Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 160 / Bezoekers Vandaag: 4036
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Vreemd verschijnsel
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

teppp01

Netherlands
86 berichten

Geplaatst - 12 nov 2006 :  14:40:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Geachte forumleden,

Gisteren werd ik geconfronteerd met een aantal vreemde verschijnselen op mijn baan.

Het meldings scherm van een opgetreden spookmelding stond steeds achter het noodstop scherm en moest ik er achterweg slepen om het met "OK" te kunnen weg klikken.

Ik vond dit wel vreemd maar heb er verder geen aandacht aan besteed omdat het maar een paar keer is gebeurd.( de meldingen waren ook niet van belang, ze werden veroorazken door een stilstaande trein in een opstelblok, slecht kontact!)

Totdat opeens 2 keer kort achter elkaar het volgende gebeurde.

Een trein rijd een verkeerd blok in door een niet gezette wissel.
Trein eindje terug geduwd en noodstop opgeheven. Toen zat alles in de soep want er waren meerdere wissels niet gezet. Dit heb ik al de tijd dat ik met koploper rijd nog niet gehad.


Het eerste probleem, tijdens het schrijven van dit verhaal, weer gehad. Na het afsluiten en opnieuw opstarten van koploper was het goed even later weer het zelfde. Het probleem met de niet gezette wissels is nog niet weer opgetreden.

Heeft iemand dit ook al eens gehad.

met vriendelijke groeten.

Piet

PS ik rij met IB en dec/par63



Rij sinds 3 jaar met Koploper, Intellibox en Trix Express

Wim Romijn

Netherlands
983 Posts

Geplaatst - 12 nov 2006 :  21:02:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Weet je zeker dat de wisselstraten goed zijn ingevoerd in Koploper.

Je kan het volgende eens bekijken.
Zet de communicatielogging aan, alleen van de wissels, en zodra je een noodstop krijgt kontroleren in de logging of de wissel(s) gezet zouden moeten zijn.
Als dit zo is dan zit er een probleem in de communicatie tussen de IB en de PC.
Kan ook nog zijn dat de wissel gezet is maar door een andere trein teruggezet wordt. Dan wordt deze te vroeg vrijgegeven.

Als in de logging de wissel niet terug te vinden is dan ben je hem vergeten in de wisselstraat.

Misschien verstandig om je ontwerp in het bericht te zetten zodat wij even kunnen kijken.
Wel melden van welk blok naar welk blok er gereden zou moeten worden.


Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

teppp01

Netherlands
86 Posts

Geplaatst - 14 nov 2006 :  19:50:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Gisteravond gebeurde het weer. niet één wissel of zo, maar drie komplete wisselstraten waren niet gezet. Ik had gelukkig (met opzet natuurlijk) communicatie logging aanstaan en daarna vrij eenvoudig vaststellen dat koploper geen enkele blaam trof(ook niet verwacht eigenlijk) alle wissels waren vogendaa de logging keurig gezet.

Ik moet de schuldige dus zoeken in Paralell en decoder-63 of de PC.
De eerste werkt al 3 jaar en heeft nog nooit een misslag gemaakt die verdenk ik dus ook eigenlijk niet. De PC is een ander verhaal deze heb ik net een week geleden vervangen door een wat nieuwere(geen nieuwe)en wat snellere. Om dit te testen heb ik maar de oude pc, waar dit probleem nooit heb gehad, er weer aan gehangen. Als dit dan goed gaat zal ik eens contact opnemen met Kees Moerman om te kijken of hij hier een licht op kan laten schijnen.

met vriendelijke groeten en dank voor je reactie,

Piet

Rij sinds 3 jaar met Koploper, Intellibox en Trix Express
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina