Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 116 / Bezoekers Vandaag: 1757
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Lok niet in alle blokken te plaatsen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Beterdam

11 berichten

Geplaatst - 27 dec 2009 :  14:02:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik ben bezig een baan aan te leggen met 5 (kop)stationssporen en 10 opstelsporen, en zit nog in de opbouw/testfase. Lukt allemaal best aardig, zeker 1 oog gericht op de ban en 1 oog op het forum welke vaak al antwoord geeft voor mn vraag gesteld kan worden.
Maar ik kom nu toch op een probleempje waar ik geheel niet uitkom:
Bij automatisch rijden (vast of variabele route) kan de lok/trein alleen in blok 3 (opstel) en blok 26 en 27 geplaatst worden als beginpunt. In de blokken 1,2,4,7,8,9,10 en de stationsblokken 28, 29 en 30 kan ik geen lok of trein plaatsen.
Volgens mij zijn alle blokken hetzelfde ingesteld, dus het zou moeten lukken om alle genoemde blokken te kunnen gebruiken als "startblok". Wat doe ik nu niet goed? Zou heel blij worden als iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.
Download Attachment: BD200901x01.bck
60,97 KB

Jos.

Bewerkt door Beterdam op 27 dec 2009 14:04:31

Wim Romijn

Netherlands
983 Posts

Geplaatst - 27 dec 2009 :  14:15:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Jos,

De 2e variabele route "Testritvar etc" staat aangevinkt voor alle treinen.

En daar staan de verboden in voor de genoemde blokken.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 27 dec 2009 :  14:20:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Jos,

het probleem zit in je variabele route Testrit Var Sprinter die geldt voor alle treinen, hierin zitten alle uitgeloten blokken waardoor er hier geen treinen in komen. Even deze route verwijderen of instellen voor slechts een enkele loc zal het probleem oplossen.

met vriendelijke groet,

Walter

Wim was mij al voor met hetzelfde antwoord, en 3 dezelfde reacties in 5 minuten.

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded

Bewerkt door Wissels op 27 dec 2009 14:21:38
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1911 Posts

Geplaatst - 27 dec 2009 :  14:20:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Je hebt in de variabele route "TestritVarTre01-Sprinter" de andere blokken uitgesloten. Dan kun je er ook geen locs plaatsen.
Ik zou pas met vaste en variabele routes werken als het zonder die routes automatisch goed rijdt.
Voor automatisch rijden zijn ze beslist niet nodig, door ze wel te gebruiken, maak je het jezelf alleen maar nodeloos ingewikkeld.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Beterdam

11 Posts

Geplaatst - 27 dec 2009 :  14:26:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Kijk, dat is nu Helpen met een hoofdletter. In een paar minuten 3 reacties met de oplossing waar ik op "het verplichte diner" na bijna het hele kerstweekend mee bezig bleef.
Uiteraard werkt het nu wel goed.
Bedankt.

Groet,
Jos.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina