Auteur |
Onderwerp  |
Pagina: 1 2 (of 2) |
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 27 dec 2008 : 15:13:32
|
Hallo Allemaal,
Vista heeft nogal wat rare eigenschappen. Het is ook niet duidelijk vertaald. Bill heeft voor voor de nederlandse gebruiker nogal wat snelkoppelingen gebruikt.
Wat goed moet werken is de volgende directorie : C:\Users\All Users\ .Er zitten dan geen snelkoppelingen (link) tussen. Ook een gebruikers naam wordt vermeden. Een heleboel programma's maken gebruik van deze methode.
Mvg Ab Boezerooij
Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS) |
Bewerkt door Agebe op 27 dec 2008 15:16:49 |
 |
|
michel-zeeland
Netherlands
20 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2013 : 09:51:08
|
Hallo,
op de vraag of het een haalbare kaart is, wil ik nog geen antwoord geven, daar de combinatie KL en analoog rijden een persoonlijke keus is.
Wat ik nu aan het onderzoeken ben, is de volgende combinatie. We rijden op de club en op onze modulebaan al ruim 20 jaar met het H0-bloksysteem ontwikkeld door KlaasZ. De treinen remmen en trekken langzaam op, seinen worden gezet, naar gelang de bezetting van het volgende blok. Eenvoudig en volledig autonoom, maar het werkt dusdanig dat je eigenlijk niet in de gaten hebt, dat de zaak niet aangestuurd wordt door KL.
Nu hebben we onlangs een paar bakken uit het stof gehaald waar reeds een dubbelsporige T-splitsing op gemaakt was. Dit is qua mogelijke rijwegen (en de bijbehorende conflict schakelingen) redelijk complex om analoog uit te laten voeren (lees met harde electronica).
Het onderzoek is, om het treinenbeeld (het optrekken en afremmen) nog altijd via het voor ons vertrouwde H0-bloksysteem te laten afhandelen. Echter het stellen van de wissels, puntstukken, kruisingen en het blokkeren van conflict rijwegen te laten afhandelen door KL. Het enige wat daarvoor nodig is, om van de bestaande blokprinten de bezetmeldingen "af-te-peuteren" (=ophalen) en deze digitaal in KL te laten verwerken middels een vaste/variabele treinroutes. De beslissingen qua schakelen van de diverse relais en wissels zullen gedaan moeten worden via de logische/speciale akties.
KL zal nooit de trein zelf besturen, enkel de aanwezigheid detecteren dat er iets staat, en in combinatie met de gewenste rijweg de juiste akties moeten gaan ondernemen.
Inmiddels wordt er op de club in dezelfde database, de zaalverlichting (dag-nacht) čn de digitale Marklinbaan volledig aangestuurd door KL čn worden de niet-trein gerelateerde zaken (verlichting etc.) op de analoge H0-baan gestuurd. Tot op heden met succes.
Hopelijk wordt er in de toekomst dus ook een sprongetje gemaakt met het digitaal aansturen van de rijwegen op onze analoge modulebaan.
groeten, Michel |
 |
|
Pagina: 1 2 (of 2) |
Onderwerp  |
|
|
|