Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 90 / Bezoekers Vandaag: 2159
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 657
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Doorrijden einde schaduwstation.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Harald en Alex

Netherlands
79 berichten

Geplaatst - 22 jul 2012 :  12:33:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

In ons schaduwstation gebeurd het volgende.Als de trein in het tweede deel staan in de blokken 175, 176, 177, 179 en 180 dan negeren ze de stopmelder en gaan de spiraal in wat een spookmelding veroorzaakt, de stop melder gaat dan wel aan.Rij je dan de trein handmatig terug en start je weer opnieuw op dan stopt ie wel.Wat kan hier van de oorzaak zijn?

Database er bij gedaan

Harald & Alex



Download Attachment: haraldenalex22-07-2012.bck
139,6 KB

Bewerkt door Harald en Alex op 22 jul 2012 12:38:22

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 22 jul 2012 :  12:49:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Waarschijnlijk bij de bezetmelder "vrijrijden" niet vermeld ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Harald en Alex

Netherlands
79 Posts

Geplaatst - 22 jul 2012 :  12:54:56  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dentheo

Waarschijnlijk bij de bezetmelder "vrijrijden" niet vermeld ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd



Theo

Bedoel je misschien vrijkomen bezetmelder in onderhouden blokken??

Harald & Alex
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 jul 2012 :  13:57:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Alex,

De hamvraag is dan krijg je de informatie van melder 9 wel binnen?
Dus werkt meldpunt 9.01?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 22 jul 2012 :  17:07:18  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:

Bedoel je misschien vrijkomen bezetmelder in onderhouden blokken??





Nee dat antwoord was verkeerd, dat is alleen voor het eerste blok in het dyn. schaduwstation.

Voor het tweede blok heb ik in treintype een combinatie trein/bloktype opgelegd met 100% stopkans en wachttijd, daarom stopt hij...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 22 jul 2012 17:10:18
Ga naar bovenaan de pagina

Harald en Alex

Netherlands
79 Posts

Geplaatst - 26 dec 2012 :  16:18:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo heren,

Sinds kort hebben wij weer het probleem dat de treinen weer doorrijden in het schaduwstation. Dit gebeurt in de blokken: 231, 232, 233, 234 en 235, de melder 9.01 gaat wel aan maar trein rijd dan blok 145 (spiraal omhooggaand) in en veroorzaakt een spookmelding. Koploper denkt hierbij dat de loc nog in het vorige blok staat.

Hierbij ook de meest recente back-up van onze database.

Met vriendelijke groet,
Harald en Alex


Download Attachment: haraldenalex26-12-2012.bck
149,28 KB
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1914 Posts

Geplaatst - 26 dec 2012 :  16:41:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Als dat gebeurt, welke bezetmelder verwacht koploper dan?
Dit kun je zien onderin het rijwindow naast "automatisch".
En werkt die melder naar behoren, komt dat overeen met de melder die de trein werkelijk tegen zou moeten komen?

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 26 dec 2012 :  18:36:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Lijkt er op dat de trein een verkeerde route neemt, waarschijnlijk ergens een wissel niet omgegaan.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Harald en Alex

Netherlands
79 Posts

Geplaatst - 30 dec 2012 :  12:06:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

We zijn nu weer even aan het proberen.We gaan erop letten met de melder.We denken niet dat ie een verkeerde route pakt in het schaduwstation omdat er een wissel blijft haken.Je zou dan denken dat ie als hij dan op een verkeerd spoor terecht komt al op de inrijmelder van 1 van de genoemde blokken een spookmelding moet geven en niet dat hele blok doorrijden en dan in de spiraal pas een spookmelding?

Harald & Alex
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 30 dec 2012 :  12:25:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgens mij werkt spookdetectie NIET in een schaduwstation met gemeenschappelijke melders.
Hoe kan koploper echt weten op welk spoor de trein rijdt , de melders zijn gemeenschappelijk.

Daarom kreeg ik het eigenaardige effect van een trein die achteruit het schaduwstation uitkwam. Hij was blijkbaar iets te lang en bij het achteruitrijden op de uitrijbezetmelder, bereikte hij net de inrijbezetmelder en bleef dan rustig doorgaan tot despokkmelding kwam in het blok voor het schaduwstation.

De in- en uitrijbezetmelders zijn bij mij de ganse wisselstraat met aan elke zijde één recht railstukje van 10 cm.

Het doorrijden gebeurt bij mij enkel bij echt te lange treinen en zonder spookmelding.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 30 dec 2012 :  12:30:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Een probleem dat ik heb en waarmee jullie precies ook worstelen is de instelling van de bijkomende blokeigenschappen, vooral dan de actie bij te lange trein.
Tenminste ik zie bij jullie ook verschillen onderling en tussen de schaduwstations.

Het tweede blok bepaald de reactie bij een echt te lange trein.
De instelling van het eerste blok heeft invloed op de reservering van het tweede blok, maar wat is het ideaal ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 30 dec 2012 :  12:39:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Is de werkelijke reden niet dat jullie in blokgroepen bij de blokcombinaties niet altijd vinkjes zetten bij lengte dynamisch bepalen en controle resterende lengte ? Bij sommige blok-paren is dit niet gebeurt...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Harald en Alex

Netherlands
79 Posts

Geplaatst - 30 dec 2012 :  13:18:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Theo.

We hebben ze nu allemaal aangevinkt en gaan opnieuw proberen.Alvast bedankt voor de hulp!

Harald & Alex
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1914 Posts

Geplaatst - 30 dec 2012 :  15:27:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dentheo

Het tweede blok bepaald de reactie bij een echt te lange trein.
De instelling van het eerste blok heeft invloed op de reservering van het tweede blok, maar wat is het ideaal ?


Wat bedoel je hiermee?

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 30 dec 2012 :  20:22:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub,

Het stopverbod bij te lange trein bepaalt in het tweede blok blijkbaar of dat spoor gebruikt kan worden om een te lange trein te laten doorrijden.

Het stopverbod in het eerste blok heeft precies een invloed op het moment waarop het tweede blok gereserveerd wordt, na het vrijrijden van blok 1 of al eerder.

Maar soms twijfel ik eraan of het wel zo is.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1914 Posts

Geplaatst - 30 dec 2012 :  22:19:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik snap nog niet wat je bedoelt, maar als je een stopverbod voor te lange treinen bij dynamisch blok wilt, kun je gewoon in beide blokken een stopverbod opgeven. Dan zou het moeten werken.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 31 dec 2012 :  10:32:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Met een te lange trein bedoel ik een trein die langer is dan blok1+2 in een dynamisch schaduwstation.
Die zal rijden via het spoor waarvan het tweede blok stopverbod heeft voor een te lange trein. Dat mag natuurlijk ook op alle sporen...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1914 Posts

Geplaatst - 31 dec 2012 :  13:01:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat je met een te lange trein bedoelt, snap ik wel.
Maar ik snap je relaas over invloed op de reservering van het tweede blok niet. Ik weet dus ook niet wat je wilt bereiken.
Als het er alleen om gaat dat een stopverbod geldt voor een trein die langer is dan de twee blokken van het dynamisch blok, dan geef je gewoon voor het eerste en het tweede blok een stopverbod op. Dan werkt het in elk geval.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 31 dec 2012 :  21:15:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn onzekerheid betrof de reservatie van het tweede blok. Bij sommigen gaat dit direkt bij het binnenrijden, bij andere blokken wacht hij tot inrijmelder is vrijgegeven en trein stopt in eerste blok.
Dat laatste gedrag beperkt het vlot vol rijden...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina