Auteur |
Onderwerp  |
|
Sijsje 6738
13 berichten |
Geplaatst - 22 dec 2013 : 11:37:24
|
Beste Forumleden, Naast Automatisch rijden, gebruik ik vaak de opdrachten via Rijden naar bestemming. Bestaat er de mogelijkheid om toch een trein in deze werkwijze bij een, op deze route liggend, station enige tijd te laten stoppen om daarna zijn weg te vervolgen? Graag een klein duwtje, if.. met groet Rob |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2013 : 12:12:09
|
Wim/Rob,
@Wim Kan wel maar is moeilijk (en er is een makkelijker weg)
@Rob - kijk eens bij instellingen per database (menu algemeen) - tabblad "Snelheid/Bestemming" - in kader "bestemming" wat staat daar ingevuld bij "rijgedrag tijdens route"? Ik vermoed "Gedrag als vrije baan blokken"
Dit geeft precies het beeld wat Rob schetst. Deze optie is wel default maar er kan van af worden geweken.
Mvg, Paul. |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Sijsje 6738
13 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2013 : 14:18:24
|
Heren Heb daar even de groten op Koploper aarde in de pen laten klimmen. Dank voor jullie reactie; het is geen vaste route maar een losse bestemmingsopdracht. Ik ga ermee aan de slag. Dit was het duwtje en dus heeft het forum voor mij zijn nut weer bewezen. Hou het vredig met kerst en gezond in 2014. Omgekeerd mag ook Rob |
 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2013 : 14:25:18
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros Geen idee, dan zal ik de vraag wel verkeerd lezen of begrijpen.
Wim,
Ik denk zelf bij rijden naar bestemming: vanuit rijwindow of baanoverzicht wordt door middel van slepen een bestemming gegeven aan een loc/trein. Dit hoeft dus niet specifiek een vaste route te zijn.
Als er met routezoeker wordt gewerkt, dan maakt Koploper even een tijdelijke vaste treinroute aan om zeker te weten dat de trein ook echt aan komt op de gewenste plaatst. De afhandeling van de blokken voor deze tijdelijke vaste treinroute kan je dus bij algemene instellingen per database opgeven.
Mvg, Paul. |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2013 : 15:31:05
|
Paul,
Ik lees dat er tijdens het rijden volgens bestemming ergens midden in de tijdelijk aangemaakte vaste route, gestopt wordt op een station en dat er na een bepaalde wachttijd weer verder gereden wordt volgens die tijdelijk aangemaakte route volgens rijden naar bestemming.
Maar misschien lees of begrijp ik de vraag wel verkeerd, is heel goed mogelijk.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2013 : 19:35:27
|
Wim,
Vanaf het moment dat een loc een bestemming krijgt maakt koploper voor die loc een vaste treinroute. Deze vaste treinroute is niet vastgelegd in het onderhoudsprogramma voor vaste treinroute.
Aan die tijdelijke vaste treinroute kan gebruiker niets wijzigen.
Mvg, Paul. |
 |
|
|
Onderwerp  |
|