Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 115 / Bezoekers Vandaag: 2187
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Dynamische bloklengte
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jelle vl

Belgium
21 berichten

Geplaatst - 28 dec 2009 :  22:00:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van jelle vl  Reageer met citaat
beste,

Ben al geruime tijd bezig te experimenteren met dynamische bloklengte. Nu denk ik dat het volledig draait maar op sommige momenten lukt automatisch rijden helemaal niet en blijft elke trein staan! Iemand enig idee wat de oorzaak hier kan zijn? In bijlage is een backupp bestand van de baan te vinden. Hopen op een positief antwoord

Groetjes,
Jelle

Download Attachment: jelle.bck
43,9 KB

hubertus

Netherlands
1912 Posts

Geplaatst - 28 dec 2009 :  22:17:13  Toon profiel  Reageer met citaat
De treinlengte is overal 999 cm en dat past niet in de blokken.
Je hebt wel de lengte bij onderhouden locomotieven ingevoerd, maar niet in de tab rijgedrag van de rijwindows. Daar dus even invoeren, dan werk het vermoedelijk wel.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

jelle vl

Belgium
21 Posts

Geplaatst - 28 dec 2009 :  22:43:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van jelle vl  Reageer met citaat
ah dit staat los van elkaar? Dan moet je de lengte 2 maal ingeven, kan hier dan geen verwarring rond ontstaan? Zoals verschillende lengte in het ene, en andere lengte in het andere? of moet je bij locomotieven de lengte van de loc invullen en in het tabblad de lengte van de volledige trein? mvg
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 28 dec 2009 :  23:52:21  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
[i] of moet je bij locomotieven de lengte van de loc invullen en in het rijwindow de lengte van de volledige trein?



Bingo..

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 29 dec 2009 :  11:27:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Theo en Jelle,

Bijna Bingo. Bij de locomotieven geef je de lengte op van de loc. In het rijwindow geef je de lengte op van de sleep, dus de trein zonder loc (alleen de wagons of de rijtuigen), en dus niet de volledige trein. Koploper telt er dan zelf de lengte van de loc bij op. Deze totale lengte staat dan tussen haakjes achter de ingegeven lengte. Door loclengte en de lengte van de sleep apart te gebruiken, kun je ook locwissels uitvoeren

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
983 Posts

Geplaatst - 29 dec 2009 :  11:59:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Hoe krijg jij dat tussen haakjes.

Ik heb zitten zoeken in mijn database maar kan nergens een instelling vinden, terwijl ik wel bij enkele loks de lengte heb ingevuld.

Gevonden, instelling bij de database.
Dirk je verhaal is dus niet kompleet en afhankelijk van deze instelling.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet

Bewerkt door Wim Romijn op 29 dec 2009 12:17:15
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 29 dec 2009 :  15:29:37  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Koploper telt er dan zelf de lengte van de loc bij op. Deze totale lengte staat dan tussen haakjes achter de ingegeven lengte. Door loclengte en de lengte van de sleep apart te gebruiken, kun je ook locwissels uitvoeren





En bij automatische lengtemeting, die bij mij een paar blokken voor mijn schaduwstation zit , past koploper netjes de lengte van de sleep aan en laat die van de lok dezelfde...netjes toch.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 29 dec 2009 :  17:47:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Bedankt voor je aanvullende opmerking. Omdat het vinkje default uit staat, is dat bij mij de standaardinstelling en was het me niet opgevallen dat het ook anders kon. Zet je het vinkje bij [Lengte rijwindow: inclusief locomotief & bij dubbeltractie alleen baas] onder [Algemeen-1] aan, dat moet je wel de complete lengte ingeven.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 29 dec 2009 17:49:58
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina