Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 79 / Bezoekers Vandaag: 1794
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 598
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Waarom op 2 plaatsen de rail isoleren?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Krokodil

Netherlands
40 berichten

Geplaatst - 20 jan 2008 :  18:34:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Geachte Koplopers
Volgens de Handleiding van Uhlenbrock moeten er twee isolatie punten gemaakt worden voor 1 bezetmeldpunt. Nu is mijn duits niet zo goed dat ik begrijp waarom dit nodig is. Ik heb eeb voorbeeld uit de handleiding ge-upload, maar ik heb mijn twijfels over de noodzaak hiervan? Volgens mij zet ik met deze actie de rest van mijn baan stroomloos of zie ik dit verkeerd?

Groet, Ben

Ben Geijtenbeek
Koploper-IB-N-Fleischmann-UH63410&UH63340

Download Attachment: 63340.JPG
31,44 KB

Bewerkt door Krokodil op 20 jan 2008 18:37:17

Broekoord

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 20 jan 2008 :  19:02:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ben,

Je zal toch echt de rail op 2 plaatsen moeten doorhalen anders creëer je geen bezetmeldpunt van waaruit koploper ook bv later het afremmen of het stilstaan laat geschieden. Ik denk dat je na de sectie weer een aansluitpunt maken moet voor de stroom of je moet dat al hebben anders komen ze tot stilstand en verderop in het blok maak je ook weer een bezetmeldpunt dus hier tussen zal je toch stroom moeten maken.
Zelf werk ik met wisselstroom dan is het iets eenvoudiger.
Maar in jouw geval is het simpel op te lossen.
Er haakt vast nog wel een mede gelijkstromer aan je vraag aan.

Mvg Ron
Ga naar bovenaan de pagina

Krokodil

Netherlands
40 Posts

Geplaatst - 20 jan 2008 :  19:24:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vind het zo raar dat er niets op aangesloten word!.
Bij de eerste snap ik wat er gebeurd. Maar die tweede daar gaat geen draad naar de bezetmelder en ook geen doorverbinding op rood.?
Dan is het toch over?.

Groet, Ben

Ben Geijtenbeek
Koploper-IB-N-Fleischmann-UH63410&UH63340
Ga naar bovenaan de pagina

Marco

Netherlands
107 Posts

Geplaatst - 20 jan 2008 :  19:45:10  Toon profiel  Reageer met citaat
je moet je gehele baan in delen verdelen en dat doe je door 1 zijde van de rail te isoleren. Deze geisoleerde delen verbind je ieder aan een bezetmelder waardoor koploper weet waar de trein zich bevind. Als je dit hebt gedaan kun je je baan in blokken verdelen en lijnen toekennen aan een blok. Zo is het mogelijk om met meerdere treinen te rijden zonder dat ze elkaar inhalen.
Succes


een beginner die nog een beginner blijft!!
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 20 jan 2008 :  19:55:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Door al die "isolaties" is het uiteraard wel nodig om op meerdere plaatsen de gewone rij-spanning aan de rail toe te voeren.
Dus alle stukken die GEEN terugmelding behoeven moet je aansluiten op de rij-spanning !

Ik denk dat Ben dit bedoeld met "stroomloos"; en het is dus niet de bedoeling, dat alle "niet-detectie-stukken" stroomloos worden.


M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-DCC-Koploper

Bewerkt door J.Heuschkiel op 20 jan 2008 19:56:04
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 20 jan 2008 :  19:55:53  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Krokodil

Ik vind het zo raar dat er niets op aangesloten word!.
Bij de eerste snap ik wat er gebeurd. Maar die tweede daar gaat geen draad naar de bezetmelder en ook geen doorverbinding op rood.?
Dan is het toch over?.




Er wordt WEL wat op aangesloten, maar VIA de bezetmelder, en dan naar de andere draad van de voeding
De bezetmelder voelt de stroom en meldt aan de computer dat er iets is dat stroom verbruikt. Zo weet de computer waar de trein al is.
Ga naar bovenaan de pagina

Krokodil

Netherlands
40 Posts

Geplaatst - 20 jan 2008 :  23:45:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Jongens bedankt , ben er uit, stroom komt uit module gevoed door IB.
Dan is de stroom kring weer rond!

Dank voor het meedenken,

Groet, Ben


Ben Geijtenbeek
Koploper-IB-N-Fleischmann-UH63410&UH63340
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina