Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 104 / Bezoekers Vandaag: 1655
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 343
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 marklin keyboard
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

grint019

Netherlands
50 berichten

Geplaatst - 12 okt 2008 :  08:20:53  Toon profiel
Hallo allemaal

Ik heb een vraag die niets met koploper te maken heeft, maar hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb een Marklin keyboard 6040 aangesloten op de Uhlenbrock. Normaliter kun je de 16 schakelaars voor wissels en seinen aan (groen) en uit zetten (rood).
Echter om de een of andere reden blijven ze (de schakelaars) in een en dezelfde stand staan. Ik heb geen idee waar dit aan ligt.
Wie wel?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
groetjes
Ernst

corne_mo

186 Posts

Geplaatst - 12 okt 2008 :  10:16:50  Toon profiel
Ernst, misschien beter om deze vraag te stellen op http://www.beneluxspoor.net/ ?

Met vriendelijke groet,
Corné

Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz)
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 12 okt 2008 :  10:24:28  Toon profiel
Ernst,

Ik ga er vanuit dat je weet dat je geen keyboard nodig hebt als je een Intellibox gebruikt. Je kunt elk adres tussen 1 - 256 aansturen vanuit dit apparaat. Heb je misschien dezelfde adressen op het keyboard geselecteerd als op de IB, standaard is dat op de IB 1-8. Het verloopstukje tussen de IB en een evenuele extra centrale die je als booster kunt gebruiken is in dit gevsl niet nodig, zit die er tussen? Als het normaal wel werkt en nu niet en stroom even uitzetten, helpt ook niet dan zou het keyboard defect kunnen zijn, dan moet je het met een 6021 of zo uitproberen om dit vast te kunnen stellen.
Dit is wat me zo te binnen schiet, mogelijk zijn er andere oplossingen.

Succes

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 12 okt 2008 :  18:15:06  Toon profiel
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door tomprins

Ernst,

Ik ga er vanuit dat je weet dat je geen keyboard nodig hebt als je een Intellibox gebruikt. Je kunt elk adres tussen 1 - 256 aansturen vanuit dit apparaat. Heb je misschien dezelfde adressen op het keyboard geselecteerd als op de IB, standaard is dat op de IB 1-8. Het verloopstukje tussen de IB en een eventuele extra centrale die je als booster kunt gebruiken is in dit geval niet nodig, zit die er tussen? Als het normaal wel werkt en nu niet en stroom even uitzetten, helpt dat ook niet dan zou het keyboard defect kunnen zijn, dan moet je het met een 6021 of zo uitproberen om dit vast te kunnen stellen.
Dit is wat me zo te binnen schiet, mogelijk zijn er andere oplossingen.

Succes

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!




Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

grint019

Netherlands
50 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  07:52:10  Toon profiel
Beste Tom
Bedankt voor het meedenken!
Echter stroom uitzetten helpt niet
en ik gebruik geen verloopstukje.
groetend
Ernst
Ga naar bovenaan de pagina

administrator

Netherlands
345 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  15:20:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van administrator
Hallo Ernst,

Gelieven toch de vraag te stellen op http://www.beneluxspoor.net/" target="_blank"> http://www.beneluxspoor.net/

Met vriendelijke groet
Erwin
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina