Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 193 / Bezoekers Vandaag: 2797
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 bezetmelders
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

boemeltje

Netherlands
69 berichten

Geplaatst - 22 jun 2015 :  16:36:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo ,

ik ben aan het testen van mijn baan , maar het loopt nog niet echt lekker .
soms lichten bezetmelders op van lege blokken .
kan de fout niet vinden.
en ook kan ik loc`s niet altijd laten rijden.

hoor graag van u allen .

gr Jan

Download Attachment: baanjan.bck
42,38 KB

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 jun 2015 :  18:38:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jan,

Je bedoeld de punten waar in blok (gele dotjes)?
Dat klopt ook helemaal veel van die dotjes zijn gelinkt aan de verkeerde bezetmelder van een blok, soms zit het dotje in een totaal ander spoor. Alles juist invullen en dan zal het werken, nu is het nog een beetje een warboel.
Ook kloppen de vinkjes bij keerloc nog altijd niet. Koploper zal nu regelmatig een loc de verkeerde kant opsturen en dan gewoon kwijt zijn, of anders gezegd het spoorbijster.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

boemeltje

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 23 jun 2015 :  10:04:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Ik schiet hier niet veel mee op , dus ga ik voorlopig maar gewoon met de handregelaar rijden en na de zomer wel weer verder kijken waar de fouten zitten .

gr Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 23 jun 2015 :  10:41:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Jan,

Het wordt bijna dagelijks uitgelegd en besproken hoe het werkt met die vinkjes bij keerloc, en het is gewoon een kwestie van logisch nadenken.

Het begint met waar staat de loc (dat is het bewerken van de blokeigenschappen) Dan kijken waar is hij vandaan gekomen ( dat is het tabblad uit blok)
Dan waar ga ik naar toe dat is het vinkje wat je zet bij het blok het bloknummer op het tabblad. En dan kijk je aan de hand waar is hij vandaan gekomen en waar gaat hij naar toe of dat hij in dezelfde rijrichting kan doorrijden, is dan JA dan plaats je GEEN vinkje bij keerloc.
Is het NEE, dan plaats je WEL een vinkje bij keerloc.
Heel simpel, dat moet jouw ook lukken.

Verder die gele dotjes, dat is gewoon een kwestie van het juiste meldpunt daaraan koppelen, maar het maakt voor de werking van koploper niet uit als dat niet klopt, dat heeft er verder geen invloed op, is alleen voor jouw eigen begrip en plaatje. Dus alleen visueel.

Mvg
Wim.

PS.: wij kunnen dat natuurlijk allemaal voor je doen, maar dat heeft geen nut, want dan begrijp je het nooit, en zal je het ook niet leren.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina