Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 261 / Bezoekers Vandaag: 7109
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 390
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Inrichten van een database dynamisch schaduwstation step by step
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

KdeB

Netherlands
152 berichten

Geplaatst - 25 sep 2013 :  17:43:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal

Op het 3railforum heb ik een topic geplaatst waarin ik een stap voor stap beschrijving heb gemaakt voor het inrichten van een dynamisch schaduwstation.
Voor geintresseerden klik op onderstaande link
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=46096.0

Veel plezier ermee

Mvg
Koos

Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.

Theo51

Netherlands
48 Posts

Geplaatst - 25 sep 2013 :  18:37:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Koos, toevallig heb ik een paar weken geleden dit ook gecreëerd.
Ik heb eea uitgevoerd met lichtsluisjes, geleverd door Rosoft. (Wim Ros)
Dit werkt fantastisch.

Zie bijgaand filmpje.
Uiteraard weigerde de eerste trein verder te rijden, maar met een beetje hulp.

http://www.youtube.com/watch?v=6DSvn4zffSA&feature=em-upload_owner



Theo
Ga naar bovenaan de pagina

KdeB

Netherlands
152 Posts

Geplaatst - 25 sep 2013 :  19:49:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Theo

Duidelijk filmpje, maar met een gezamenlijke bezetmelder bereik je toch hetzelfde als met lichtsluizen.
Ik dacht weleens gelezen te hebben dat er ook een maximale afstand is tussen de lichtsluizen , 50 cm of zo iets, maar dat weet ik niet zeker.

Mvg
Koos

Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.
Ga naar bovenaan de pagina

Theo51

Netherlands
48 Posts

Geplaatst - 25 sep 2013 :  21:40:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Koos,

het klopt, dat je overal lichtsluisjes kunt vinden tot 50 - 60 cm.
Wim is er in geslaagd om een sluisje te maken, wat tot ca. 80 - 100 cm werkt.
Dit had ik nodig, voor 7 sporen. (N-spoor)
En het werkt prima.
Eventueel kun je ook sluisjes in serie zetten.

Voordeel van lichtsluisjes is, dat je veel minder spoor inlevert.
Hij moet de bezetmelding aan het eind weer vrij geven.
Bij een normale bezetmelder spreek je toch snel over 10 cm.
Dit geldt ook voor de inrijmelder.
Een lichtsluis kost verder geen spoor lengte.


Theo

Bewerkt door Theo51 op 25 sep 2013 21:42:28
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 26 sep 2013 :  10:09:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Tw<ee opmerkingen:

1)Koos ik mis in jou verhaal precies nog het ingeven van de juiste lengte bij de blokken.

2)Ik rij al enkele jaren met bezetmelders op mijn schaduwstations, enig nadeel bij het "vrijrijden" van beide bezetmelders hangt de bezetmelding op een bepaald moment af van één enkel asje of draaistel. Dat geeft wel eens problemen, omdat een trein dan iets te ver staat of niet ver genoeg. Het is nog vervelender als de bezetmelding "terug" komt, dan weet koploper het dikwijls ook niet meer en staat na een tijdje alles stil.
Daarom zoek ik al even een compleet lichtsluisjes systeem. Dat lijkt er nu precies aan te komen, of wordt ontwikkeld.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

KdeB

Netherlands
152 Posts

Geplaatst - 26 sep 2013 :  12:02:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Theo

Bedankt voor het kritisch meelezen van dit topic.
1. Ja daar kwam ik gisteravond ook achter, wordt vandaag geplaatst.

2.Ieder zijn eigen ervaring met bezetmelders, op mijn schaduwstations heb ik deze ervaring niet, misschien dat het komt omdat ik met C-rail rijdt.
Lichtsluizen of bezetmelders is ieders eigen keuze, omdat ik dit niet gebruik kan ik daar niets zinnigs over melden, je kan het altijd hardware matig veranderen.

Ik heb dit topic geplaatst om e.e.a. duidelijker te maken met als resultaat het filmpje zodat men de werking kan zien in dit prachtige stukje software van Koploper.

Mvg
Koos

Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 26 sep 2013 :  16:07:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Ook ik ben (nog) bezig met het inregelen van een schaduwstation met dynamische blokken in Koploper.
En ook ik gebruik daarbij lichtsluisjes echter van Floodland (punt nl slash aim). Deze lichtsluisjes werken perfect! Afhankelijk van het type infrarood ledje dat je gebruikt heb je een bereik van 20-30 cm of ± 90 cm. Die laatste gebruik ikzelf en kan daarmee 5 sporen (onder een schuine hoek) detecteren.

Enige tijd geleden had ik dit filmpje op Youtube geplaatst
http://www.youtube.com/watch?v=70ATij_fE7k
Inmiddels is de configuratie wel gewijzigd in Koploper. Daardoor zijn er ook iets minder treinbewegingen als in dit filmpje te zien is. Maar daardoor heb ik wel geen botsingen meer ;-)

Maar nu heb ik sinds kort een ander probleem.
Na een paar rondjes rijden stoppen alle locs met als status in het locomotief overzicht "Blokgroep: is niet eerste loc" (zie ook bijlage). Om alles weer in gang te krijgen moet ik bij alle locs op "Go" klikken.
Wat doe ik fout?



Download Attachment: screendump_25-09.JPG
246,66 KB

Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

KdeB

Netherlands
152 Posts

Geplaatst - 26 sep 2013 :  17:40:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rolf

Zonder je database wordt het een beetje gokken.
Ik vermoed dat je trein(en) handmatig heb gestopt in het schaduwstation, deze staan wel in de voorrangsregeling, als je in onderhouden blokgroepen de keuze Fifo uit vinkt dan gaan volgens mij de treinen wel vertrekken.
Anders je database plaatsen.

Mvg
Koos

Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 26 sep 2013 :  18:27:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Koos,

Bedankt voor je reactie! Je hebt me op het juiste spoor gezet (hoe toepasselijk ;-)
Het betrof idd alle treinen die in de voorrangsregeling lijst stonden. Na het "schonen" van die lijst liep alles weer normaal.

Ter info: ik heb bewust het FIFO vinkje van de blokgroep aan staan.
Ik zal eens testen wat er gebeurt als ik dat uit zet.


Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 26 sep 2013 :  20:39:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Rolf,
FIFO aan.
Dan is het toch logisch dat je dat je deze melding krijgt

FIFO betekend First In First Out.

De de loc waar je de mededeling bij krijgt is dan niet de eerste loc in de rij.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  01:02:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Op het 3rail forum had ik gezegd dat ik een potentieel probleem vermoedde in de door jouw beschreven configuratie.
Na het bestuderen van de instructie is mijn vermoeden inderdaad bevestigd.

Het gaat om het volgende.
De blokgroep bevat alleen de "uitrij" blokken (3, 5, 7, 9).
Naar mijn bescheiden mening moet deze blokgroep ook de inrijblokken (2,4,6,8) bevatten. Belangrijk is dan dat "Enkele treinbeweging" is aangevinkt zoals in jouw database.
Waarom? Omdat je anders de situatie kunt krijgen dat als een trein wil opschuiven van blok 2 naar blok 3 en net op dat moment geeft een vertrokken trein uit blok 3 de gezamelijke bezetmelder van blok 3,5,7 & 9 vrij, je het effect krijgt dat koploper denkt dat de trein uit blok 2 al is opgeschoven naar blok 3, maar dat is dan in werkelijkheid niet gebeurt. En in zo'n situatie geeft KL blok 2 vrij terwijl er nog een trein staat...., waarvan hij dus verwacht dat die in blok 3 staat.

Ik heb dit probleem meerdere malen ervaren op mijn baan cq. in mijn configuratie en dit was dus opgelost toen ik de inrij blokken ook in de blokgroep opgenomen had, met natuurlijk de optie "Enkele treinbeweging" aangevinkt!



Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  01:28:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim / Koos,

Beschreven probleem dat alle locs na een tijdje / paar rondjes stoppen is helaas nog niet opgelost. Voorrangslijst laat zich niet legen maar dat komt vermoedelijk door het FIFO vinkje.
@Wim: Snap wat je zegt, maar alle locs (op de baan) hebben de status "Blokgroep: is niet eerste loc", ook diegene die vooraan in het blok staan.

Zet ik FIFO uit dan blijven er soms maar 2 treinen rijden, terwijl er sporen ook van voldoende lengte vrij zijn.

Bijgevoegd een backup van mijn database.



Download Attachment: Modelbaan-Rolf.bck
130,73 KB

Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

KdeB

Netherlands
152 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  01:43:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Rolf

Blokgroep uitrijblokken (3,5,7 en 9) zo staat het ook beschreven in de 'handleiding koploper 7.4' bladzijde 302.
wanneer jij dat anders ervaart, zou ik wel willen weten wat juist is.
Zal morgen ook eens in database kijken

Mvg
Koos

Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.

Bewerkt door KdeB op 27 sep 2013 01:47:20
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  08:46:42  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Treinofiel


Waarom? Omdat je anders de situatie kunt krijgen dat als een trein wil opschuiven van blok 2 naar blok 3 en net op dat moment geeft een vertrokken trein uit blok 3 de gezamelijke bezetmelder van blok 3,5,7 & 9 vrij, je het effect krijgt dat koploper denkt dat de trein uit blok 2 al is opgeschoven naar blok 3, maar dat is dan in werkelijkheid niet gebeurt. En in zo'n situatie geeft KL blok 2 vrij terwijl er nog een trein staat...., waarvan hij dus verwacht dat die in blok 3 staat.




Maar dat kan ook liggen aan het flapperen van die bezetmelder. Dan ziet koploper bezet-vrij-bezet en denkt dat dat de tweede trein is die binnenrijdt.
Alhoewel ik dat flapperen meer verwacht bij gelijkstroom twee-rail dan bij drie-rail. Ik zou toch het laatste rijtuig van de vertrekkende trein even inspecteren.

Ik zelf heb daar geen last mee, wel iets vergelijkbaars op het inkomstblok.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 27 sep 2013 08:52:18
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1914 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  08:47:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Rolf,

Zoals anderen ook al schrijven, alleen de uitrijblokken moeten in de blokgroep. Als je dat aanpast in je database en dan ook nog de ICE automatisch laat rijden, denk ik dat je probleem is opgelost.
Bij mij heeft het inmiddels een uurtje probleemloos op het scherm gereden.

Puur voor het bedwingen van mijn nieuwsgierigheid, waarom heb je voor FIFO gekozen?

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  13:54:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Even wat historie mbt mijn "uitdagingen" met het schaduwstation.
Recentelijk was mijn configuratie zoals in de beschrijving van Koos.
Dus inrijblokken (1 t/m 12) niet in de blokgroep en FIFO uit.
Daarmee had ik dus het timing-probleem zoals hierboven door mij vernoemd. Vervolgens 2 weken geleden een collega en mede 3rail-forumlid met veel M* & Koploper ervaring op bezoek gehad om dit probleem op te lossen. Volgens hem moesten de inrijblokken ook in de blokgroep en op zijn advies ook FIFO vinkje aangezet. Daarna was het timing probleem opgelost maar kreeg ik het probleem van het stoppen van de locs na een paar rondjes er voor terug.
Een klapperende bezetmelder is kritisch naar gekeken/gezocht in de log maar niets van terug kunnen vinden.
Ter info: voor de inrijmelders gebruik ik nu nog gewone massa detectie met C-rails. Dit worden binnenkort lichtsluizen. Voor uitrijblokken gebruik voor 10 sporen lichtsluizen en voor 2 sporen massa detectie. Het timing probleem kon voorkomen bij alle locs en op alle sporen. Dus wat Theo vermoedde is daarmee eigenlijk uitgesloten.

@Huub: De ICE op spoor 4 maar ook de BR 18.4 die er achter staat zijn bewust stil gezet ivm andere problemen met deze 2 treinstellen. Dus eigenlijk doet geheel spoor 4 niet mee; bewust dus.

Inmiddels heb ik eea conform juliie adviezen aangepast in de configuratie: alleen uitrijblokken in de blokgroep en FIFO vinkje uit.
Maar zie daar het oude timing probleem is weer terug .....
Slechts een paar rondjes gereden en de ER20 zou opgeschoven moeten zijn in spoor 8 van het achterste blok (8) naar het voorste blok (22).

Ik weet het ff niet meer; wie wel???

Nieuwe configuratie nogmaals bijgevoegd.

Download Attachment: Modelbaan-Rolf.bck
130,38 KB

Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  14:15:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Weer een paar rondjes gereden en weer hetzelfde probleem.
Nu met de BR 602 op spoor 5.

Ga het nog n keer "uitlokken" en dan zal ik de logging van Kl hier eens posten.

Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1914 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  16:51:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor jou doet de ICE niet mee, maar klaarblijkelijk doet ie voor koploper in de fifo-lijst nog steeds mee. Dus als je fifo wilt gebruiken, moet je in die blokgroep geen locs handmatig stil zetten.
De ingangsblokken hoeven echt niet in de blokgroep te worden opgenomen. Vaak zal het niet veel kwaad kunnen, maar kan rare effecten geven terwijl het verder geen enkel voordeel oplevert.
Overigens heeft jouw baan inmiddels de heel dag probleemloos op de achtergrond gereden.
Het timingsprobleem wat jij noemt, zou ondervangen moeten worden door de enkele treinbeweging. Ondanks dat je het zelf bijna uitsluit, vermoed ik dan toch een probleem in je baan.
Je zou kunnen proberen wat te spelen met de "vertraging vrijgave" bij onderhouden blokgroepen, dan creëer je wat meer speling.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  17:21:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Hierbij de logfile van wederom een nieuwe foutsituatie.
Ditmaal betrof het lok BR V160 (adressen 16 & 17) die niet doorschoof in spoor 3.

Bijgaand de logging van deze foutsituatie.
Vanaf 16:49:05 gaat het fout. Vanaf dat punt heb ik in de logging commentaar met *** toegevoegd over hetgeen er mijns inzien gebeurt cq. fout gaat.

Gaarne jullie deskundig oordeel, diagnose en het belangrijkste natuurlijk de oplossing

Bij voorbaat dank!!!

Download Attachment: Logging_20130927.txt
50,52 KB

Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  17:36:45  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:


Voor jou doet de ICE niet mee, maar klaarblijkelijk doet ie voor koploper in de fifo-lijst nog steeds mee. Dus als je fifo wilt gebruiken, moet je in die blokgroep geen locs handmatig stil zetten.


Duidelijk; tijdelijk van de baan halen dus.

quote:
De ingangsblokken hoeven echt niet in de blokgroep te worden opgenomen. Vaak zal het niet veel kwaad kunnen, maar kan rare effecten geven terwijl het verder geen enkel voordeel oplevert.


Ingangsblokken zitten niet meer in de blokgroep; desondanks treed timingprobleem op.

quote:

Overigens heeft jouw baan inmiddels de heel dag probleemloos op de achtergrond gereden.


Allereerst natuurlijk bedankt dat je de moeite genomen hebt! Maar ik denk dat in de test/simulatie modus je dit probleem niet zult ervaren, omdat het probleem juist zit in het verschil tussen wat KL denkt dat de situatie is en de werkelijke situatie.

quote:

Het timingsprobleem wat jij noemt, zou ondervangen moeten worden door de enkele treinbeweging.


Het vinkje "Enkele treinbeweging" staat aan, maar volgens mijn bescheiden mening helpt dat hier dus niet omdat de inrijblokken niet in de blokgroep zitten. Een enkele uitrijdende trein zorgt ervoor dat een trein die moet opschuiven vanuit de inrijblokken misleid wordt. Deze twee treinbewegingen kunnen gelijktijdig plaats vinden omdat alleen de uitrijblokken in de blokgroep zitten. En het vinkje "Enkele treinbeweging" verhinderd dit dus niet.

quote:

Ondanks dat je het zelf bijna uitsluit, vermoed ik dan toch een probleem in je baan.


Ik sluit het idd ook nog niet uit, maar ik heb hier al heel veel naar gekeken/gezocht, maar nog niets gevonden.

quote:

Je zou kunnen proberen wat te spelen met de "vertraging vrijgave" bij onderhouden blokgroepen, dan creëer je wat meer speling.


Ik neem elk advies graag over alleen denk ik dat dit de oorzaak van het probleem niet oplost. En ik hou niet van "Workarounds"; ik hou ervan om de oorzaak weg te nemen.



Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1914 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  18:25:42  Toon profiel  Reageer met citaat
De enkele treinbeweging doet precies wat het zegt: in de blokgroep maar een trein tegelijk laten rijden. Bij jou kunnen er wel twee treinen tegelijk rijden, er schuift een trein op terwijl er tegelijk een trein vertrekt. Aangezien ik twee banen ken, waar het wel goed werkt en ik op dit gebied niks geks zie in je database, is mijn voorlopige conclusie dat het aan je baan ligt. Misschien verkeerd afgestelde lichtsluis, al dan niet in combinatie met haperende massadetectie.
Dat moet je in je communicatielogging terug kunnen zien.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  19:24:47  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door hubertus

De enkele treinbeweging doet precies wat het zegt: in de blokgroep maar een trein tegelijk laten rijden. Bij jou kunnen er wel twee treinen tegelijk rijden, er schuift een trein op terwijl er tegelijk een trein vertrekt.



Werkt bij mij al jaren zo. Alhoewel, een kleine correctie een trein die opschuift rijdt NAAR de uit-detectie, er kan dan wel een tweede trein binnenrijden maar geen trein buitenrijden. De uit-bezetmelding moet vrij zijn om de opschuivende trein op te vangen.Zo kan er ook één vertrekken en één buitenrijden tesamen.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1914 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  19:37:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Ik denk dat jij het over het schaduwstation als geheel hebt, dus zowel de ingangs- als de uitgangsblokken. Ik heb het over de blokgroep die alleen uit de uitgangsblokken bestaat.
Als er een trein opschuift, zul jij geen binnenkomende trein zien doorrijden naar de tweede melder.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  19:38:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Rolf,
Waarom die deadlock bij het uitrijblok ???
..Daar zorgt koploper wel voor, blokbeveiliging zit standaard in koploper.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  19:45:38  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dentheo

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door hubertus

De enkele treinbeweging doet precies wat het zegt: in de blokgroep maar een trein tegelijk laten rijden. Bij jou kunnen er wel twee treinen tegelijk rijden, er schuift een trein op terwijl er tegelijk een trein vertrekt.



Werkt bij mij al jaren zo. Alhoewel, een kleine correctie een trein die opschuift rijdt NAAR de uit-detectie, er kan dan wel een tweede trein binnenrijden maar geen trein buitenrijden. De uit-bezetmelding moet vrij zijn om de opschuivende trein op te vangen.Zo kan er ook één vertrekken en één buitenrijden tesamen.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd



Ok, maar nu moet je me ff helpen... please....
Moet ik hiervoor iets aanpassen? Zo ja, hoe wat waar?


Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 27 sep 2013 :  19:48:17  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dentheo

Rolf,
Waarom die deadlock bij het uitrijblok ???
..Daar zorgt koploper wel voor, blokbeveiliging zit standaard in koploper.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd



Aangepast!
Lost dit mijn probleem op?

Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina