Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 88 / Bezoekers Vandaag: 1076
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 343
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 overgang 2 richtingblok naar schaduwstation
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ferry

13 berichten

Geplaatst - 13 okt 2008 :  11:50:47  Toon profiel  Reageer met citaat
ben bijna klaar met het aansluiten van alle bedrading op de bezetmelders voor mijn onderste niveau maar twijfel even over de volgende situatie. Ik heb een spiraal aangelegd die in 2 richtingen bereden wordt en uitkomt in een schaduwstation met een keerlus. Voor het inrijden van de schaduwsporen heb ik een gemeenschappelijk inrijsectie met melder, voor het 2 richtingrijden op 1 spoor heb ik een begin-eind sectie nodig met 2 melders. Kan ik de gemeenschappelijke melder ook gebruiken als stopmelder van het 2 richting spoor of moet er een extra melder en sectie bijkomen?
Ik las onlangs ook een bericht over 2 of 3 melders in een sectie, en de antwoorden brachten ook wat twijfel. Dus even voor alle zekerheid (en nu kan ik er nog heel makkelijk bij!) als sporen in 1 richting bereden worden volstaat het toch met een sectie waarin de trein past (n spoor, 160 cm min) op 1 melder en een stopsectie met een melder (40 cm stopsectie)

Alvast bedankt voor het meedenken,

Ferry die bezig is station Beverwijk in n-spoor te bouwen met Lenz besturing

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 13 okt 2008 :  12:12:48  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door ferry


Ik las onlangs ook een bericht over 2 of 3 melders in een sectie, en de antwoorden brachten ook wat twijfel. Dus even voor alle zekerheid (en nu kan ik er nog heel makkelijk bij!) als sporen in 1 richting bereden worden volstaat het toch met een sectie waarin de trein past (n spoor, 160 cm min) op 1 melder en een stopsectie met een melder (40 cm stopsectie)




Ik zou drie bezetmelders leggen in het dubbele richtingblok.
Twee stopsecties (één aan elke zijde ) en dan sectie van 120cm ertussen.
Dan kan je trein in beide richtingen in het blok, anders stopt hij in één richting al na 40 cm. Je kan hem natuurlijk ook 1m laten doorrijden op minimum snelheid...

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 13 okt 2008 :  19:55:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ferry,

De oplossing van Theo kan natuurlijk prima. Als je van de spiraal toch één blok wilt maken, zou ik persoonlijk er netjes twee bezetmeldstukken inzetten. Ik heb er geen ervaring mee, maar weet niet of dat op de manier die jij je voorstelt gaat werken, zeker met het tweerichtingsverkeer. Ik zou dus in de spiraal twee bezetmeldstukken aanleggen en vervolgens het schaduwstation. Je kunt dan kijken wat het gemakkelijkste werkt. Mocht het wel goed gaan met je gezamelijke melder dan kun je altijd nog een bezetmeldstuk weer bij het niet gedetecteerde gedeelte trekken. Drie bezetmelders per blok heb je niet nodig. Succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

ferry

13 Posts

Geplaatst - 13 okt 2008 :  20:19:40  Toon profiel  Reageer met citaat
dank voor jullie reactie.
Voor alle duidelijkheid, ik heb de 2 richtingspiraal al aangesloten als zijnde 1 blok met aan begin en eind een stopsectie. Ik heb aan deze zijde precies alle melders vol, een extra sectie (en dus meldpunt)kan natuurlijk wel, maar vandaar mijn vraag, het scheelt een extra bezetmelder voor 1 sectie. Ik ga de sectie gewoon wel aanleggen en bedraden, als het eventueel wel zou werken door te combineren dan heb ik geluk en kost het me een meter draad en bespaart het een bezetmelder.

mvg Ferry
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina