Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 135 / Bezoekers Vandaag: 2685
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Afremmen begint op verkeerde bezetmelder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Zilly

Belgium
8 berichten

Geplaatst - 27 jul 2008 :  15:29:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede middag allemaal,

Onlangs heb ik koploper 6.5 geinstalleerd en was verrast te ontdekken dat al mijn treinen plots weer moesten gaan leren remmen, de goederen (treinype) kwamen zelfs met een te hoge snelheid in het stopblok toe en werden daardoor abrupt neergezet...
Ik heb dit verder geen aandacht gegeven en de treinen het rustig opnieuw laten leren...

Echter vandaag ben ik tot de vastelling gekomen dat m'n treinen niet meer beginnen te remmen op de allereerste bezetmelder van het blok maar pas bij de tweede melder.

Ik heb in elk blok drie melders zitten zodat het blok volledig gedetecteerd word, maar omdat de blokken relatief kort zijn wil ik de trein al laten remmen bij de eerste melder. Hoe komt het dat dit niet meer werkt? Of heeft dit altijd al zo geweest en heb ik het gewoon nooit gemerkt?

Met vriendelijke groeten
Ceulemans Peter

KoosLeiderdorp

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 27 jul 2008 :  15:51:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KoosLeiderdorp  Reageer met citaat
Beste Peter

Kijk zelf even in Onderhouden > Baandefinitis > Blokken >Bezetmeldingen

Daar kan je zien wat jezelf hebt ingevoerd wanner begonnen moet worden met remmen

Hele groeten van een Half 0ler

Koos
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 jul 2008 :  16:12:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Ik ben mij niet bewust dat er zoiets is gewijzigd. Bij een upgrade probeer ik altijd zoveel mogelijk te behouden en het liefst dat alles werkt zoals het werkte in de 'oudere' versie.

Daar versie 6.5 al geruime tijd beschikbaar is, denk ik niet dat dit fout gegaan is. Anders had ik al veel vaker deze melding moeten krijgen.

Je hebt toevallig niet met snelheden zitten spelen in treintypes (geijkt) of locomotief (decoderstappen)?

Verder ben ik het geheel met Koos eens: wat heb jij ingevuld bij onderhouden blokken?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Zilly

Belgium
8 Posts

Geplaatst - 27 jul 2008 :  17:39:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Dank voor de snelle reactie,

Bij de bezetmeldingen staat bij de eerste bezetmelder "ja" ingevuld bij "afremmen gem".
Ik heb voor één blok de instelling veranderd en de "ja" bij de tweede melder geplaatst en dit veranderd helemaal niets aan de situatie...
Nadien heb ik de "ja" weer bij de eerste melder ingevuld maar de situatie blijft ongewijzigd...
De treinen beginnen pas met remmen op de tweede melder...
Ik heb meerdere blokken nagekeken en ze hebben allen hetzelfde probleem...
Kan dit een globale instelling zijn?

Ik heb inderdaad met snelheden aan het prutsen gewaast meer echter pas wanneer ik merkte dat ze zo abrupt stopten in het stopblok.
(Ik zie ze liever leren remmen door in het begin nog een half blok traag te rijden dan in het stopblok er alles op te gooien)

Met vriendelijk groeten
Ceulemans Peter

Fout aangepast

Bewerkt door Zilly op 27 jul 2008 17:40:10
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 jul 2008 :  18:25:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Upload je database eens even en geef dan even aan in welk blok en welke trein het fout gaat. Ik wil dan best even kijken voor wat er aan de hand is.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Zilly

Belgium
8 Posts

Geplaatst - 27 jul 2008 :  18:52:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Paul,

Ik heb net zelf gemerkt wat er gebeurt...

Zowat mijn ganse baan (testbaantje) is opgebouwd met max. snelheden van 40 km/u op 1 spoortje na waar ze 60 mogen....
Blijkbaar worden ze op de eerste melder vertraagt naar 40 en op de tweede pas naar 20. Vermits ik bijna nooit sneller rijd dan 40 leek het voor mij alsof de treinen pas op de tweede melder begonnen te remmen... Enkel als ze dus over het enkele hoofdspoor door het station komen zonder te moeten stoppen (gebeurt bijna nooit) word de eerste melder ook gebruikt om te remmen naar 40...

Mijn excuses om jullie tijd te verdoen voor een door mijzelf gemaakt "probleem"...

Nogmaals bedankt voor de hulp
Ceulemans Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 jul 2008 :  19:35:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Peter,

Gelukkig heb jij het zelf gevonden. Misschien een tip om eens in de helpfile te leven bij "diverse onderwerpen" het hoofdstuk met "automatische snelheidsregeling".

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina