Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 97 / Bezoekers Vandaag: 1855
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 528
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vensters enz. kleiner te maken?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Eenerspoor

Netherlands
161 berichten

Geplaatst - 30 jul 2011 :  17:10:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

Ik heb Koploper ook op een oude laptop geïnstalleerd, het scherm daarvan heeft een lagere resolutie dan het scherm van de vaste Koploper-pc.
Gevolg: mijn vensters passen niet meer op het scherm en het baanoverzicht neemt bijna het hele scherm in beslag. Op de oude pc heb ik het baanoverzicht en het "Overzicht Locomotieven" naast elkaar en dan is er nog plaats voor 1 of meer rijvensters.
Kun je dit op de een of andere manier verkleinen, ook een kleiner lettertype, zodat ik net als op de andere pc dezelfde vensters te zien krijg op de laptop?

Mvg,

Henk

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; experimenterend rijder op MDF

Bewerkt door Eenerspoor op 30 jul 2011 18:23:14

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 31 jul 2011 :  17:59:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Henk,

Je kunt, denk ik, twee dingen proberen. Ten eerste kun je de resolutie weer op de waardes van de oude PC zetten. Waarschijnlijk wordt het beeld dan vanzelf kleiner en past alles weer min of meer. Zo heb ik dat ook met mijn tweede monitor gedaan. Het kan dan zijn dat het bureaublad er wat vreemd uitziet, maar daar moet je dan maar doorheen kijken.
Je kunt ook in Koploper een aantal schermen verkleinen. Het locoverzicht kun je kleiner maken door in de hoek rechtsonder te gaan staan en dan met de pijl naar binnen te schuiven. Het railoverzicht kan alleen van grootte veranderen als je geheel opnieuw opbouwt. De letters worden dan niet kleiner.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 31 jul 2011 18:00:04
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 02 aug 2011 :  11:10:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dirk,

Dank je voor dit antwoord.
Die resoluties hoger zetten op de laptop gaat helaas niet, die staan al maximaal. Een tweede monitor aansluiten gaat ook niet zomaar, er zit geen VGA-aansluiting op.

Dan zou ik USB>VGA adapter kunnen proberen en daar de tweede monitor op aansluiten?

Schermen verkleinen/vergroten had ik intussen ontdekt, alleen het baanoverzicht lukt dus niet, net als de lettergrootte.

Mvg,

Henk

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; experimenterend rijder op MDF
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 02 aug 2011 :  19:31:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Henk,

Je kunt inderdaad via een tweede adapter proberen. Zoals gezegd, is het baanoverzicht is alleen aan te passen als je het sporenplan opnieuw opbouwt. Je kunt dan ook kleinere letters nemen in de tekst. Zelf zou ik achter een tweede monitor aangaan. Je laptop heeft toch standaard een tweede monitor uitgang (de - meestal blauwe - 15 pins uitgang) voor een beamer. Daar kun je zo een extra scherm opzetten.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 03 aug 2011 :  21:04:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Dirk.

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; experimenterend rijder op MDF
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina