Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 166 / Bezoekers Vandaag: 1169
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 232
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 start afremmen in voorgaand blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Veroen

Netherlands
237 berichten

Geplaatst - 27 nov 2008 :  12:45:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumleden,
Op mijn baan heb ik 2 achter elkaar liggende korte stationsblokken waartussen een overloopwissel ligt en welke van 2 kanten worden bereden en dus voorzien zijn van 3 terugmeldpunten.Omdat het 2e blok kort is stoppen de langere treinen daar abrupt omdat ze pas bij het inrijden van dit blok met afremmen starten. Is er een mogelijkheid om de lange treinen eerder, dus in het voorafgaande blok, te laten starten met afremmen.
Groet,
Coen.

dentheo

Belgium
1759 Posts

Geplaatst - 27 nov 2008 :  13:18:31  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Veroen

Beste forumleden,
Op mijn baan heb ik 2 achter elkaar liggende korte stationsblokken waartussen een overloopwissel ligt en welke van 2 kanten worden bereden en dus voorzien zijn van 3 terugmeldpunten.Omdat het 2e blok kort is stoppen de langere treinen daar abrupt omdat ze pas bij het inrijden van dit blok met afremmen starten. Is er een mogelijkheid om de lange treinen eerder, dus in het voorafgaande blok, te laten starten met afremmen.

Ik denk dat het niet lukt in het voorafgaande blok. Als er een wisselstraat(je) tussen zit, dan kun je de snelheid in de wisselstraat afhankelijk maken van stoppen of niet stoppen in volgend blok. En die wisselstraatsnelheid kun je dan weer laten ingaan op een bezetmelder van het "vorige" blok.
Een andere truc ken ik niet.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 28 nov 2008 :  09:25:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Theo,
Bedankt voor je reactie. Ik ga dit weekend eens testen op basis van jouw voorstel. Ik denk alleen dat ik met de terugmeldadressen problemen krijg omdat ik deze maar een keer mag gebruiken.
Ik meld me nog wel.
Groet,
Coen.

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 29 nov 2008 :  14:17:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Theo,
Jouw advies toegepast en het werkt. Trein remt nu vanaf het 1e stationsblok af.
Ik had jou in 1e instantie verkeerd begrepen m.b.t. het gebruik van bezetmeldadressen. Per wisselstraat kun je de snelheid aanpassen en het afremmen start dan automatisch vanaf 2e bezetmeldpunt van het blok dat voor de wissel ligt. Weer wat geleerd!!!
Bedankt,
Coen.

dentheo

Belgium
1759 Posts

Geplaatst - 29 nov 2008 :  20:56:22  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Veroen

Per wisselstraat kun je de snelheid aanpassen en het afremmen start dan automatisch vanaf 2e bezetmeldpunt van het blok dat voor de wissel ligt. Weer wat geleerd!!!

Wanneer je persé wilt, kan het zelfs vanaf het eerste bezetmelpunt meen ik.
Nog verder naar voor zie ik niet...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina