Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 374 / Bezoekers Vandaag: 1812
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 375
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Logische en speciale acties tbv overweg met geluid
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

RPM

Netherlands
15 berichten

Geplaatst - 22 dec 2009 :  22:24:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van RPM  Reageer met citaat
Beste Koplopers,

Ik ben nu een tijdje aan het stoeien met logische- en speciale acties en kom met de laatste stap niet meer verder. Het probleem is als volgt.
Het gaat om een enkelspoor overweg (2 richtingen bereden) in blok 4 met slagbomen. Dit werkt allemaal perfect. Daarnaast ben ik 2 geluidsbestanden gaan toevoegen voor slagbomen omlaag en omhoog (verschillend geluid). Het geluidsbestand voor omlaag gaat perfect, maar zo gauw de slagbomen weer omhoog gaan dan wordt er geen geluid afgespeeld. Voor de simulatie heb ik de .wav files ingekort omdat de communicatie logging anders met de melding komt dat er een bewerking nog bezig was. Op het baantje zelf is het probleem identiek aan de simulatie.


Download Attachment: RPMeijer.bck
54,08 KB
Gr
Richard

Bewerkt door RPM op 22 dec 2009 22:59:50

Wim Romijn

Netherlands
983 Posts

Geplaatst - 23 dec 2009 :  08:58:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Richard,

Bij mij gaat er nooit geluid af alleen als ik er 2 speciale acties van maak 1 voor het bedienen van de decoder en 1 voor het afspelen van het geluid dan werkt het wel.

Of dit juist is weet alleen Paul maar het lijkt of het niet altijd goed gaat als er in 1 speciale actie en een decoder en geluid afgespeeld moet worden.

Ik zou zeggen splitst elke handeling in 1 voor de decoder en 1 voor geluid.

Overigens heb ik dit getest met jouw database.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet

Bewerkt door Wim Romijn op 23 dec 2009 08:59:53
Ga naar bovenaan de pagina

RPM

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 23 dec 2009 :  19:51:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van RPM  Reageer met citaat
Wim,

Bedankt voor het snelle antwoord en ik ben meteen aan de slag gegaan met het scheiden van de acties en geluidsbestanden. Ik ben nu weer een stap verder en een klein stapje teruggegaan. Af en toe wordt het verkeerde geluidsbestand afgespeeld en de slagbomen gaan nu niet synchroon met het geluid, maar dat is een kwestie van fine-tunen denk ik.

gr
Richard

HO / KPEV/DRG / IB / LocoNet

Bewerkt door RPM op 23 dec 2009 19:57:03
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina