Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 88 / Bezoekers Vandaag: 2026
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 actie op rinkelend glas
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Saraan

Belgium
82 berichten

Geplaatst - 01 feb 2010 :  09:07:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Saraan  Reageer met citaat
Hallo mede-koplopermannen,

Ik heb een N baan, en het gebeurt vaak dat een locomotief niet wilt vertrekken uit stilstand. Rails perfect proper, wielen perfect proper, maar 2- en 3-assers vinden steeds weer dat stofje om op te staan, en vast!

Nu, wat gebeurt er na een tijdje... rinkelend glas, Koploper meldt dat de trein niet is aangekomen in blok X. Een klein tikje tegen de zijkant van de baan is voldoende om de locomotief alsnog netjes te laten vertrekken.

Mijn vraag: is het mogelijk om een actie te programmeren op "rinkelend glas", zodat ik een impuls kan sturen naar een excentriek dat dat baan even laat trillen?

groetjes,

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 01 feb 2010 :  09:15:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Michiel,

Vergeten te ondertekenen?

Antwoord is nee dat is er niet. Het is echter voor mij zeer simpel in te bouwen. Een logische actie kan ik hierop laten reageren en deze logische actie kan je koppelen aan een speciale actie waarmee dan een uitgang van een functiedecoder is aan te sturen.

Ik zet dit op de lijst en het zal waarschijnlijk in de volgende versie van Koploper zijn gerealiseerd.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Saraan

Belgium
82 Posts

Geplaatst - 01 feb 2010 :  09:22:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Saraan  Reageer met citaat
Hoi Paul,

inderdaad was ik mijn ondertekening vergeten, sorry. Maar dat was onopzettelijk.

Ik elk geval hartelijk bedankt om deze actie bij tijds in Koploper te willen implementeren. Mij lijkt het een handige oplossing. Ik ga alvast eens op zoek een motortje en excentriekje om het alvast met een drukknop te proberen.

groetjes,
Michiel
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 01 feb 2010 :  13:14:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Michiel,

Het is ingebouwd. In de volgende echte versie (dus geen patch) van Koploper komt dit mee. Was leuk klein werkje voor in mijn pauze.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Saraan

Belgium
82 Posts

Geplaatst - 01 feb 2010 :  14:02:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Saraan  Reageer met citaat
Paul,

SUPER! erg tof dat je dat zo snel hebt gedaan. Hartelijk bedankt!

En, behalve zo'n motor met excentriek om de baan even te laten trillen, zijn er misschien nog andere handige acties te verzinnen bij het rinkelend glas? Wie heeft een ideetje?

groetjes,
Michiel
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 05 feb 2010 :  17:51:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Een automatisch stoffer-en-blik om de glasscherven op te vegen?

Groetjes,

Henk

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter; LocoNet; MRDirect; experimenterend MDF-rijder;
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 05 feb 2010 :  22:45:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Een zwaai- of knipperlicht met sirene of bel ?

M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0 - IB-Loconet - HSI - DCC - Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Pieter

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 09 feb 2010 :  15:21:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Een ober die een lekker bakkie koffie komt brengen?

HO, Twin Centre, Koploper, Nederlands spoor Materiaal en nu dus geen geld meer....
Ga naar bovenaan de pagina

Henk Kooiman

45 Posts

Geplaatst - 09 feb 2010 :  22:59:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Michiel,

Als je toch een tril/klopmechniekje maakt, waarom dan niet om de zoveel sec.? Dan ben je in veel gevallen het glasgerinkel voor.
mvg
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

willem22

Netherlands
85 Posts

Geplaatst - 09 feb 2010 :  23:33:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van willem22  Reageer met citaat
Voor de in slapers schrikdraad op je stoel.

Ben ook blij dat ik het kan omzeilen (slaap graag in op de stoel).

Koploper werkt wel goed maar het materiaal is niet altijd betrouwbaar .

wil.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina