Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 64 / Bezoekers Vandaag: 184
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 343
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Speciale, logische en domme acties.....
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Markos

Netherlands
83 berichten

Geplaatst - 12 okt 2008 :  15:41:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Markos  Reageer met citaat
Ik heb een vraagje of iemand eens naar mijn logische en speciale acties kan kijken....
Ik denk namelijk dat ik meer domme acties aan het maken ben, want ik snap ze niet..

Wat ik wil is lok 60 van blok 47 via de vaste route "lokloods" laten rijden naar blok 39. Onder tussen wil ik dat wanneer blok 26 vrij komt de [url=http://web.me.com/sufkont/Trainman/Omb_lokloods.html]deuren van de lokloods[/url] worden geopend.
(en liefst als hij helemaal binnen is ook weer worden gesloten.)

Nu gaan de deuren open als de eerste melder van blok 39 pas vrijkomt, maar dan staat de lok al tegen de deuren aan te duwen....

Tijdens het openen van de deuren zie ik echter geen logging komen, dus weet niet wanneer/waarom/waarvandaan hij de opdracht krijgt.
Wie is er zo vriendelijk om eens te kijken naar mijn database?

Download Attachment: Markoslokloods.bck
179,7 KB

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 12 okt 2008 :  22:49:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Ik zal de komende dagen eens in je database kijken om te zien of ik je kan helpen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 12 okt 2008 :  23:09:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Marco,

kijk eens onderaan bij speciale acties, bij stamgegevens, hier moet je onderaan nog een vinkje zetten bij logische acties, de speciale actie stuurt dus de logische actie aan,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  17:58:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Hierbij even een tussenbericht. Als ik de deuren alleen met speciale acties op bezetmelder 4.01 en 5.14 bedien, werkt een en ander wel, zoals je uit de bijgevoegde database kunt zien. Zowel de schakelaar (lampje aan uit), als de communicatielogging geven dat aan. Ik ga nog in de logische acties duiken, want die koppeling werkt nog niet, ondanks het vinkje van Walter.
Ik zie trouwens dat als ik loc 60 in blok 47 plaats het lijnstuk van blok 29 rood worden. Het lijnstuk van blok 47 is nergens aan toegewezen. Mogelijk zijn niet alle lijnstukken juist aan de blokken toegewezen en moet je dit nog een keer nalopen. In ieder geval succes ermee en ik laat weer van me horen.

Download Attachment: Markoslokloodsdm.bck
180,01 KB

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Markos

Netherlands
83 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  18:48:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Markos  Reageer met citaat
Hoi Dirk/Walter,

Ik ben er gisterenavond ook nog lang aan bezig geweest en (heb daar hulp bij gehad want zonder...)
We kwamen ook de problemen met wissel 35 en onjuiste toewijzing daarvan tegen.
Om het toch te laten werken waren allerlei constructies nodig, die uit eindelijk niet nodig waren als dat was opgelost...
Ik had eerder dit jaar dat stuk verbouwd en 2 blokken verwijderd, maar niet geheel meer doorgevoerd in koploper...
Als je dan na een half jaar de boel weer oppakt, denk je niet in eerste instantie aan dat

Uit eindelijk is het gelukt om de deuren te open en te sluiten, en heb ik wat meer zicht op het logische van de logische actie

Ik ga iig morgen je file eens bestuderen, want ook daarvan kan ik veel leren...

Wat ik nog wel vreemd vind is dat je met de vaste route kunt aangeven dat je lok ik dat blok een andere massasimulatie moet gebruiken
Die heb ik nu op blok 39 gezet (zit even niet achter de treinenPC) en op 50>0=0 gezet(0seconden), maar de lok blijft lanzaam uitrollen tegen de achterwand van de lokloods
Hij leert ook niet langzamer rijden...
(maar dat is misschien meer voor een ander draadje...)

Groeten
Marco
Download Attachment: Markoslokloods4.bck
180,81 KB
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  19:40:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Hierbij nog een database met een logische actie, waarbij de deuren open gaan als de loc van blok 44 naar 26 rijdt. Volgens mij werkt dat nu. Vervolgens moet de loc ook weer de loods uit. Dat kun je volgens mij ook in de vaste route regelen, door bij blok 39 met logische acties te gaan werken.
Voor wat betreft de massasimulatie moet ik dat zelf ook na kijken. Ik zie dat namelijk niet bij de tabbladen van de vaste route staan. Is het geen kwestie van te hard binnen rijden, zodat Koploper de zaak niet netjes kan stoppen. Op mijn stopsporen stoppen de treinen heel netjes, maar je moet ze wel met gereduceerde snelheid de tuin insturen. Anders rammen ze dwars door de stootblokken heen. Succes er weer mee.

Download Attachment: Markoslokloodsdm2.bck
180,01 KB

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 14 okt 2008 19:46:24
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina