marc3105
Belgium
3 berichten |
Geplaatst - 11 nov 2012 : 15:49:09
|
Hallo,
Ik heb reeds vele jaren mijn Dinamobesturing die werkt op koploper maar een tijdje geleden is een om16 stukgegaan van mijn dinamo. Ik heb via het dinamouser forum een om32 op de kop getikt. Deze heb ik parallel aangesloten op mijn dinamo en op het 2de adres geplaatst, op het eerste adres staat mijn nog werkende om16.
In het testprogramma van koploper selecteer ik functiedecoder , decodernummer 2 selecteer ik mijn uitgang en zet ik die rechtdoor of afbuigend, tot zover geen probleem alle 32 uitgangen werken. Maar zet ik het testprogramma op algemeen , seinen in teststand en ik klik in het baanoverzicht op één van mijn seinen die aan de om32 aangesloten zijn gebeurd er niets terwijl die van mijn om16 wel kunnen geschakeld worden. Mijn om32 heb ik op adres 2 gezet bij digitale onderdelen. Bij onderhouden seinen heb ik een sein gemaakt met een elektrische aansturing op 2 adressen. Het is een sein met 2 standen rood en groen. Bij waarde 0 staat rood en bij waarde 1 staat groen.
In het baanontwerp selecteer ik in het lijstje het sein dat ik gemaakt het en plaats het op het baanoverzicht. Dan ga ik boven naar seineigenschappen klik op mijn sein in het baanoverzicht selecteer soort functiedecoder: dinamo digitale output en klik op uitgebreid. Aangezien mijn om32 op het 2de adres staat en mijn om16 op het eerste selecteer ik volgende aansluitnummers: adres1: 33 en adres2 :34 Dan zet ik voor rood adres 1 op set en adres 2 op clear , voor groen zet ik adres 1 op clear en adres 2 op set.
Wat doe ik fout? Voor mijn probleem gok ik op 2 paarden want ik heb mijn probleem ook gepost op het forum van dinamousers 
Groeten,
Marc |
|