  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door WOLFGANG

Nog een heel klein vraagje. Als ik in een blok b.v. de laagste stap ( 1 dus ) instel zie ik op het schermh et getal 4 staan. Dat geldt eigenlijk voor alle stappen, er zit altijd een kleine afwijking in.

Ik had begrepen dat je geijkt reed, met snelheden ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

WOLFGANG

Netherlands
50 Posts

Geplaatst - 11 jan 2014 :  11:50:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat klopt helemaal.

dentheo

Belgium
1759 Posts

Geplaatst - 11 jan 2014 :  13:05:27  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door WOLFGANG

Dat klopt helemaal.

Dan begrijp ik je mail van 03/01 niet, daarin rij je met decoderstappen....

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina