Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 339 / Bezoekers Vandaag: 3595
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 treindepot
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

stanny

Belgium
52 berichten

Geplaatst - 03 jan 2010 :  22:09:39  Toon profiel  Reageer met citaat
beste koplopervrienden,

hieronder zie je het baanschema van mijn station. blok 1 tot 13 is een soort stelplaats voor passagierstreinen.
blok 15 tot 23 zijn de stationssporen. aangezien ik geen achteruitrijdende treinen wil (toch voor de stellen zonder stuurstand) verlaten de treinen het station via blok 13 en 14 om zo terug in de juiste richting verder te gaan, ze gaan dan aan trage snelheid nog even via een vrij spoor door het station. blok 15 en 22 zijn voor hst treinen, waarbij er dus geen probleem is aangaande rijrichting. (ref kato eurostar en thalys, minitrix ice 3)


ik rij met variabele routes, wel te verstaan dat er beperkingen gelegd zijn op gebied van toegankelijkheid van treintypes in blokken en stopverbod indien een treintype uit een bepaald blok komt.
bijvoorbeeld als een trein stopt in blok 16 en via blok 13 en 20 terug op pad gaat, moet de loc niet stoppen in blok 20 natuurlijk.

Ziezo, hierbij hoop ik dat jullie een duidelijke situatie voor ogen kunnen houden.

nu mijn vraag:
als ik van bijv. blok 16 naar blok 4 ga (stelplaats) dan staat de loc natuurlijk tegen de stootblok van blok 4. nu moet hij achteruit terug het station in, wachten (instappen), en dan terug vooruit via het omloopspoor 13 en 14 terug de wereld in...

hoe kan ik dit combineren met de variabele routes? ter info, elk blok is voorzien van twee bezetmeldingen.

graag jullie reactie,

mvg, stijn

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 jan 2010 :  22:22:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Stijn,

welkom terug.

Je kan de treinen komend uit de blokken 1 t/m 12 in de eigenschappen van blokken 16 t/m 21 simpel dwingen om naar de blokken 13 en 14 te rijden.

Bv. een trein komend uit blok 1 moet via eigenschappen van blok bv. blok 16 altijd (keren) naar blok 13 en 14, dus alleen deze blokken aanvinken. Heb je in principe geen variabele route voor nodig.

Voor een richtingsafhankelijk stopverbod bv. uit blok 83 en 84 in de blokken 16/21 moet je wel een variabele route gebruiken.

met vriendelijke groet,

Walter



Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

stanny

Belgium
52 Posts

Geplaatst - 03 jan 2010 :  22:42:24  Toon profiel  Reageer met citaat
hey walter,

ja idd terug! ik stuur je nog een pm!
ik jou tips eens bekijken!

mvg,
stijn
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina