Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 277 / Bezoekers Vandaag: 10506
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Spontaan een bezetmelding
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

GTIBert

Netherlands
271 berichten

Geplaatst - 12 jun 2015 :  15:05:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben aan de baan aan het werken en alles staat stil.
Spontaan komt er geregeld een spookmelding vanuit een bezetmelder die normaal vrij is in een schaduuwstation waarop op dat moment ook GEEN trein staat.
Als ik dan in het menu op "oplossen foutmelding" druk, is de melding ook weer weg.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn??
Wie heeft er een tip?

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .


Gr. Bert

Freak

68 Posts

Geplaatst - 12 jun 2015 :  17:48:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bert,

Hoewel dit geen vraag is voor op dit forum, is het elke keer dezelfde bezetmelder ?.
Controleer of er geen metaal op de spoorstaven ligt.
Controleer of de spoorstaaf goed geïsoleerd is van de niet geïsoleerde spoorstaven.
Controleer de bedrading van de bezetmelder(s) waarbij de fout optreedt.
Controleer de soldeerverbinding(en) waarbij de fout optreedt.


Mvg,
Peter
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 15 jun 2015 :  11:46:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaa,
Ik lees dit probleem net en realiseer mij, dat ik dit probleem soms ook heb. Ik voer alle beschreven controlestappen uit en kan dan niets verkeerds vinden. Opnieuw opstarten helpt ook niet en dan kan het probleem plotseling verdwijnen. Soms treedt het dan weer op bij een andere bezetmelder en verdwijnt het na verkoop van tijd weer zonder dat ik er iets aan doe. Ik gebruik de S88 modules van Viessmann ien een Ecos2 centrale. De eerste module is juist om spookmeldingen te voorkomen leeg. Desalniettemin treedt dit verschijnsel zo nu en dan op en verdwijnt na verloop van tijd weer even spontaan. Heeft iemand enig idee, wat de oorzaak zou kunnen zijn? Het is niet ernstig, maar wel hinderlijk.

mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

lucroco

Belgium
3 Posts

Geplaatst - 23 jun 2015 :  23:29:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Karel en Bert,

Heb dit probleem eveneens zie item: problemen met viessmann 5233 bezetmelders, is zelfs zo erg dat mijn loc max 1 of 2 rondjes rijdt (een simpel ovaal met 3 blokken en negen secties)en de boel loopt in het honderd .
Als ik in het menu terugmelders monitoren kijk zie ik af en toe een of andere bezetmelder geactiveerd wordt, zonder dat er ook maar iets op de sporen staat, zelfs de uitgangen die niet aan de sporen gekoppeld zijn geven soms een bezetmelding.
Een clublid heeft Tams bezetmelders en ga eens met die proberen, blijkbaar ECOS met Viessmann terugmelders op s88 is niet zo een goede combinatie. Heb nog geen tijd gehad om probleem eens grondig te bestuderen.
Je kan eens op 3rail forum kijken, er zijn nog mensen met dergelijke problemen, maar er is blijkbaar niet "een" oplossing. Is meer een samenloop van .....

Groeten

Luc
Ga naar bovenaan de pagina

feerden

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 24 jun 2015 :  09:19:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb 5 viesmann 5233 aangesloten en hebben nog nooit problemen gegeven, ik heb ze niet verbonden met een lint kabel maar zelf kabel gemaakt van een telefoonkabel.

Fred
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina