Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 108 / Bezoekers Vandaag: 6278
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1621
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Van links naar rechts
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Bert Ruedisueli

Netherlands
148 berichten

Geplaatst - 19 nov 2012 :  14:07:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Forumleden,
Ik krijg het niet voor elkaar om via mijn schaduwstation het ene deel naar links te laten rijden en het andere deel naar rechts.
Ik stuur de koploper database mee.
Even wat uitleg het bovenste deel van 4 banen wil ik naar van links naar rechts laten rijden; de onderste 4 banen moeten naar links gaan rijden.

Ik heb al wat zitten te volgelen met vaste route`s maar dan komt de trein toch nog in het onderste deel terecht.


Download Attachment: AlpGrum.bck
56,14 KB

Met Vriendelijke Groeten

Bert Ruedisueli

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 19 nov 2012 :  15:34:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bert,

Ik denk dat je eerst je blokeigenschappen goed moet invullen, als je b.v. vanuit blok 24 in blok 20 bent aangekomen en je vinkt aan dat je weer naar blok 24 mag rijden, dan moet je toch echt keren in blok 20 dus vinkje bij keren lok zetten. Zo zijn er meerdere van deze zeg maar missers in je database. Als je dit juist opgeeft zal het probleem wel opgelost zijn. Waarschijnlijk heb je nu ook last van verdwaalde treinen.

Ook kloppen de bezetmeld punten in je blokken niet, je kunt in blok 20 bij voorbeeld nooit andere melders uit andere blokken tegenkomen dan alleen de melder die voor blok 20 bestemd zijn alleen de volgorde is anders tenopzichte van de rijrichting.

Dus de melders die je bij bezet bij hebt opgegeven daarvan neem ik aan dat ze in blok 20 zitten, alleen die melders kun je invullen bij uit blok 19 of uit blok 24.

Uit 24 zou dat 5.8 5.7 kunnen zijn en
Uit 19 zou dat 5.7 5.8 kunnen zijn. Andere melders kun je daar niet tegenkomen.




Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 19 nov 2012 15:50:38
Ga naar bovenaan de pagina

Bert Ruedisueli

Netherlands
148 Posts

Geplaatst - 19 nov 2012 :  19:16:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Nu snap ik het met de blokken en bezetmeldpunten die moeten dan tegenovergesteld zijn bij 2 richtingen; 1.1-1.2 -- > en 1.2-1.1 <--
Alleen dat vinkje keren wordt daar me bedoeld dat de trein b.v achteruit rijd ? of denk ik weer te moeilijk.


Met Vriendelijke Groeten

Bert Ruedisueli
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 19 nov 2012 :  19:25:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bert,

Als je in een blok aankomt en je geeft op dat je weer terug mag naar het blok waar je vandaan gekomen bent, dan moet je in tegenovergestelde richting daar naar toe dat is in koploper keren lok.
Dus als je in de richting vooruit aangekomen bent moet je in de richting achteruit vertrekken om je bestemming te bereiken.
En als je dat juist invult zullen alleen treinen die als treinstel of als trekduwtrein zijn gedefineerd daar dan van rijrichting veranderen.
Getrokkentreinen zullen gewoon vertrekken in de rijrichting welke zei hebben.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina