Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 81 / Bezoekers Vandaag: 2008
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 775
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 simpel bloksysteem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

john klignet

Netherlands
19 berichten

Geplaatst - 31 dec 2012 :  18:01:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, eerst een gelukkig nieuwjaar gewenst aan iedereen die dit leest. Ben gestart met "Koploper" en heb een eenvoudige baan gemaakt.
Blok 1, 2, en 3.Maar ik krijg het niet aan het lopen. Nu heb ik de wissels nog niet aangesloten, maar die kun je handmatig in de goede stand zetten. Mij is niet duidelijk, terwijl ik "koplopers voor beginners erbij heb, hoe de bezetmelders genoteerd dienen te worden.
Ik probeer het schema erbij te doen zodat het een en ander duidelijker wordt. Als ik een trein van blok1 automatisch laat rijden gaat hij als hij de eerste bezetmelder van blok 2 ziet heel lanzaam rijden en begint het blok te knipperen, ik weet het niet meer.
Graag hulp!!!!
Groeten John.

Download Attachment: JOHNNY.bck
18,03 KB

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 31 dec 2012 :  18:54:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste John,

Met alleen blok 2 als keuze blok gaat dit niet lukken daar moet nog een blok bij, om een richting keus te kunnen maken.

Hier op basis van de geboden middellen een werkend voorbeeld, inclusief de juiste wisselstanden, de gele poot geeft de juiste stand aan.

Moment komt eraan

Zag dat ik nog even de juiste melder bij de blokken moest invoeren, was nog een beetje een rommeltje


Download Attachment: JOHNNY3112.bck
22,52 KB


Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 31 dec 2012 20:01:09
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina