Auteur |
Onderwerp  |
|
elsep
Belgium
3 berichten |
Geplaatst - 29 dec 2013 : 16:48:47
|
Beste modelspoorliefhebbers, Ik ben totaal nieuw in de Koploperwereld. Ben eindelijk, na jaren, begonnen met de bouw van mijn baan. Nu ben ik al enkele jaren druk bezig geweest met vooral veel lezen en zoeken. Ik heb nu mijn baanontwerp trachten in te brengen in koploper met de handleiding ernaast en voorbeelden opgezocht. Graag iemand die me even wil verder helpen en mijn baan even controleren. Ik krijg een aantal foutmeldingen, maar weet niet juist hoe deze op te lossen. Mogelijk moet ik bezetmelders bijplaatsen, maar ben niet zeker, of staan ze verkeerd geplaatst. In bijlage alvast mijn ontwerp. Graag suggesties en of verbeteringen. Sta open voor commentaar. Alvast bedankt,
Download Attachment: Peter.bck 25,2 KB |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2013 : 17:08:12
|
Beste Peter,
Ik vraag me even af hoe je met dit sporenplan van blok 1 naar blok 2 kunt rijden, en van blok 2 naar blok 3. Kunnen jouw treinen springen, of vliegen?
Je kunt alleen van blok 1 naar blok 2 als je eerst naar blok 4 gaat en daar keert om terug te rijden naar blok 2. De verbinding in het spinnenweb is dus niet juist. Verder gebruik je meldpunten dubbel dus in meerdere blokken, dat is wat de foutmelding je aangeeft. Een blok is opgebouwd uit altijd dezelfde melders, die je afhankelijk van de richting waarin je ze tegen uit een blok opgeeft.
Voor blok 1 zou dat uit blok 7 melder 1.2 en melder 5.5 moeten zijn Voor blok 7 uit blok 6 melder 1.4 en 1.3 in die volgorde.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 29 dec 2013 17:10:58 |
 |
|
elsep
Belgium
3 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2013 : 17:28:15
|