| Auteur |
Onderwerp  |
Pagina: 1 2 (of 2) |
|
Jan Huchshorn
Netherlands
346 Posts |
Geplaatst - 14 jan 2014 : 21:35:29
|
Hallo Krijn,
Uit jouw txt. bestand
(l): Adres: 37 snelheid: 0 licht uit vooruit (----) (l): Adres: 38 snelheid: 0 licht uit vooruit (-x--)
Hier wordt F6 toch aangezet.
Sinds kort heb ik ook een lok met MFX decoder (niet mijn voorkeur) maar het werkt allemaal wel met die twee adressen in Koploper.
Het lijkt er toch op dat er met de IB2 iets niet goed gaat.
Groeten Jan. |
 |
|
|
Qurinus
Netherlands
53 Posts |
Geplaatst - 14 jan 2014 : 21:47:13
|
Hoi Jan,
Heb me al suf gezocht in beide manuelas maar kan het niet vinden daarom hoop ik dat er een andere IB2 gebruiker zit die met het zelfde verhaal worsteld. Ik heb ook al op de website van uhlenbrock zitten neuzen maar mijn technische duits is niet geweldig en dan is het lastig iets te vinden. Ben ook al met speciale functies aan het kloio-en geweest maar het helpt niet echt. Het digitaal sein komt wel in de lok aan maar niet in koploper bij de logging en dan alleen F5 / F8 want de codes van F0 tot F4 ziet koploper wel. pffffffff
Groeten Krijn |
Bewerkt door Qurinus op 14 jan 2014 21:50:53 |
 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 14 jan 2014 : 22:56:21
|
Krijn,
Zoals Jan ook al aangeeft het tweede Motorola adres 38 wordt bediend bij het lokadres 37, dus het werkt wel van uit koploper.
En dan nu de logging als je het via de IB II bediend Logging in digital speciaal en dan in HEX code.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 14 jan 2014 : 23:23:31
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Qurinus
Hoi Jan,
Heb me al suf gezocht in beide manuelas maar kan het niet vinden daarom hoop ik dat er een andere IB2 gebruiker zit die met het zelfde verhaal worsteld. Ik heb ook al op de website van uhlenbrock zitten neuzen maar mijn technische duits is niet geweldig en dan is het lastig iets te vinden. Ben ook al met speciale functies aan het kloio-en geweest maar het helpt niet echt. Het digitaal sein komt wel in de lok aan maar niet in koploper bij de logging en dan alleen F5 / F8 want de codes van F0 tot F4 ziet koploper wel. pffffffff
Groeten Krijn
Beste Krijn als je nu even hetgeen uitvoert wat ik je al in diverse berichten vraag om te doen, dan komen we misschien er achter wat er misgaat en wat jij anders doet. Want met behulp van jouw database, kan ik via koploper gewoon de functies van decoder 37 en 38 bedienen en dat zie ik gewoon terug via de gele ledjes van de betreffende functies. Laat de logging nu gewoon even meelopen en plaats de uitkomst daarvan.
Mvg Wim.
 |
|
|
Qurinus
Netherlands
53 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2014 : 11:17:38
|
We gaan ons best doen Wim,
Hier alvast een foto van de IB2. Daar zie je de F toetsen rond de rijknop F0 t/m F4 Daarboven in het display zie je de F toetsen F5 t/m F8 waarbij het vinkje boven het cijfer aangeeft of hij aan of uit staat. De dumping van de logging volgt straks.
Groeten Krijn
Download Attachment: DSC_0141.jpg 429 KB |
 |
|
|
Qurinus
Netherlands
53 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2014 : 11:31:22
|
Daar volgt de rest. Eerste logging is bediend vanaf Kopoloper bij functie rijwindow, aan en uit zetten van de functie. t.w. F2 F3 F4 ( lok doet het ) F5 F6 F7 F8 ( lok doet het niet) Voor mij doet koploper het goed.
De tweede dump is bediend vanaf de IB2 aan en uitzetten van de functies t.w. F2 F3 F4 ( lok doet het )F5 F6 F7 F8 ( lok doet het ) Hier zie je op de logging geen reactie op de F5 t/m F8
F0 t/m F4 kan je ook bedienen vanaf het diplay net zoals de hoge nummers maar dat heeft geen effect, het blijft het zelfde euvel.
Bedankt voor de moeite alvast Wim. ( zeeuwen onder elkaar )
Download Attachment: Krijn_20140115_113253.txt 3,2 KB
Download Attachment: Krijn_20140115_113349.txt 1,03 KB
Hier de HEX dump, dezelfde F toetsen gebruikt als in de normale logging maar deze reageerd wel op de F5 en hoger vanaf code 0:A202015E dit is F5 aan.
Groeten Krijn
Download Attachment: Krijn_spec_20140115_163719.txt 5,39 KB |
Bewerkt door Qurinus op 15 jan 2014 16:43:43 |
 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2014 : 18:27:15
|
Krijn,
Ik heb genoeg gezien.
Koploper stuurt de F5 functies via hetzelfde slot aan als de lagere functies. Lok 37 en lok 38 kunnen nooit in hetzelfde slot aangemeld zijn of worden.
Het lijkt erop dat de decoders in DCC zijn aangemeld voor koploper.
Mvg Wim.
 |
|
|
Qurinus
Netherlands
53 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2014 : 18:36:34
|
Hoi Wim,
Dat kan inderdaad het geval zijn, maar waar kan ik dat dan verzetten of is het nog niet in te stellen? In de IB2 staan ze als motorola en dan motorola nieuw aangemeld. Ik heb hier ook al eens wat veranderd bv. motorola oud maar dat help niet en dan vallen de hogere F ook weg op het display. Dus geen optie.
Groeten Krijn |
Bewerkt door Qurinus op 15 jan 2014 18:39:30 |
 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Qurinus
Netherlands
53 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2014 : 22:01:02
|
Hardstikke bedankt voor je moeite, ik denk dat ik een te mooie nieuwe heb gekocht met problemen , dacht dat het nummer 65100 is. Ik laat het zelf nu maar rusten tot er een oplossing voor komt. Of jij moet succes hebben. Nogmaals bedankt Ik heb wel een hoop geleerd van die manuela's
MVG Krijn
|
 |
|
|
Qurinus
Netherlands
53 Posts |
Geplaatst - 16 jan 2014 : 16:45:14
|
Hiep hiep hoera het is voor elkaar 
Wim zat in de goeie richting het was inderdaad niet koploper maar de IB2 box die de gegevens van de extra funties met het 1 hogere adres niet zichtbaar had gemaakt voor koploper zo interpreteer ik de situatie. Goed wat heb ik gedaan.
1e koploper aanzetten en het groene spiegelei activeren. 2e Met de LOK toets op de IB2 de lok oproepen zodat die actief in het display staat. 3e nogmaals de LOK toets indrukken daarna DATA WIJZIGENgegevens van de lok staan nu midden in het display in dit geval: 37 met eronder "motorola nieuw" 4e Adres wijzigen naar 38, in het midden staat nu 38 met "motorola nieuw ( als in de basis instelling gegeven is "format motorola nieuw" anders staat er een ander format) 5e dataformat veranderen ook al staat die goed 6e kiezen voor motorola nieuw 7e opslaan Nu ziet koploper de 38 ook en wordt die ook aangestuurd zowel met de E van Extra functie als met de S van Standwagen/rijtuig in het rijwindow. ( daar kon ik nu alle functies aan/uit zetten. )
Even opletten nu de lok wel terug zetten op, in dit geval, decoder 37 anders ziet IB2 de lok niet meer en kun je alleen maar de F0 tot F4 gebruiken die dan de 38 aansturen.
Ieder bedankt voor zijn/haar inbreng en in het bijzonder Wim. Hoop dat andere gebruikers er nu ook profeit van hebben en dat het duidelijk is want daar ben ik geen ster in  |
Bewerkt door Qurinus op 16 jan 2014 16:47:26 |
 |
|
| Pagina: 1 2 (of 2) |
Onderwerp  |
|