Print deze pagina | Sluit het venster

Stoppen in cm

Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: https://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6349
Geprint op: 07 dec 2019

Onderwerp:


Auteur onderwerp: Debvd
Onderwerp: Stoppen in cm
Geplaatst op: 12 aug 2019 00:34:04
Bericht:

Hoi,

Ben momenteel de stopplaatsen in het schaduwstation aan het optimaliseren.

Nu lukt dit perfect met de normale locs of in duwcombinatie.

Maar als ik dit doe met de talent treinen van piko (spoor n) dan rijden deze te ver door.

Iemand ideen hoe ik deze eerder kan laten stoppen in het laatste bezetmeldpunt?


Bjorn

Reacties:


Reageer op auteur: jimmaet
Gereageerd: 12 aug 2019 09:14:13
Bericht:

Hoi Bjorn,

Welke soort van bezetmelding gebruik je? Stroomdetectie of lichtsluisje?
Indien stroomdetectie:
Het kan zijn dat deze trein alleen stroomopname aan één kant heeft, en dan hangt het stoppen af van de rijrichting.
Zo vermoed ik op basis van de onderdelentekening.
Als dat het geval is: Geleidende lijm tussen de assen van het stuurstand rijtuig, bijv Trix heeft zoeits (nummer heb ik thuis).

Indien lichtsluisje: Kan je niet helpen.

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 12 aug 2019 17:01:09
Bericht:

Geleidende lijm zal ik maar niet gebruiken. Weerstandslak is een betere oplossing. Of misschien een simpel draadje.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: jimmaet
Gereageerd: 12 aug 2019 18:41:26
Bericht:

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Geleidende lijm zal ik maar niet gebruiken. Weerstandslak is een betere oplossing. Of misschien een simpel draadje.



Tja, ik woon al 30 jaar buiten Nederland, dus het juiste woord is soms zoek.
Weerstandslak, bijv Trix 66882


Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel


Reageer op auteur: Debvd
Gereageerd: 13 aug 2019 12:48:03
Bericht:

Hoi Jim,

Dank je voor je reactie, het zijn treinstellen met stroomdetectie op eerste assen.

Ben er nu achter dat de optrek en rem nog op 5 stond ipv 0, dat verklaart waarom hij vaak zo ver doorschiet...

Gevalletje weer geleerd...Dank voor het meedenken! en weerstandslak besteld voor de wagonnen zonder detectie

Gr. bjorn

Bjorn


Reageer op auteur: jimmaet
Gereageerd: 13 aug 2019 18:17:41
Bericht:

Succes Bjorn!

Over die weerstandslak: dun aanbrengen alleen over de isolatie tussen as en wiel. En slechts op de uiterste (voorste/laatste) as.
Als je een multimeter hebt, na ongeveer 30 minuten moet je zo rond de 5 à 15kOhm meten, dan zit je aardig goed.
Nat geeft het andere resultaten.

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel


Koploperforum Digitale Treinbesturing : https://www.koploperforum.nl/

© EKweb 2006

Sluit venster