Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 147 / Bezoekers Vandaag: 236
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 149
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Storing wissels minimaliseren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

zuyderduyn

96 berichten

Geplaatst - 21 okt 2015 :  22:00:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb momenteel zo'n 10 wissels die aangestuurd worden in Koploper. Meestal weigert er wel 1 dienst als ik een half uurtje aan het rijden ben. Het gevolg is een aanrijding. Een keer de wissel handmatig omzetten en met de lokmaus weer verzetten lost het op en dan doet hij het weer.

Wat kan je er aan doen, preventief, om deze storingen te minimaliseren? Ik werk met profi wissels en de decoders van Rosoft.

Op grote banen zoals Miniatur Wunderland en Railz Miniworld zou het toch geen doen zijn als deze om de haverklap dit soort problemen hebben?

Gr Hans

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 21 okt 2015 :  22:14:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Hallo Hans

Ik ga ervan uit dat je wissels normaal gewoon op commando omgaan en dat er wel eens eentje "blijft hangen ".

Zelf heb ik op mijn baan een stuk of 55 wissels/kruiswissels. Uiteraard aangestuurd met dit programma. Mocht er eens eentje weigeren, dan heeft dit niets te maken met Koploper of zijn commando's. Die worden wel gegeven. Het weigeren zal aan je wissels(aandrijvingen)zelf liggen. Dus eigenlijk geen Koploper probleem toch en niet voor dit forum ? Ervan uitgaande dat alles juist is aangesloten, maar daar ga ik dan wel van uit.

Probeer je vraag eens op bv. het N-spoor forum of Beneluxspoor.net. te plaatsen. Dan houden we dit forum alleen voor problemen/vtagen over het Koploperprogramma zelf dacht ik zo.

Groetjes,
Fred



Digitaal N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper. Digitaalrijden is verslavend !!
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 okt 2015 :  01:27:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Zuyderduyn, als een wissel niet omgaat of weigert, en hij werkt weer als je hem met de hand hebt bewogen, wijst dat er op dat de eindschakeling geen contact maakt binnen in de aandrijving. Is een algemeen probleem met de kwaliteit daarvan. Kan gebeuren, soms helpt het schoonmaken van deze contacten of het verhogen of verlagen van de spanning waarmee de decoder wordt gevoed voor het omzetten van de wissels, maar meestal is het een kwestie van schoonmaken, intern van de aandrijving, Fleischmann aandrijvingen zijn over het algemeen zeer bedrijfszeker.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 23 okt 2015 :  21:50:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hans,

Ik gebruik zelf Fleischmann Profi wisselaadrijvingen. Daar haal ik de eindafschakelingen altijd uit en dat levert al een toename van de betrouwbaarheid op. De echte winst wordt gemaakt wanneer er voldoende vermogen op de wissels staat. Als ik de baan rechtstreeks uit het TwinCenter voedt zijn er regelmatig problemen. Als ik de Edits Booster op de baan heb staan (18V 10A) schakelen de wissels in het algemeen prima.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

zuyderduyn

96 Posts

Geplaatst - 23 okt 2015 :  23:24:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor alle tips!

Ik hoorde op Houten vandaag ook al die tip. In hoeverre kan een leek op gebied van techniek zelf die eindschakeling eraf halen?
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 24 okt 2015 :  12:33:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Beste forummers.

Houden we het wel "des Koplopers " Het forum wordt zo vervuild op deze manier.


Groetjes,
Fred

Digitaal N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper. Digitaalrijden is verslavend !!
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 24 okt 2015 :  13:59:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hans,

Je hebt een mailtje. Ik heb daarvoor wel een handleiding liggen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Ronaldp1

211 Posts

Geplaatst - 24 okt 2015 :  17:50:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan je de handleiding ook naar mij sturen?

mvg Ronald

Bewerkt door Ronaldp1 op 24 okt 2015 21:15:09
Ga naar bovenaan de pagina

zuyderduyn

96 Posts

Geplaatst - 24 okt 2015 :  18:23:26  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Hallo Hans,

Je hebt een mailtje. Ik heb daarvoor wel een handleiding liggen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC


Bedankt hoor. Via pb? Heb geen mail gezien.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina