Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 62 / Bezoekers Vandaag: 242
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 400
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 (on)mogelijk?!?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mels

Netherlands
145 berichten

Geplaatst - 16 mei 2006 :  08:48:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Hallo mede-koplopers,

De verbouwing van het station nadert het einde, op een probleem(pje) na.
De situatie:

----1------|-------|-----2------|---------4------<
\---------3------

1 is een station bypas spoor, 2 is een kort blok tussen wissels, een trein telang voor blok 1 stopt netjes hierin. Tevens wordt dit blokje gebruikt om van loc te wissellen of de loc even te parkeren, zodat de goederen wagons op het overslagspoor 3 geduwd worden.

Koment vanuit blok 4 geld in 2 een stopverbod.
Echter vanuit blok 1 kan ik geen stopverbod opgeven, vanwege telange treinen, welke juist hier moeten kunnen stoppen. Maar een korte trein welke in blok 1 stopt, mag in blok 2 niet stoppen.

Hopelijk komt het een beetje duidelijk over, heeft iemand een idee hoe dit op te lossen.

m.vr.gr.
Mels Kooijman

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 16 mei 2006 :  18:39:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Mels,

Het tekeningetje komt niet echt over. Hierdoor is mij de situatie ter plaatse niet echt duidelijk.
Als ik het zo lees dan denk ik aan variabele treinroute die je zelf nog moet toekennen aan een rijwindow. Alleen dan moet je er zelf aan denken dat als de lengte veranderd ook de juiste variabele treinroute(s) zijn geselecteerd.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 16 mei 2006 :  19:40:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat

Ik zie het Paul.
Tussen blok 1 en 2 zit een wissel, er zijn wat spaties weggevallen.
De wissel voor blok 1 of achter blok 2, zodat 1 en 2, 1 blok wordt komt niet uit met de ruimte. Blok 1 is lang genoeg (2 meter) voor de meeste treinen op oa de grote jongen na.
Met een stop verbod voor lange treinen in blok 1 en een bezet houden van wisselstraat en blok ervoor in blok 2 werkt het stoppen prima.
Echter de kortere treinen stoppen in 1, zo is het ook bedoelt, maar bij vertrek ook weer in blok 2.
Inderdaad met een variabele route richtings afhankelijk stopverbod zou het oplossen.
Ga het zo ff checken.

thanks voor de wissel goed zetten
Mels
Ga naar bovenaan de pagina

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 16 mei 2006 :  19:50:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Iets te snel geklikt, een stopverbod voor blok 2 in een varibele route voor treinen komende uit blok 1, geld dus ook voor de enkele lange trein welke vanwege de lengte niet in blok 1, maar juist in blok 2 moet stoppen.

m.vr.gr.
Mels
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 16 mei 2006 :  20:16:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Mels,

Je kan toch twee verschillende variabele treinroutes aanmaken en de ene toekennen aan de lange treinen en de andere aan de korte treinen.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 16 mei 2006 :  20:48:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Natuurlijk Paul, ik zat te algemeen te denken 1 voor alles.

thanks
mels
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina