Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 208 / Bezoekers Vandaag: 13082
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1068
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Koploper en Märklin Central Station
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BOSMANS

Belgium
5 berichten

Geplaatst - 24 mei 2010 :  17:29:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik gebruik koploper sinds enkele jaren en vindt het fantastisch maar er stelt zich nu een probleem voor mij. Ik weet niet of de schuld bij mij ligt of elders bij Märklin maar feit is dat mijn central station buiten dienst is. Er moet een opwarming geweest zijn in een circuit (de onderkant van de central station is zelfs vervormd door de hitte) en op de koop toe zijn waarschijnlijk al mijn digitale seinen aan vervanging toe want bij al degene die ik ben gaan nazien zijn er weerstanden gesmolten.

Ik wacht nu op Märklin om te zien wat zij gaan zeggen maar ik vrees dat ze mijn central station niet gaan herstellen.

Mijn vraag is nu, als ik me een andere CS aankoop (nieuwe code 60213 - de oude code was 60212) is het dan nog mogelijk koploper te gebruiken want deze CS is veel meer uitgebreid (doet me zelfs denken aan koploper) want ik zou willen verder werken met koploper.

Bij voorbaat bedankt voor uw advies.


C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 24 mei 2010 :  17:38:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Als dit een CS2 is dan gaat het niet werken.
Koploper ondersteund niet de CS2.

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 24 mei 2010 :  18:58:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bosmans,

60212 is het Marklin Central Station 1 en deze wordt door Koploper ondersteunt.

60213 en 60214 is het Marklin Central Station 2 en deze wordt niet door Koploper ondersteunt, helaas is de ingebouwde software niet zo uitgebreidt dat deze een Computerbesturing als Koploper kan evenaren.
Er is wel divers ander programmatuur die het CS2 wel ondersteunen.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 24 mei 2010 :  22:31:33  Toon profiel  Reageer met citaat
waarom ga je dan niet voor de ECOS 2 ? Wordt ondersteund en is in kleur.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Ga naar bovenaan de pagina

BOSMANS

Belgium
5 Posts

Geplaatst - 04 dec 2010 :  11:51:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. De CS1 is terug gekomen als hersteld maar bleek bij nader toezicht toch nog problemen te hebben. Het toekenen van adressen aan de seinen werkte niet meer. Dan is het voorstel gekomen voor een CS2 (met opleg) omdat er geen herstelling meer gedaan werd. Er is ook de opmerking van bellejt, waarom niet Ecos maar er zijn ook de kosten die hoger zullen liggen. Is er echt geen sprankeltje hoop dat er een aanpassing komt van koploper. Ik heb lang getwijfeld met voortwerken aan de baan, heb dan toch het decor verder gezet, maar nu zit ik vast.
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 04 dec 2010 :  12:03:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Denk dat er velen zullen beamen dat CS2 nooit meer zal ondersteund worden.Paul zou dan koploper moeten aanpassen ,wat eigenlijk niet meer zal gedaan worden,en moet ook de besturingscode van CS2 hebben.hopelijk voor jou zou het mss in de laatste aanpassing van 7.2 kunnen inzitten maar dat is zeer onwaarschijnlijk.De enige die je echt kan antwoorden is Paul zelf.Of mss Wim Ros.
Zie wel niet in welke kosten hoger zouden liggen.Terugmelders,boosters en decoders kunnen gewoon aangestuurd worden met Ecos2.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + boosters-P4
Ga naar bovenaan de pagina

BOSMANS

Belgium
5 Posts

Geplaatst - 04 dec 2010 :  12:09:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Bellejt voor de snelle reactie.Ik bedoel de prijs voor de aanschaf van het besturingssysteem Ecos en hetgeen me gevraagd word door Märklin voor de CS2.
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 04 dec 2010 :  12:17:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja zo had ik het nog niet bekeken.Voor een Ecos2 heb je al snel 575 euro aanschaf.De opleg zal wel niet zoveel zijn.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + boosters-P4
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 04 dec 2010 :  12:24:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bosmans,

Vreemd dat je de seinen niet meer een adres kan toekennen via het CS1, werkt het touchscreen niet meer? Of werkt het menu niet meer?

Wat is de huidige firmware van jouw CS1, misschien kan een nieuwe firmware nog helpen.

met vriendelijke groet,

Walter


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Spoor1

104 Posts

Geplaatst - 04 dec 2010 :  16:07:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Bosmans,

Voor reparatie stuur eens een mailtje naar de importuer van ESU.

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door BOSMANS

waarschijnlijk al mijn digitale seinen aan vervanging toe want bij al degene die ik ben gaan nazien zijn er weerstanden gesmolten.

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door BOSMANS

Het toekenen van adressen aan de seinen werkte niet meer. Dan is het voorstel gekomen voor een CS2 (met opleg) omdat er geen herstelling meer gedaan werd
Gaat het om dezelfde seinen ?.

@Johnny,

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door bellejt

hopelijk voor jou zou het mss in de laatste aanpassing van 7.2 kunnen inzitten maar dat is zeer onwaarschijnlijk.De enige die je echt kan antwoorden is Paul zelf.Of mss Wim Ros.
De enige die daar een antwoorden op kan geven is alleen Paul.


Groetjes Robby

Bewerkt door Spoor1 op 04 dec 2010 16:08:49
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 04 dec 2010 :  16:23:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door bellejt

hopelijk voor jou zou het mss in de laatste aanpassing van 7.2 kunnen inzitten maar dat is zeer onwaarschijnlijk.De enige die je echt kan antwoorden is Paul zelf.Of mss Wim Ros.



Johnny,

Ik zeker NIET.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

BOSMANS

Belgium
5 Posts

Geplaatst - 06 dec 2010 :  00:36:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Om te antwoorden op de reactie van Wissels.
De bedrukte plaatjes (circuits) zijn opgestuurd naar marklin, er waren er zelfs bij waar ik de bescherming niet meer van los kreeg (waren in de weerstanden gesmolten)en zijn allemaal vervangen geworden maar toen ik de seinen (lichtseinen van de reeks 763..) een adres wou toekenen bleven deze door knipperen inplaats van op rood of groen te springen en het adres te aanvaarden. Heb dan de CS1 met al de seinen terug gestuurd en heb ze teruggekregen met de melding dat de seinen OK waren maar dat de CS niet meer hersteld werd.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 dec 2010 :  16:39:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bosmans, koop dan maar een Intellibox, laat die ESU, Märklin zooi dan maar lekker links liggen. De arrogantie ten top dus weer.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 06 dec 2010 16:40:15
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 06 dec 2010 :  17:12:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Bosmans,

lees net je 1e bericht terug, waarin staat dan de onderzijde vervormd was, dit duidde al op oververhitting.

Succes met de zoektocht naar een andere centrale.

Evt. goede alternatieven.

Esu Ecos, Tams Easy Control beide universeel, en je kan meer dan 14 rijstappen gebruiken, uiteraard afhankelijk van je locdecoders.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

BOSMANS

Belgium
5 Posts

Geplaatst - 28 apr 2011 :  17:03:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt aan alle voor de goede raad en inlichtingen.

Ik heb een oplossing moeten zoeken en als die werkt zal dit waarschijnlijk mijn laatste tussenkomst zijn.

JO.
Ga naar bovenaan de pagina

V200

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 29 apr 2011 :  10:45:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bosmans,

Ik ben het helemaal met Wissels eens, zeker een Tams Easy Control is aanzienlijk voordeliger dan CS2 en voldoet meer dan uitstekend voor Koploper. Grote displays heb je helemaal niet nodig(daar is immers Koploper voor), alleen een goede multiprotocol centrale.

Misschien is het wel verstandig de oorzaak van de oververhitting van centrale en seinen te checken voordat je een andere centrale aansluit.

Groet Jan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina