Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 108 / Bezoekers Vandaag: 1147
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 343
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Opeenvolgende logische / speciale acties zelf starten
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

paulppm

Belgium
12 berichten

Geplaatst - 10 mei 2011 :  00:05:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumleden,
Ik heb al gewerkt met Logische/Speciale acties in kombinatie MET TREINEN, BLOKKEN enz., maar krijg volgende opeenvolgende actie niet voor mekaar:

Adres 1: Huis brandt
Adres 2: Huis rookt
Adres 3: Blauw licht brandweer
Graag zou ik volgende cyclus met bepaalde tussentijd (+/- 10 sec.)zelf starten:
adres 1 AAN, adres 2 AAN, adres 3 AAN, adres 3 UIT, adres 2 UIT, adres 1 UIT

Wie kan mij op het juiste spoor zetten?

Alvast bedankt,
Paul

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 10 mei 2011 :  20:04:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Paul,

En moeten dat wisseladressen zijn, of locdecoder functies?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

paulppm

Belgium
12 Posts

Geplaatst - 10 mei 2011 :  21:10:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim

Dit moeten wissel/sein adressen zijn (marklin/viessmann digital decoder)

PS: Ik heb deze cyclus al werkend gekregen door een rijdende Loc met blokken en bezetmelders, maar weet niet of het mogelijk is om dit zelf te starten,te beginnen met adres 1;

Groetjes
Paul
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
341 Posts

Geplaatst - 11 mei 2011 :  00:57:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Paul,

Als je met zelf starten bedoeld gewoon met een muisklik in het baanontwerp kun je dit met een Schakelaar doen.

Maak een Logische Actie en vul hier verder niets bij in en koppel deze aan de schakelaar in het Baanontwerp(eigenschappen schakelaar).

Laat deze Logische Actie 2 Speciale acties aansturen, één die Adres 1 aanstuurt "Zet adres recht" (brand aan) en een tweede met als Actie "Logische indicatie" die met een delay van 10 sec. een tweede logische actie aanstuurt en deze de conditie "Waar" geeft.

Deze tweede Logische Actie stuurt op zijn beurt weer 2 Speciale acties aan, weer één met nu adres 2 (rook aan)en een tweede met weer een delay die een derde Logische actie aanstuurt.

Deze derde Logische Actie stuurt op zijn beurt weer 2 Speciale acties aan, weer één met nu adres 3 (blauw Licht aan) en een tweede met weer een delay die een vierde Logische actie aanstuurt.

Deze vierde Logische Actie stuurt op zijn beurt 3 Speciale acties aan, weer één met nu adres 3 Krom (Blauwlicht uit) en een tweede met weer een delay die een Vijfde Logische actie aanstuurt en de derde die Logische actie 3 "Niet Waar" zet.

De vijfde Logische Actie stuurt op zijn beurt weer 3 Speciale acties aan, weer één met nu adres 2 Krom (rook uit) en een tweede met weer een delay die een zesde Logische actie aanstuurt en een derde die Logische actie 2 "Niet Waar" zet.

De zesde Logische Actie stuurt op zijn beurt weer 2 Speciale acties aan, weer één met nu adres 1 Krom (brand uit) en een tweede die de Logische actie van de schakelaar "Niet waar" zet.

Alles is nu weer in uitgang positie.

Lijkt wel een beetje spaghetti logica maar ik denk wel dat het werkt.

Succes met verder puzzelen,

Groeten Jack.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina