Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 255 / Bezoekers Vandaag: 7070
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 7.5
 Foutieve informatie op ander forum
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PaHaSOFT

3413 berichten

Geplaatst - 22 mrt 2012 :  17:03:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Op een collegaforum loopt een draadje waarin iets wordt beweerd dat met ingang van een van de laatste versies fout zou gaan.

Het betreft draadje:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=35934.0

Echter hetgeen de vragensteller daar vermeld is totaal niet waar. Bij een test blijkt het bijvoorbeeld ook al zo te werken in versie 7.2 en nog ouder ook in versie 7.0 en om nog verder terug te gaan had ik geen zin.

Het heeft dus niets met de laatste versie te maken. De werking staat foutief vermeld in de helpfile. Zo wie zo, wordt de wissel vrijgegeven op het laatste te verwachten bezetmeldpunt. De optie is nooit gemaakt voor een kort blok, doch voor een heel lang blok: lichtsluis aan het begin en de wisselstraat wordt snel vrijgegeven.

Mvg,
Paul.

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2012 :  17:39:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ach ja Paul,

Ik denk dat het een kwestie is van het juist invullen van de aanvullende blokeigenschappen van blok 9, daar is nu wel aangevinkt dat de wisselstraat en het blok langer bezet moeten blijven, maar de lengte staat op 999 dus alles zal passen. Deze lengte even aanpassen en de wissels worden pas vrijgegeven als de te lange trein uit het blok is. Veel moeilijker hoeft het denk ik niet te zijn.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2012 :  19:48:17  Toon profiel  Reageer met citaat
En als men zich afvraagt waarom ik hier reageer: ik heb op geen enkel ander forum een account, zodat ik ook niet in de verleiding kom in oude fouten terug te vallen.

Je kan beter aan de vragensteller vragen, waarom hij niet post op Koploperforum? Als je een mecedes koopt ga je toch ook geen onderhoud vragen bij renault

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2012 :  20:19:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben


Daarnaast vinden velen de toonzetting op dit forum niet al te aardig. Dat is niet wat ik vind maar wat ik hoor.




Maar waar je nu zelf wel heel erg hard aan meewerkt, Ben!

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2012 :  20:30:02  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben

Beste Paul,

Je hebt ongetwijfeld gelijk dat hier de meeste kennis zit. Echter ook op 3railforum doen mensen op hun manier hun best elkaar te helpen. Er zitten daar heel veel mensen die plezier hebben in en met jou programma. Daar is niet zo veel mis mee naar mijn mening.

Daarnaast vinden velen de toonzetting op dit forum niet al te aardig. Dat is niet wat ik vind maar wat ik hoor.

Gr, Ben.

Ben,

Daar is niets mis mee. Echter er werden nu even dingen beweerd door de vragensteller die echt onjuist waren "het komt door de laatste upgrade, daarvoor nooit last van gehad". Als mensen mij in het harnas willen jagen moeten ze dit vooral zeggen. Soms klopt het wel, maar mijn ervaring sinds 1998 is dat het of geen fout was of die fout er al veel langer in zat.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina