Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 97 / Bezoekers Vandaag: 2112
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Onderhouden locomotieven - Functies uitgebreid
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

RdJ

Netherlands
19 berichten

Geplaatst - 13 feb 2010 :  15:11:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Na al allerlei mooie functies en andere zaken in koploper te gebruiken zit ik met een vraag over het aansturen van geluidsfuncties van een locdecoder.

Bij functies uitgebreid stuur ik diverse geluidsfuncties van een locomotief aan.
Nu wil ik graag dat als de loc van het blok van de paradebaan naar het eerste blok in de tunnel gaat toetert. Dit gaat prima als de loc door mag rijden.
Echter als de loc moet stoppen, omdat het blok in de tunnel bezet is, gaat de toeter ook af, omdat 'Arriveert in blok en rijdt door' (na x seconden gaat de toeter af vlak voor de tunnel) ook geldt als de trein niet verplicht stopt, maar omdat het vervolg blok bezet is.
Eigenlijk ontbreekt nog de optie 'Is bij stopmelder aangekomen en rijdt door'.
Dan heb je de mogelijkheid om bij een niet stoppende loc met 'Is bij stopmelder aangekomen en rijdt door' de toeter te activeren.
En als de loc gestopt is kun je de toeter activeren als de trein weer gaat rijden met de reeds aanwezige optie 'Gaat weer rijden (werkelijk)'.

Volgens mij is deze constructie nu niet mogelijk, of heeft iemand dat wel voor elkaar? Er kan nogal veel met koploper namelijk en grote kans dat ik iets over het hoofd zie.
Maar anders is het misschien iets voor een wens (Paul?).

Met vriendelijke groeten,
Ron de Jong

Bewerkt door RdJ op 13 feb 2010 15:13:38

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 13 feb 2010 :  16:31:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ron,

is jouw wens niet bijna hetzelfde als verlaat het blok?

met vriendelijke groet,

Walter





Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

RdJ

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 14 feb 2010 :  11:14:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Bijna wel, maar dat is in dit geval te laat.
'Verlaat blok' wordt pas geactiveerd als de eerste melder van het volgende blok bereikt wordt en dat is te laat, want die ligt net in de tunnel.

Groeten,
Ron
Ga naar bovenaan de pagina

buckfast_beekeeper

Belgium
78 Posts

Geplaatst - 14 feb 2010 :  13:21:12  Toon profiel  Reageer met citaat
lichtsluisje plaatsen net voor de tunnel?

MVG

Theo

Honing kan men importeren, bestuiving niet
Ga naar bovenaan de pagina

RdJ

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 14 feb 2010 :  16:25:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo,

Ik begrijp niet helemaal wat ik dan met die lichtsluisjes zou moeten doen(afgezien van het feit dat ik die liever niet plaats).
Bij Onderhouden locomotieven - Functies uitgebreid krijg je hiermee geen extra optie erbij, dat zijn vaste waarden.
Daarom zat ik te denken aan een nieuwe optie 'Is bij stopmelder aangekomen en rijdt door', die dan niet moet gelden als de trein stopt als het vervolg blok bezet is, maar alleen geldig is als de trein ook echt doorrijdt.
Dit in tegenstelling tot de optie 'Arriveert in blok en rijdt door' die ook geldig is als de trein stopt omdat het vervolg blok bezet is.

Groeten,
Ron
Ga naar bovenaan de pagina

buckfast_beekeeper

Belgium
78 Posts

Geplaatst - 14 feb 2010 :  16:34:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Het lichtsluisje kan een extra terugmelding zijn voor de tunnel. Ook nog eens heel precies te plaatsen.



MVG

Theo

Honing kan men importeren, bestuiving niet
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina