Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 90 / Bezoekers Vandaag: 7233
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Overigen
 Overige
 Tuinbaan in de sneeuw
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

sjongele

36 berichten

Geplaatst - 17 dec 2009 :  18:14:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Er lag een mooi laagje verse sneeuw vandaag. Voor mijn als tuinspoorder natuurlijk de gelegenheid om een nieuw filmpje van mijn, natuurlijk door Koploper gestuurde, baan te maken.

Alleen houd ik bij dit weer het aantal treinen beperkt: een en ander (wissels!) is toch wat minder betrouwbaar dan normaal.

Hier staat ie: http://www.youtube.com/watch?v=_lrfesRWNNg

Sander

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 17 dec 2009 :  18:32:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Sander,

geweldig, leuk filmpje in een koud landschap,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 dec 2009 :  20:24:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Sander,

Schitterend. Bij jou rijdt het tenminste. Het echte grote voorbeeld had toch wat problemen vandaag met een paar centimeters

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

corne_mo

186 Posts

Geplaatst - 17 dec 2009 :  21:31:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Super mooi filmpje. Maar krijg je geen kortsluiting zo? Sneeuw is toch een soort van water en het lijkt me dat het makkelijk kortsluiting veroorzaakt.
mvg, Corné

Met vriendelijke groet,
Corné

Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz)
Ga naar bovenaan de pagina

sjongele

36 Posts

Geplaatst - 17 dec 2009 :  21:55:53  Toon profiel  Reageer met citaat
@Corné,

Kortsluiting? Nee hoor. Een beetje lekstroom, maar sneeuw geleidt niet zo enorm. En ach, het werkt verwarmend
Waar je wel mee op moet passen is met bezetmelders: de gebruikelijke exemplaren voor de binnenbaan zijn veel te gevoelig als het vochtig is, er wat versgemaaid gras op de rail hebt, er een slak oversteekt, of, zoals nu, er sneeuw ligt. Maar daar zijn gelukkig oplossingen voor!

@Paul,

Zie het als een promo filmpje. De fragmenten met ontsporingen en verloren wagens, of de momenten waarop ik heel hard de garage in ren (glijdt) om op tijd in te grijpen zie je natuurlijk niet
Overigens hoor je bij het wegrijden een Abfahrpfiff, cylinders afblazen en de typische klak van de Trofimoff schijven wanneer de regulateur opengaat. De decoders die ik gebruik kunnen daar veel voor regelen, maar de extra functieruimte via LocoNet is hierbij erg handig!

Groeten,

Sander
Ga naar bovenaan de pagina

rjr

Netherlands
144 Posts

Geplaatst - 18 dec 2009 :  10:47:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Had je van te voren de rails nog schoongemaakt?
Heb er over zitten denken om de treinen aan te zetten, maar heb het nog niet aangedurft.


Groet,
Roelco
Ga naar bovenaan de pagina

sjongele

36 Posts

Geplaatst - 18 dec 2009 :  22:19:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Roelco,

Ik heb de rail schoongeschoven en daarna de poetslok het ijs ervan af laten slijpen. Anders slippen de loks en krijg je problemen met de stroomafname. Vervolgens de wisseltongen vrijgemaakt.
In gebieden met meer winter en sneeuw blijken spiegelverwarmers voor auto's het erg goed te doen als wisselverwarming. Maar voor die paar dagen kou hier krab ik ze wel schoon.

Groeten,

Sander
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina