Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 150 / Bezoekers Vandaag: 3732
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 895
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 loc geeft blok vrij ??
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

march

Netherlands
23 berichten

Geplaatst - 09 nov 2012 :  10:33:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

In koploper worden soms blokken bereikt door een trein terwijl hij dit blok nog niet bereikt heeft.
Dit geeft natuurlijk ook een vrijgave waardoor andere treinen gaan rijden?
een trein rijd in blok 6 maar geef aan dat hij blok 7 of 8 bereikt heeft terwijl dit totaal niet het geval en hij zich nog in blok 6 bevind de blokken liggen ver genoeg uit elkaar om niet in beide blokken tegelijk te kunnen rijden

Weet iemand raad?

groet,

Marc


Download Attachment: Marc1.bck
66,13 KB

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 09 nov 2012 :  10:48:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marc,

Als koploper dat soms doet, dan denk ik dat je last hebt van onterechte meldingen, in de volksmond ook wel spookmeldingen genoemd.
Dat los je niet op binnen koploper dat zul je op moeten lossen op of in je baan, of door de s88 modules op de juiste manier aan te sluiten op je CS.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 09 nov 2012 :  12:29:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marc,

Wat nog een andere mogelijkheid is die meer voor de hand ligt is dat de trein gewoon de verkeerde route rijd of kant op gaat, dat is niet geheel onwaarschijnlijk want er missen een aantal vinkjes bij keren lok, op plaatsen waar hij toch echt van rijrichting moet veranderen, b.v. in blok 3 als hij uit blok 11 is gekomen en weer terug gaat naar blok 11, dan moet hij toch echt van richting veranderen in blok 3.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

march

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 11 nov 2012 :  20:41:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

De voorliggende blokken geven geen problemen .

Het lijkt er meer op dat er een korte sluiting plaatsvind bij de passage van de wissel die blok 5 en 6 samen laat komen op het traject naar de blokken 7 en 8 het is ook eigenlijk rondom de wissel (marklin 24672 gebogen wissel}waar dit plaatsvind.

Hier voor heb ik de optie analoog rijden cv 29 al op 0 gezet wat een mogelijke oorzaak zou zijn Heeft iemand verder nog raad.
de sleper van de verlichting en ook van de loc veroorzaakt alleen op deze wissel dit probleem .

heeft iemand ervaring hiermee en of een oplossingt
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 11 nov 2012 :  21:01:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dan moet je het op je baan oplossen daar kunnen wij je verder niet bij helpen. Maar het blijft een feit dat je database bol staat van de beginnersfouten, dat zal je toch ook moeten oplossen.
En wat CV29 hier mee te maken heeft geen enkel idee.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 11 nov 2012 21:02:15
Ga naar bovenaan de pagina

march

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 12 nov 2012 :  10:54:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt iedereen probleem is opgelost nu kunnen we weer verder naar het volgende probleem.
En inderdaad verkeer in 2 richtingen is een van de volgende problemen .

groet,

Marc
Ga naar bovenaan de pagina

march

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 12 nov 2012 :  10:56:56  Toon profiel  Reageer met citaat
cv 29 is de optie om met een decoder ook analoog te kunnen rijden maar dit kan dus ook storingen veroorzaken en als je toch analoog rijd kan hij gewoon op 0
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 12 nov 2012 :  11:39:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Is dat zo March, nou ik denk dat het toch iets anders in elkaar zit, maar gelukkig heb ik daar niet zoveel verstand van.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

march

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 19 nov 2012 :  10:59:08  Toon profiel  Reageer met citaat
beste Wim,

Bedankt voor jou hulp.

Was inderdaad het kortsluiting verhaal als de wielen bij slanke wissels en kruiswissels de pukkos raken vind er een kortsluiting plaats waardoor mijn CS niet in storing gaat maar koploper wel .

pukkos met de dremel even wat smaller gemaakt en ik kan nu gewoon met 7 treinen automatisch rijden .

groet,

Marc
Ga naar bovenaan de pagina

Olivier77

Belgium
20 Posts

Geplaatst - 19 nov 2012 :  18:55:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Marc,

Ik heb dat probleem ook gehad.
Meet de breedte tussen de wielen eens na.
Er zullen waarschijnlijk assen bij zijn die op minder dan 14 mm staan.
Koploper heeft inderdaad een hekel aan kleine kortsluitingen waarbij
de centrale niet afspringt.

Mvg

Olivier
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 19 nov 2012 :  19:05:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Oliver,

Dat heeft niets met koploper te maken, die kleine kortsluitingen veroorzaken een storing op de bezetmelders. En voor koploper en voor ieder ander programma is een bezetmelding een bezetmelding, ze kunnen allemaal nu eenmaal niet ruiken of het een terechte melding is of dat het er eentje die ook echt is maar veroorzaakt is door een kortsluiting/storing. Wel graag met de vinger in de juiste richting wijzen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina