Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 112 / Bezoekers Vandaag: 943
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 287
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Verlichting Achteruit en Vooruit
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

santhe

Netherlands
212 berichten

Geplaatst - 22 jul 2008 :  22:55:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Op jouw verzoek/aanraden open ik even een nieuw topic.



Even het verloop uit het andere topic:

Theo:
Als ik in het rijwindow bij Licht 'Vooruit' aanvink, dan brandt het licht altijd. En bij 'Achteruit' brandt het nooit. Dus precies hetzelfde als bij de 'Altijd' en 'Nooit' vinkjes. Dit zou toch gewoon moeten werken of moet er nog ergens iets worden aan/uit gezet?

Paul:
Hoe bepaal jij of het licht aan/uit is? Als je kijkt naar het vinkje in het rijwindow dan werkt het niet. Met dit vinkje geef je aan of het licht aan mag zijn. Wanneer bijvoorbeeld alleen bij vooruit rijden het licht aan mag zijn en je rijdt achteruit dan zal het 'lampje' in het rijwindow niet aan zijn en ook wordt dan fysiek het licht in de loc niet aangestuurd. Dit werkt bij mijn weten voor 100%.

Theo:
Zie: http://www.geenbergen.nl/lossedingen/rijwindow.jpg
Licht staat aan. Achteruit staat aan. Trein rijdt achteruit en het lampje is uit.

Paul:
Als lampje uit is, dan zal Koploper ook het licht uitzetten van die loc. Kijk maar eens in de communicatielogging. Het lampje wat dus rechts staat getekend dat geeft aan wat Koploper daadwerkelijk opstuurt naar het digitale systeem.

Theo:
Dat snap ik. Maar zoals in het plaatje (rijwindow) in mijn vorige post is te zien, zou het lampje toch aan moeten zijn? En hij is uit. Die trein heeft namelijk twee rode achterlichten en die zouden volgens mij nu moeten branden. Of zie ik iets over het hoofd?

Paul:
Als jij mij vertelt in de demo database hoe jij dit voor elkaar krijgt wil ik wel kijken of ik het kan oplossen. Het is onjuist zoals jij dit toont. Ik krijg het echt niet voor elkaar.



Zo, dan ga ik nu weer gewoon verder.

Tot mijn grote verbazing is het mij ook in de demo versie gelukt.
Zie het rijwindow van de DB614 in dit plaatje.
http://www.geenbergen.nl/lossedingen/RijwindowDB614.jpg
Trein rijdt achteruit, licht aan is aangevinkt en achteruit is ook aangevinkt. Lampje is echter uit. Het enige dat ik heb aangepast zie je op het volgende plaatje.
http://www.geenbergen.nl/lossedingen/OnderhoudenLocomotieven.jpg

Beste Paul, ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Met vriendelijke groet,

Theo.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 23 jul 2008 :  07:38:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Grappig dat het daar ook lukt. Hopelijk kan ik het naspelen en dan is het ook zeker op te lossen.

Ik kom er op terug.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 23 jul 2008 :  13:04:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Wel kunnen naspelen. Ook wel een plek gevonden waar het fout zit. Ik moet dit zeer goed testen, daar ik anders bang ben dat andere zaken weer niet gaan zoals deze gingen. Duurt dus wel even.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 23 jul 2008 :  13:22:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Neem je tijd hoor. Er is geen haast bij. Ik ben al blij dat je het hebt gevonden.

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 jul 2008 :  09:19:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo,

Het moet een fout geweest zijn die er echt al jaren en jaren in zit. Grappig dat nooit iemand er tegen aan is gelopen (of misschien wel maar nooit gemeld).

Op mijn site kan je 6.5 buildnummer 513 downloaden en hierin is het probleem volgens mij opgelost.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 26 jul 2008 13:40:09
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 26 jul 2008 :  12:39:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Op mijn site kan je 6.5 buildnummer 213 downloaden en hierin is het probleem volgens mij opgelost.
Bedoel je soms buildnummer 513.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 jul 2008 :  13:40:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hub,

Was nog niet wakker; is inmiddels aangepast (ook in eerdere bijdrage).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 27 jul 2008 :  01:42:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Zojuist even geupdate en ja hoor, het werkt perfect.
Het geeft een zeer mooi effect. Achteruit branden de achterlichten en vooruit brandt nu alleen het rangeerlicht.

Mijn hartelijke dank.

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina