Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 800 / Bezoekers Vandaag: 2780
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 880
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Blauwe punt op alle wissels
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Seb

Netherlands
251 berichten

Geplaatst - 13 dec 2012 :  09:17:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi allen,

Wat betekent ook alweer een blauwe punt op de wissels? Op alle wissels staan ineens blauwe punten op het scherm.

Heb versie 8.3 op mijn laptop wat weken geleden geinstalleerd en gebruik deze laptop alleen om virtueel mee te rijden en te testen bij nieuwe ingegeven zaken. Op de andere computer voor mijn modelbaan staat nog 7.5 ( laatste build)
Vanmorgen startte ik 8.0(3) op mijn laptop en verschijnen er blauwe punten op de wissels. Ook het test(vitrueel) rijden lukt niet.....programma loopt vast.

Weet iemand waarom ineens die blauwe punten er staan? Heb het ooit ergens gelezen maar kan het niet meer vinden in de help file.
Wel zie ik in baanontwerp dat alle wissels zijn verdwenen

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !

Download Attachment: Sebbestadt_20121213_092303.bck
222,09 KB

Bewerkt door Seb op 13 dec 2012 09:25:14

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 13 dec 2012 :  09:42:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Seb,

Een blauwe stip betekend dat er een wissel als defect is aangegeven.
Als alle wissels als zodanig zijn aangegeven wijst dat waarschijnlijk op een fout in de database.
Of misschien in het systeem op de computer.
In de meegezonden database zijn geen fouten aanwezig met betrekking tot wissels.


Mvg Ab Boezerooij

(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 13 dec 2012 :  10:02:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ab,

Dank voor je antwoord. Ik heb geen wissels als defect opgegeven maar denk dus dat er wat meer aan de hand is...misschien het systeem idd.

Ja vreemd allemaal. Ik zie net ook dat in de tools algemeen de wissels niet zichtbaar zijn, alleen de zwarte lijn. Ik kan ze ook niet meer zetten/tekenen in het ontwerp. Heel raar ineens.
Ik heb al ''oudere'' versies geinstalleerd van 8.0, niks.

Ik heb vorige week aan een database van iemand anders hier op mijn laptop gewerkt. Om zo snel alles bij hem te installeren. Daarna mijn database teruggezet en leek alles een week erna nog goed, tot ineens vanmorgen. Alle databases hebben het zelfde probleem...overal blauwe punten. Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik aan een andere database heb gewerkt? Toen was alles ook goed !!! Weet anders ook niet waar ik het moet zoeken.

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !

Bewerkt door Seb op 13 dec 2012 10:06:08
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 13 dec 2012 :  10:22:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ab,

Net de laptop opnieuw opgestart. Was ook nog een update van Vista weer eens. Maar ik start dus de laptop opnieuw op en daarna Koploper en alles is weer terug . Snap jij het snap ik het? ik niet dus.........toch een systeem fealure waarschijnlijk zoals jij al aangaf ook.

Voorlopig alles dus in orde....ik weet nu iig ook weer waar de blauwe punten voor zijn !!!

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina