Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 287 / Bezoekers Vandaag: 8947
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 425
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 pendelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

plmtsbda

Netherlands
87 berichten

Geplaatst - 01 dec 2009 :  14:19:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn naam is Bart. Ik ben een beginner, zowel op het gebied van modeltreinen als wat betreft het gebruik van Koploper. Mijn eerste testbaan is een pendelbaan.

Ik wil 2 treinstellen om en om laten pendelen.
De eerste trein pendelt van A, via C en D naar E, om vervolgens terug te keren naar A. Van C ligt een wissel naar A of B.

A -- C -- D -- E
B /

Bij A aangekomen moet de wissel om en moet de andere trein van B naar E en weer terug. Enzovoorts.

Het pendelen met 1 trein werkt middels een vaste treinroute.
Kan iemand mij een hint geven hoe ik het vervolg moet aanpakken?

bvv

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 01 dec 2009 :  19:07:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bart,

Waarom nu al vaste treinroutes? Dit kan geheel zonder.

Ik begrijp niet goed wat jouw probleem is als je al 1 trein heb rijden.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

plmtsbda

Netherlands
87 Posts

Geplaatst - 01 dec 2009 :  19:37:58  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Hallo Bart,

Waarom nu al vaste treinroutes? Dit kan geheel zonder.

Ik begrijp niet goed wat jouw probleem is als je al 1 trein heb rijden.

Mvg,
Paul.



Bedankt voor de selle reactie.
Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik Koploper duidelijk maak dat trein 1 niet weer moet vertrekken, maar dat eerst trein 2 op en neer moet rijden, voordat trein 1 weer aan de beurt is.

mvg
Bart

bvv
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 01 dec 2009 :  20:29:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bart,

ga naar onderhouden blokken, en selecteer bij zowel blok a als bij blok b "voorkom deadlock" richting "blokken" voor de "blokken alle geselecteerde blokken moeten vrij zijn" hier de blokken c en d en e selecteren.

Nu zal het ook zonder vaste route werken,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded

Bewerkt door Wissels op 01 dec 2009 20:37:28
Ga naar bovenaan de pagina

plmtsbda

Netherlands
87 Posts

Geplaatst - 03 dec 2009 :  11:52:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter, met jouw suggestie heb ik mijn probleem kunnen oplossen.
Bedankt,
Bart


bvv
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 23 apr 2011 :  13:28:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi allen,

Is het ook mogelijk om in KL twee fysiek gescheiden pendelbanen op mijn baan synchroon te laten lopen?

Ik bedoel het volgende. Met twee dezelfde treinen wil ik een pendelbaan maken, 1 zichtbaar als de andere onzichtbaar is zeg maar. Ik heb een pendelbaantje die verdwijnt na een meter. Daar in de tunnel stopt de trein (onzichtbaar) en keert na zoveel tijd weer terug. Maar nu wil ik op een geheel andere plek boven in de 'bergen' dezelfde soort trein dan tevoorschijn laten komen uit een tunnel als de eerste trein 'beneden' in de tunnel staat.
Alsof het dus dezelfde trein is .....èn zonder dat er op de baan dus een fysieke verbinding is.
Dus, lok beneden tunnel in...wachten....zgn boven tunnel uit.....weer erin na een tijdje...beneden weer tevoorschijn ...en de cyclus kan weer opnieuw beginnen

Nou heeft KL een geijkte tijd dmv de PC dus een manier om dat met twee treinen synchroon te stellen zou leuk zijn.

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 23 apr 2011 :  13:36:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Seb,

Met een logische actie op basis van een bepaalde trein in een blok, de andere trein laten wegrijden is de oplossing voor jouw vraag.

Zelfde geldt voor de trein die je start, die kan de andere weer starten op dezelfde manier.
Eenvoudig op te lossen vraagstuk dus.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 23 apr 2011 :  16:25:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je Wim,

Het moest ook haast wel gedaan worden met de logische acties.
Maar nu weet ik tenminste zeker dat ik het dààr moet zoeken, dat het kàn is super. Weer zoiets mooi van Koploper. Wanneer ik de tweede pendelbaan ga aanleggen kan ik deze gedachte iig omzetten in de werkelijkheid.

Bedankt nogmaals !!

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina