Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 92 / Bezoekers Vandaag: 402
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 147
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 2 beeldschermen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

De Dijk

Netherlands
33 berichten

Geplaatst - 02 aug 2011 :  00:03:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

ik wil graag mijn baan op 2 schermen weegeven.
Tabblad 1 het schaduwstation op scherm 1
Tabblad 2 het zichtbarespoor (station ed) op scherm 2

Is dit mogelijk met koploper?

Groet,

Wim

Wim van Dijk

Elke stap is een nieuwe uitdaging.

Peco code55 N-spoor, koploper 7.2, IB-IR, 20x ServoSwitch, 4x S88SD16-N, 4 Lichtsluizen, Loconet, S88LN

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 02 aug 2011 :  06:56:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Nee; Koploper is helaas op dat punt fout geprogrammeerd. Zal niet meer aangepast.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 02 aug 2011 08:01:30
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 03 aug 2011 :  11:07:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim

Met wat inventieviteit is het wel mogelijk, ik heb het zelfs op 3 schermen staan.
Ik heb mijn database bijgevoegd, hier kan je zien hoe ik het gedaan heb.


Download Attachment: pre.bck
719,82 KB

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 03 aug 2011 :  19:02:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Ook ik ben geïnteresseerd in het werken met meerdere beeldschermen, maar kun je me vertellen, waarnaar ik moet kijken, hoe je het gedaan hebt. Ik kan het zo gauw niet vinden.

Overigens dacht ik een uitgebreide baan te hebben, maar dit is de overtreffende trap.

Met vriendelijke groet,
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

De Dijk

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 03 aug 2011 :  19:17:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Piet,

Kun je mij dit misschien tekstueel wat toelichten.
Het uploaden van de file is helaas mislukt.
Inmiddels heb ik 2 beeldschermen op mijn PC geinstalleerd, 1 via de VGA aansluiting en 1 via de DVI aansluiting.

Ik ben benieuwd.

groet Wim



Wim van Dijk

Elke stap is een nieuwe uitdaging.

Peco code55 N-spoor, koploper 7.2, IB-IR, 20x ServoSwitch, 4x S88SD16-N, 4 Lichtsluizen, Loconet, S88LN
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 03 aug 2011 :  19:48:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi All,

Ik weet naturlijk niet exact wat Piet heeft gedaan, maar je kunt je sporenplan zo groot maken, dat het over twee schermen verspreid staat. Vervolgens teken je in het linker gedeelte het bovengedeelte van je baan en in het rechter gedeelte het ondergedeelte. Je hebt dan pseudo de verschillende delen van de baan op twee verschillende schermen (maar wel in één banenplan en dat is de truc)

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 03 aug 2011 :  20:02:45  Toon profiel  Reageer met citaat
meestal lukt het door op je PC de videokaart extended in te stellen naar het 2de beeldscherm.Dan in koploper je aparte schermonderdelen verschuiven en aanvinken dat ze zo moeten blijven staan (ook bij afsluiten).

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters-P4
Ga naar bovenaan de pagina

De Dijk

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 03 aug 2011 :  22:21:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik heb het nu zo voor elkaar dat ik in mijn linker scherm de loc heb staan en in mijn rechter scherm het banenplan.
Wel blijf ik met het probleen zitten dat ik nog steeds moet schakelen tussen de tabbladen.
Is het mogelijk om het 2de tabblad te kopieeren naar tabbald 1 zodat alles weer in 1 banaplan komt. Niet mijn voorkeur maar wel een optie zoals Dirk schreef.

groet,

Wim

Wim van Dijk

Elke stap is een nieuwe uitdaging.

Peco code55 N-spoor, koploper 7.2, IB-IR, 20x ServoSwitch, 4x S88SD16-N, 4 Lichtsluizen, Loconet, S88LN
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 04 aug 2011 :  16:55:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Koploper 7.3 build 3 bevat de mogelijkheid te kopiëren tussen tabbladen. Voor zover ik het heb geprobeerd, ging dat per onderdeel. Even updaten dus.
Als je het banenplan ontkoppelt kun je het gewoon op een tweede scherm naast het andere scherm zetten, terwijl het locoverzicht op het andere scherm blijft staan. Dat moet so wie so lukken. Twee schermen boven elkaar kan Koploper niet aan. Dan moet je bij het starten telkens even je sporenplan weer op het bovenste scherm zetten.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 04 aug 2011 16:58:53
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 06 aug 2011 :  15:50:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim / Dirk / Carel

Ik heb scherm uitgerekt over 3 schermen
Dit kan je doen door op de rechter rand van het koploperscherm te gaan staan en met een ingedrukte linkermuisknop deze rand naar rechts te slepen waaordoor het scherm groter wordt.
Vervolgens heb ik het baanoverzicht over 2 schermen uitgerekt en dit verplaats naar de rechter 2 schermen.
In het overblijvende linkerscherm heb ik vervolgens het locomotiefoverzicht, het rijwindow en de klok geplaatst.
Voor alle duidelijkheid heb ik een foto bijgevoegd.



Download Attachment: DSC01183.JPG
1232,15 KB

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

De Dijk

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 06 aug 2011 :  16:57:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Ik snap wat je bedoelt, dit is mij ook gelukt.
Maar het probleem blijft dat ik niet beide tabbladen naast elkaar kan blijven zetten.
Ik moet dus de banenplannen van tab 1 en tab 2 samenvoeren tot 1 banenplan op 1 tabblad, en het resultaat hieruit uitrekken over 2 schermen.

is dit juist?

Groet,

Wim

Wim van Dijk

Elke stap is een nieuwe uitdaging.

Peco code55 N-spoor, koploper 7.2, IB-IR, 20x ServoSwitch, 4x S88SD16-N, 4 Lichtsluizen, Loconet, S88LN
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 06 aug 2011 :  22:11:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Dat klopt. Wat je op de twee beeldschermen wilt zien, moet op één tabblad staan. Dat betekent nog even wat tekenwerk of knip en plakwerk.

Hallo Piet,
Ik zie dat je op het rechter scherm het overzicht hebt staan en op het middelste scherm één van de gedeeltes. Betekent dat dat je overzicht op alle tabbladen zichtbaar is, cq dat dit gedeelte op alle tabbladen voorkomt?


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 07 aug 2011 :  19:38:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk

Ja dat klopt ik heb op alle tabbladen het overzicht getekend.
Dit is inderdaad een heel werk maar4 als het klaar is heb je ten alle tijden een totaal overzicht over de baan.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 07 aug 2011 :  20:26:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Bedankt voor het antwoord. Inderdaad flink wat werk, maar het ziet er wel heel mooi uit.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1910 Posts

Geplaatst - 07 aug 2011 :  21:44:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Al hoef je de meeste elementen dan maar 1x in het baanontwerp te tekenen. Daarna rechtermuisknop -> zichtbaar op. Kun je alle tabbladen aanvinken waar je bijvoorbeeld het wissel wilt zien.
Lijnen, en nog wat andere dingen moet je wel op elk blad afzonderlijk tekenen.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina