Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 108 / Bezoekers Vandaag: 2715
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 621
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Sein rood
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

marcel01

Netherlands
105 berichten

Geplaatst - 30 jun 2016 :  12:59:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik zit niet echt met een probleem, maar meer een schoonheids dingetje. Het draait om het schakelen van het sein bij verlaten blok. (Sein rood). In de meegestuurde database (is een test database), staat bij blok 10 een sein (adres 13). Wanneer er een trein vanuit 10 richting 16 gaat rijden, dan wordt het sein rood getriggert door binnenkomstmelder van blok 16. Nu werkt dit prima, echter als de wisselstraat vrij lang is, dan is de trein al met de volle lengte uit blok 10 en een poosje later pas wordt het sein rood gegeven. Deze situatie is mijn huidige baan aanwezig. Om het even kort te zeggen, het sein gaat eigenlijk te laat op rood. Nu maakt het op zich niet uit want er zal in blok 10 toch geen trein binnenkomen, omdat deze nog niet vrij gegeven is. Maar zou toch, qua schoonheid leuker zijn als het sein al eerder op rood gezet wordt.

Nu heb ik wat mogelijkheden overdacht en kom er niet echt uit of het werkzaam zal zijn.
- Een terugmelder plaatsen in de wisselstraat.
- Virtuele melder in de wisselstraat
- Virtuele melder in bijvoorbeeld blok 10.

Zou een van de opties kunnen werken of is er misschien nog een andere optie?

Het gebruiken van virtuele melders in blok 10 zou betekenen naar mijn bescheiden mening, dat blok 10, 4 melders heeft (2 in het blok en 2 virtueel). Ik weet niet of dat zo kan werken.

Graag wat tips.

Bedankt alvast.

Marcel


Download Attachment: TestJuni.bck
32,5 KB

marcel01

marcel01

Netherlands
105 Posts

Geplaatst - 30 jun 2016 :  14:19:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben

Bedankt voor je reactie

Een virtuele melder in blok 16 zoals je aangeeft is aangegeven. Ik heb er 100cm/10 sec aangehangen.

In bepaling wissel straten heb ik aangeven dat op R100 het sein vrij gegeven moet worden. Wanneer er een trein van blok 10 naar 16 rijdt, open ik de rij window en had dan verwacht dat ik de aangeven afstand van 100cm zou zien oplopen. Dat zie ik dan niet en in de logging ook geen regel waarbij de viruele melder te zien is.

Ik zie vast wat over het hoofd of ik doe het niet volgens de regels.

De database is toegevoegd.

Marcel


Download Attachment: TestJuni.bck
32,76 KB

marcel01
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 30 jun 2016 :  15:19:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ook hier werkt dat gewoon, onder in het rijwindow telt hij netjes af.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

marcel01

Netherlands
105 Posts

Geplaatst - 30 jun 2016 :  17:33:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben en wim

Ja.....liep mooi af vanaf 10 sec. (Niet geijkt natuurlijk, dus kun je lang wachten op aflopende cm. Daar keek ik overheen, omdat ik zo gewend ben aan de geijkte snelheden. Vergissing dus)

Van het weekend even invoeren en testen wat de gemiddelde juiste afstand is.

Bedankt,

Marcel


marcel01
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina