Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 145 / Bezoekers Vandaag: 1449
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Uitwijkspoor
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marbut

Belgium
23 berichten

Geplaatst - 25 mei 2012 :  11:40:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Nogmaals mijn probleem met uitwijkspoor. Ik heb aan mijn ontwerp enkele kleine aanpassingen gedaan omdat mijn probleem nog altijd niet is opgelost. ik heb o.a. enkel richting ingesteld voor de blokken 13 en 14 en van blok 12 kan de trein ook niet meer naar blok 6. Idem voor blok 7.
Als ik het ontwerp test dan blijkt alles te werken zoals gewenst. De trein die in blok 11 vertrekt richting blok 1 komt terecht in blok 14 en wacht daar tot de trein die vertrekt in blok 1 richting blok 11 gepasseerd is via blok 13.
In de realiteit rijdt de eerste trein (die vertrokken is in blok 11) inderdaad blok 14 in, maar de andere trein stopt in blok 5 omdat blijkbaar blok 12 bezet is. Op het baanschema staat die trein in blok 12 (rood gekleurd) hoewel hij in werkelijkheid in blok 5 gestopt is.
Heeft iemand een verklaring of liever een oplossing?
Bijgevoegd mijn ontwerp.

Vriendelijke groeten, Marc


Download Attachment: Deel1Eindbaan.bck
22,26 KB

Marc B.

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 25 mei 2012 :  14:23:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Marc,

Ik heb je de vorige keer toch een werkend voorbeeld gegeven, waarom zie ik in deze database daar helemaal niets van terug?

Nogmaals een goedwerkende database waarbij je probleem is opgelost.

Mvg
Wim.


Download Attachment: Deel1Eindbaan-1.bck
18,44 KB

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Marbut

Belgium
23 Posts

Geplaatst - 25 mei 2012 :  18:59:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Inderdaad. Ik heb jou database gebruikt en inderdaad in demo-mode werkte het maar in realiteit niet. Daarom dat ik, vertrekkende van jou database wat geëxperimenteerd heb en één en ander vereenvoudigd heb, maar zonder bevredigend resultaat.
Ik zal nog eens een poging ondernemen.
Bedankt trouwens voor je reactie.

Vriendelijke groeten

Marc B.
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1914 Posts

Geplaatst - 25 mei 2012 :  19:08:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan zou ik nagaan of de bezetmelders zoals je bij je baan zitten, overeen komen met hoe je het in koploper hebt staan.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Marbut

Belgium
23 Posts

Geplaatst - 25 mei 2012 :  19:59:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Hubertus,

Ik heb al meermaals de bezetmelders en hun bedrading gecontroleerd en daar zit de fout niet. Trouwens als ik elke trein afzonderlijk laat rijden lichten de bezetmelders in het sporenplan correct op.
Dus er moet ergens anders de oplossing gezocht worden.

Bedankt trouwens voor je reactie

Vriendelijke groeten, Marc

Marc B.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 25 mei 2012 :  20:03:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marc,

Als je baan in overeenstemming is met de database dan moet het gewoon werken en hoeft er nergens naar een oplossing gezocht worden.
Als het live niet werkt dan is er dus iets wat nog niet in overeenstemming is met elkaar. Zo simpel is het eigenlijk.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 27 mei 2012 :  16:56:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marc,

Als ik het zo bekijk, wordt het een kwestie van systematisch kijken wat er in Koploper en op de baan gebeurt. Ik wil je daarbij met alle plezier eens helpen. Stuur maar een PB als je denkt dat dat handig zou kunnen zijn.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 mei 2012 :  17:55:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Die afspraak is al gemaakt met Marc, morgen zal het probleem wel uit de wereld zijn.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina