Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 127 / Bezoekers Vandaag: 21348
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 815
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 wagonlading stopt altijd na de eerste. Bug of blunder?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

martinb

66 berichten

Geplaatst - 22 apr 2011 :  10:17:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martinb  Reageer met citaat
Ben eindelijk weer bezig met de nieuwe modelbaan. Loop in koploper tegen het volgende probleem aan. (in de bijlage de laatste versie van mijn bestandje + stukje logfile)

Lok 22 loopt als treintype <kolentrein> een vaste route <kolen laden en lossen>. Na een rondje 15,14,1 – 13, 14 komt het ding aan op 34. Gaat daar achteruit naar 35 voor laden en lossen. Na 35 zit er een oogje op contact 69,4.

Als het goed is stopt de loc + wagens direct bij de eerste wagen al (geen vinkje in <overslaan locomotief of eerste wagen>). Dit doet hij echter niet. De eerste wagen wordt altijd overgeslagen, of ik nou dat vinkje erin zet of niet. Als ik het vinkje er wel inzet stopt hij ook na het overslaan van de eerste wagon.

Het lijkt erop dat het vinkje geen functie lijkt te hebben.

Enig idee wat ik fout doe of heb ik een bugje te pakken?

Alvast bedankt voor de hulp!!

Download Attachment: NBaan2_20110421_180152.txt
17,29 KB

Download Attachment: NBaan2.bck
59,8 KB

Bewerkt door martinb op 22 apr 2011 10:20:01

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 apr 2011 :  10:34:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Martin,

Voldoet het aan deze voorwaarden?

quote:
Werking
De trein zal eerst naar de stopsectie worden gereden volgens de vaste treinroute. Dit volgens de standaard te verwachten bezetmeldpunten. Hierna zal de trein nog doorrijden totdat de lichtsluis onderbroken wordt. Als niet is opgegeven dat de locomotief of eerste wagen overgeslagen moet worden, zal de trein gaan stoppen. In het andere geval blijft de trein doorrijden en wacht totdat de lichtsluis niet meer onderbroken is en zal stoppen op het moment dat de lichtsluis wederom onderbroken wordt.

De tijd die de trein blijft wachten om verder te rijden kan worden opgegeven bij de stoptijd. Na het verstrijken van de stoptijd gaat de trein weer rijden. Deze rijdt in ieder geval zolang totdat de lichtsluis niet meer onderbroken is. De trein rijdt nog even verder en als binnen de opgegeven tijd bij 'einde na' de lichtsluis weer onderbroken wordt, stopt de trein om de volgende wagen te laden of lossen en gaat deze alinea weer opnieuw starten. Indien niet binnen de opgegeven tijd bij 'einde na' de lichtsluis wordt onderbroken, stopt de trein ook en het afhandelen van de wagenlading wordt beëindigd. De wachttijd die is opgegeven bij het detailitem van de vaste treinroute gaat nu in.


Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

martinb

66 Posts

Geplaatst - 22 apr 2011 :  12:11:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martinb  Reageer met citaat
Voor zover ik kan zien wel. (Of ik zie iets over de kop, maar zou even niet weten wat.....)
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 apr 2011 :  13:44:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Martin,

Dat weet ik het ook niet, kan de situatie hier niet naspelen, in simulatie mode werkt alles -;)

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

martinb

66 Posts

Geplaatst - 22 apr 2011 :  17:16:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martinb  Reageer met citaat
OK, dan kan ik een instelfout aan deze kant uitsluiten. Scheelt weer een stukje onzekerheid.
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1911 Posts

Geplaatst - 22 apr 2011 :  18:24:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Martin,

Als je de communicatielogging laat meedraaien, aanvinken bezetmelding wijziging en communicatie locomotieven, zie je dan rare/onlogische dingen? Bijv. geen melding als je die wel verwacht.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

martinb

66 Posts

Geplaatst - 22 apr 2011 :  19:20:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martinb  Reageer met citaat
helaas ook daar geen vreemde zaken. Ik krijg netjes de meldingen binnen op het juiste moment en ze gaan ook netjes weer "uit" op het verwachte moment. Vaag......
Ga naar bovenaan de pagina

martinb

66 Posts

Geplaatst - 22 apr 2011 :  22:49:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martinb  Reageer met citaat
YES! Met behulp van Kees de oplossing gevonden:

Ik had het meldpunt van de lichtsluis 69.4 niet als laatste ( stopmelder) in blok 35 staan. Daar stond 69.3 als stopmelder.

De 69.3 nu gebruikt als 2e melder in dat blok en met wat rommelen met de minimale snelheden in dat blok.... werkt alles goed.

Allemaal bedankt voor de hulp!

Ps, in de bijlage de nieuwte (werkende) versie.

Download Attachment: NBaan2.bck
59,96 KB
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina