Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 120 / Bezoekers Vandaag: 2760
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 598
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 ijken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jeweve

39 berichten

Geplaatst - 20 jan 2008 :  14:50:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

Weet iemand of je tijdens het ijken van een loc, na het passeren van de 2e melder, de locs een beetje fatsoenlijk kan laten stoppen? Ik bedoel: wat 'zachter' dan meteen stil? De locs bij mij staan meteen stil, alsof ze tegen een betonnen wand aan botsen. Ik heb het idee dat ik ze niet goed behandel zo.

Als ik op de IB kijk, komt dat omdat ze vanaf ijksnelheid (en dat kan full-speed zijn) direct het commando krijgen om te keren.


Alvast bedankt,

Jan-Willem


Marklin, IB, Koploper, M-rails, alles dat ~, gek, mooi en raar is mag komen rijden!

Bewerkt door jeweve op 20 jan 2008 14:51:04

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 20 jan 2008 :  15:53:12  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door jeweve

Beste mensen,

Weet iemand of je tijdens het ijken van een loc, na het passeren van de 2e melder, de locs een beetje fatsoenlijk kan laten stoppen? Ik bedoel: wat 'zachter' dan meteen stil? De locs bij mij staan meteen stil, alsof ze tegen een betonnen wand aan botsen. Ik heb het idee dat ik ze niet goed behandel zo.

Als ik op de IB kijk, komt dat omdat ze vanaf ijksnelheid (en dat kan full-speed zijn) direct het commando krijgen om te keren.




Je kan de keeropdracht toch versturen net NA het stoppen, bv. 100 milliseconden, staat op database/instellingen/snelhied, juist ONDER lengte meetraject.
Ga naar bovenaan de pagina

jeweve

39 Posts

Geplaatst - 20 jan 2008 :  18:10:43  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dentheo

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door jeweve

Beste mensen,

Weet iemand of je tijdens het ijken van een loc, na het passeren van de 2e melder, de locs een beetje fatsoenlijk kan laten stoppen? Ik bedoel: wat 'zachter' dan meteen stil? De locs bij mij staan meteen stil, alsof ze tegen een betonnen wand aan botsen. Ik heb het idee dat ik ze niet goed behandel zo.

Als ik op de IB kijk, komt dat omdat ze vanaf ijksnelheid (en dat kan full-speed zijn) direct het commando krijgen om te keren.




Je kan de keeropdracht toch versturen net NA het stoppen, bv. 100 milliseconden, staat op database/instellingen/snelhied, juist ONDER lengte meetraject.



Dat zou mooi zijn, maar bij mij gaat het als volgt (bijvoorbeeld stap 10):

Loc start, passeert melder 1, melder 2, rijdt nog 50 cm door en stopt abrubt. Vervolgens rijdt hij terug.

Bij dat stoppen is geen sprake van vertraging, maar het lijkt te komen alsof de loc direct vanaf stap 10 een keeropdracht krijgt.


Ik heb de waarde 'keeropdracht na stoppen' van 1000 ms op 3000 ms gezet, moet het nog even testen. Het gekke is dat hij eerst op 1 sec (1000 ms) stond na stoppen, terwijl hij niet eens leek te stoppen voor de keeropdracht.

Anyway, ik zal deze waarde wat opschroeven.

Bedankt,

jw

Marklin, IB, Koploper, M-rails, alles dat ~, gek, mooi en raar is mag komen rijden!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina