Auteur |
Onderwerp  |
|
prehorst
Netherlands
609 berichten |
Geplaatst - 02 nov 2008 : 12:35:38
|
Mede spoorders.
Ik rij met Selectrix2000. Mijn centraaleenheid is van de 1e generatie, degene met de drukaansluitingen voor het aansluiten van de draden. Hier rij ik al een aantal jaren mee, onlangs had ik een storing en is hij voor reparatie weggeweest.
Ik had toen een andere centraaleenhied van de 2e generatie, diegene met de schroefverbindingen voor het aansluiten voor de bedrading.
Ik liep toen tegen het volgende aan, als ik in koploper op het groene spiegelei druk gaan er een willekeurig aantal blokken op bezet waar geen trein of wagons instaan en reageerd koploper verder niet meer, na koploper uit en aan gezet te hebben is weer een ander aantal blokken bezet zonder verdere reactie van koploper.
Ik heb inmiddels mijn eigen centraaleenheid weer terug en aangesloten, en alles werkt perfect, dus geen kortsluiting op de baan of iets dergelijks waardoor de blokken op bezet gaan en koploper niet reageerd.
Na de centraaleenheid weer verwissel te hebben voor de andere, van de 2e generatie, had ik weer het zelfde dat er weer een aantal blokken bezet gemeld werden en koploper niet reageerde.
Ik heb het inmiddels met 3 centraaleenhden van de 2e generatie getest en vertonen allemaal het zelfde gedrag.
Nu is mijn vraag verloopt de communicatie van koploper met deze twee verschillende generaties centraaleenheden anders waardoor dit verschijnsel ontstaat.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2008 : 12:52:06
|
Piet,
Koploper communiceert niet met de centrale eenheid maar met de interface. Verder is mij voor Koploper geen enkel verschil bekent (alleen dat een aantal hoge adressen niet gebruikt kunnen bij de tweede versie (ergens vanaf 104 uit mijn hoofd gezegd)).
Mvg, Paul. |
 |
|
prehorst
Netherlands
609 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2008 : 15:40:57
|
Paul
Het hoogste adres wat in gebruik heb is 94 dus daar kan het niet aan liggen.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2008 : 15:57:49
|
Piet,
Jij bent de eerste met dit probleem (komt het niet omdat er ergens een Rautenhaus apparaat aan hangt?). Er zijn genoeg gebruikers met de centrale die bij jouw verkeerd gaat. Ik hoor daar niets van dus neem ik aan dat het goed gaat.
Mvg, Paul. |
 |
|
prehorst
Netherlands
609 Posts |
Geplaatst - 08 nov 2008 : 14:32:57
|
Paul
Ik heb geen Rautenhaus componenten er aan hangen. Ik heb wel als test alle bezetmelders van de 1e generatie afgekoppeld en een centraal eenheid van de 2e generatie er aan gehangen. Het rijden gaat goed maar bij het aktiveren van koploper zijn er dan nog steeds een aantal blokken bezet terwijl er niets staat. Ik weet niet of je zelf met selectrix 2000 rij, maar anders mag je wel een centraal eenheid 2000 hebben om het een en ander te testen. Je heb mijn e-mail adres, ik hoor het wel.
 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 08 nov 2008 : 22:27:33
|
Piet,
Er heeft niemand anders gereageerd en eigenlijk durf ik hierdoor wel een beetje te denken dat je het niet in de richting van Koploper moet zoeken (programmatuur) moet zoeken.
Ik rij zelf inderdaad nog steeds met 'oude' Selectrix. Jouw centrale lenen heeft niet echt veel zin, daar ik zelf geen gebruik maak van de bezetmeldingen via Selectrix.
Mvg, Paul. |
 |
|
prehorst
Netherlands
609 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2008 : 08:26:58
|
Paul
Ik twijfel geen moment aan de programmatuur. Er moet dus iets met de componenten uit de oude selectrix de 1e en de 2e genaratie zijn die niet goed met elkaar communiceren. Ik blijf zoeken als ik er uit ben hoor je van mij.
 |
|
slippens
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 27 nov 2008 : 17:23:37
|
Hallo Piet,
Misschien een stomme vraag, maar hoe is de centraal eenheid ingesteld. Ik heb namelijk wel eens problemen gehad met de instelling selectrix en dcc samen. Hier reageerden mijn bezetmelders niet goed op. Ik rijd nu alleen selectrix. Dit geeft met de 2e generatie geen problemen.
Met vriendelijke groet,
Stefan Lippens slippens@zeelandnet.nl |
 |
|
|
Onderwerp  |
|